Dodge Dart - 66

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Tero2, 12.5.2019.

  1. hantta

    hantta Double Gearhead

    Eli menee hiukan samaan kastiin kuin 427 yenkot ja Thunderboltit, eli on ja ei ;)
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  2. dart -66

    dart -66 Gearhead

  3. hantta

    hantta Double Gearhead

  4. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Kuuluuko Dartin neliovitolpat vuosien välillä 67-76 samaan mallisarjaan GTS:n kanssa? Eli ovatko kaikki kelpoisia ottamaan lokasuojien väliin 440+25% konetilavuutta 10" tehostamattomien rumpujen kanssa?
     
  5. En usko, että korimalilla on niinkään väliä. Vuosimalilla voisi olla.

    Muistan joskus vuosia sitten Veekasissa oli uudempi Dart (70-72) katsatettu 440:lla juurikin vertailumallina toi vanhempi. Toki tulkinnat on voinut muuttua sen jälkeen.
     
  6. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Jos suomalainen tyyppikatsastustodistus on sama niin kuuluu samaan mallisarjaan. Vaan Suomessa tyyppikatsastustodistus on saman korimallinkin sisällä eri, jos moottorin tilavuus vaihtuu... Tosin tämä ongelma korostuu lähinnä akselipainojen kohdalla, niitä et muuta vaikka alusta vastaisi raskaampaa mallia... Sinänsä aihe on mielenkiintoinen, 67-76 A-bodyyn korimallista riippumatta näyttäisi saavan katsastettua isolohkon ilman suurempaa taistelua, mutta W124 200D:hen ei saa millään lupia 500E-muutokseen vaikka puhutaan kummankin kohdalla saman peruskorin neliovisesta mallista...
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  7. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Annetaan auton olla vielä viikko myynnissä... Koppa siirty tänään kyllä jo omaan talliin säilöön...
    Jatketaan rakentelua kun kukkarossa enempi löysää.... Männät ja veivit tulikin jo.Nokka-akselin pitäis ens viikol tulla ja kannet vissii lähtee vast viikon päästä jenkeistä,kun ei ollut Jegsillä hylly kamaa.....

    Jos ny käy niin et toi koppa menee niin ajatuksena oli tekniikka istuttaa Americanin koppaan....
     
    Herje tykkää tästä.
  8. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Koneeseen tilattu / hommattu alakerran laakerit, dampperi, Jakopää, kampiakseli kiillotettu, Öljypumppu, studit runkopukkeihin ja männänrenkaat. Männät, Veivit ja nokka on jo kotona jaa tarkotus olis lähiviikkoina kiikuttaa Lohko poraukseen...

    Sellanen tavote ois et alakerran sais nippuun tän vuoden puolella....

    Jegsiltä 4.5 tilatut kannet piti lähtee Suomeen 4.6, mut nyt ilmoitettiin et lähetyspäivä 19.6, eli odotellaan.. Mitäs vielä jaa nii kaverilta löyty uus Edelbrockin super Victor imusarja, joten sekin on nyt hommattuna

    Koppa tosiaa nyt koto tallissa, jonka koko 3m*6m eli ei kauheesti ylimäärästä tilaa värkkäillä. Saabin tyylikkäät etupenkit heivasin veks ja takakopasta läksi myös jonkun euroauton tankki pois....
     
    Herje tykkää tästä.
  9. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

  10. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Promaxxin kannet vaihtu nyty sit Edelbrockin 340 versioon, koska Jegsiltä taas ilmoitusta et lähetys siirtyy kuukauden eteenpäin, mut hyllystä löytyy Edeliä... Noo nyt olis kymysyksiä...

    Nokaksi tulee Lunatin 30200907 mek.laahuri. 292/292.
    0.50 256/256. 550lift.

    Tuon kanssa vissii passaa Compin 995 jouset? Mites nee nyt istuu nuihin Edelbrockin kansiin? Pitikö niille vielä tilaa kaivaa?

    Sit toine... Männät on nuo Kb:n 190 patti männät. Pitäskö lohkon tasosta ajaa siivua että saa quench kohallee, vai toimiiko ilman höyläilyjä?
     
    Muokattu: 23.6.2019
  11. Löytyikö noihin kansijuttuihin joku viisasten kivi?
     
  12. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Ei.... Muutenkin menty vähän perse edellä puuhun... Kuvittelin et liikkuvat saa sisäseepunttiin ja hommasin dampperi ym rojut ja nyt selvis et ei onnistu tai joo onnistuu ku lyödään Mallorya akseliin ja sepä vasta halpaa lystiä on 100e /per reikä.... Nyt pitää hommaa uus dampperi ja Vetolevy ja laittaa ulkoseenpunttiin....
    Kannet tuli tänään muuten kotio...

    Vkl haetaa yks Vallu ja katotaa jos mätsää nii siittä saa 8 3/4 taka-akselin
     
  13. Dart 67

    Dart 67 Gearhead

    Moi, ootko hakemas sen sinisen Jämsästä?

    Otatko vain perän siitä, mua vois kiinnostaa se loppu raato jos joutais?

    Laita vaikka yv viestiä.
     
  14. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Joo haetaa... Velipojan kans puokkii, mulle perä sille loppu...
     
  15. Dart 67

    Dart 67 Gearhead

    Ok, mulla ois yks tyhjä puoliksi hitsattu kori, mihin ois saanu tuosta kaikki osat. Kori ois toisaalta myös myytävänä, jos kiinnostaa.
     
  16. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Eipä ihmeempiä... Edelin kansista vähän siistin (pilasin) kanavia ja imusarjan kanavat sovittelin tiivarin kanssa istuun... Jazzin 60l tankki ja Holleyn sininenpumppu ilmestynyt hyllyyn....

    Lohko porauksessa ja dekkitasoista lähtee samalla 0.5mm pois, piräs ens viikol saada ryjät kotio ni pääsee koekasaan...
     
    Herje tykkää tästä.
  17. Jos ymmärsin tuosta linkkaamastani keskustelusta oikein, että tuossa 340 mallissa 65 cc palotila. Paljonko siitä sitten ruttuja tulee tuon puolen millin plaanauksen ja noiden mäntien kanssa?
     
  18. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Joku 11,5 tai jotain
     
  19. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Gary Grand, sleepercooler ja Herje tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!