Mikä jakaja?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja toyopet, 2.6.2019.

  1. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    [​IMG]

    [​IMG]

    Tuommoinen jakaja chevyssä.
    Tästä on sähkökaasari otettu pois ja kuulemma kaikki muukin siihen viittaava mutta tänään nyt semmoisen huomion tein, että sytytysvirta kuitenkin kiertää edelleen ECUn kautta ja jos ecun ottaa pois, ei tietenkään starttaa. Eli ihan kaikkea ei olekaan karsittu.
    Mutta onkos tuo nyt mekaaninen alipaineohjattu vai se sähköinen? Joku alipainekello kyllä toisella reunalla on, ei jäänyt kuviin. EDIT:näkyyhän se ekassa kuvassa vähän.

    Jos taas sähköisesti ohjatt, niin sitten se selittäisi osaltaan moottorin käytöstä.
     
  2. Eikös toi joku HEI-jakaja ole? Ihan tarkkaan en osaa sanoa. Tässä taitaa olla vastaava:

     
  3. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Eipä näytä taas kuvia. Ajokieltomerkkiä vaan tarjoo.
     
  4. toyopet

    toyopet Double Gearhead

  5. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Noita johtoja menee jakajaan niin hirveästi, että se hiukan mietityttää. Noissa oikein vanhoissahan taas ei mene kuin puolalta keskelle ja sitten alipaine.

    Tässä nyt tietysti puola on itsessään.
     
  6. Noista johdoista tuli mieleen, että olisko tästä jutusta apua?

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  7. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Jeps, hyvä lehtijuttu.
    Tuossa nyt vähän hämää, kun jakajassa on juurikin tuo 4-napainen liitin, millä ohjataan elektronisesti mutta kyljessä näkyy olevan alipainekellokin.

    En kyllä ole katsonut sitä kelloa, mitä se tekee vai tekeekö mitään.
     
  8. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    https://photos.app.goo.gl/PQQ7kFC5Rv2KnK8R6
    [​IMG]

    Tuohon ympyröin vielä nuo. Ja surffasin netissäkin. Uspartsin sivuilta löytyy x-racerin ja MSD:n chevy hei kuvat ja kummassakaan ei ole tuolle nelinapaiselle liittimelle paikkaa. Ja toisaalta taas, kun vähän lukaisee, niin ei GM:n alkuperäisessä ccc-systeemissä pitäisi olla vakuumikelloa.
    Mikähän sekasikiö tämä nyt oikein.
    Alkuperäinen GM HEI runko ja sitten lyöty jostain kello kylkeen, mikä ei todennäköisesti toimi yhtään edes sinnepäin? Ja sähköinenkään ei voi toimia, kun oleelliset osat järjestelmästä on poistettu vaikka se ecu onkin penkin alla.

    No täytyy ottaa jakaja auki ja katsoa, mitä sisältä löytyy.

    Nyt pukkaa vähän liikaa touhua lyhyelle ajalle.
     
    Muokattu: 3.6.2019
  9. Tässä on hyvä kuva tosta CCC:stä:

    [​IMG]
     
  10. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Tossa on minustakin nyt selkee ristiriita.
    Eihän sitä alipainekelloo olis jälkiasennettu?
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  11. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Sitä ei osaa sanoa. Kunhan pääsen töistä kotiin, niin otan jakajan auki ja vilkaisen, mitä se oikein pitää sisällään.
    Tässä nyt tulee semmoinen mieleen, että auton kaasun vastaavudessa vika ei välttämättä olekaan kaasarin säädöissä.
     
  12. NickKane

    NickKane 2nd gear

    kyllä meikäläisen heijjarissa ainakin on alip.kello kylessä vai ymmärsinkö ihmetyksen nyt jotenkin väärin o_O
     
  13. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Johtojen määrä+alipainekello= syntax error
     
  14. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Kuuluuko alipaineohjatussa olla nuo tietsikkajohdot tai tietsikkaohjatussa alipaine?
     
  15. toyopet

    toyopet Double Gearhead

  16. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Siinäpä muutama kuva, kellon läpivienti vaikuttaa ihan tehdastekoiselta.
    Mutta miksi ccc-ohjatussa olisi tuo alipainekello tai miksi mekaanisessa olisi johdot tietsikkaohjausta varten?

    No en kyllä näistä tiedä yhtään mitään.
    Miltä näyttää kokeneempien silmiin?
    Kaikki liikkuu, keskipakopuntit ja alipainekelli kääntää tuolla alla sitä levyä.

    Sähköstä en tiedä mitä se tekee mutta alkujaan siis sähköohjattu, nyt kaasarina 1405 edel, tps puuttuu, lambda puuttuu, map puuttuu...
    Eli tietokone ei voi kovin vahvasti ohjata.

    Vaihdekaavion perusteella tässä ehkä on alkujaan ollut myös TH700, nykyisin TH350, jossa on lukkoturbiinin töpseli. On vaihdettu joko loota tai rattiputki.
     
  17. Onkos toi 5 pinninen HEI -moduuli..

    [​IMG]
     
  18. NickKane

    NickKane 2nd gear

    oisko tästä apuva ?
    [​IMG]
     
  19. NickKane

    NickKane 2nd gear

    itellä hei kytketty niin että tuo jakajan rungosta tulevapistoke menee jakajan kanteen ja siihen ulompaan pistokkeeseen virtalukolta + sekä tach piuhat eikä muuta, tbi siis poistettu käytöstä ja fitech laitettu tilalle joka taasen ei ohjaa sytkää mitenkään tässä tapauksessa eli vastaa kaasarin asennusta

    edit: jakajan alipaine kellolle letku tietty kiinni ruiskun alipaine nipalta, tästä alipaineen käytöstä on ilmeisesti vähän kahta koulukuntaa että alip.säätö käyttöön vai tulppaus & alipainevivun lukitus toki tuo vaikuttaa taas sytkä perus-säättöön etc.
     
  20. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Siltähän se näyttäisi.

    Mitä se sitten käytännössä meinaa?
     

Kerro tästä muillekin!