Cordoba-79

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja kuutio, 24.11.2017.

  1. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    ebaystä muutamalla kympillä tehtaan korjaamo kirja niin loppuu arvailu. [​IMG]
     
    tinareki tykkää tästä.
  2. isalmela

    isalmela Gearhead

    No minä olen noitunut Lincolnin kanssa paljon pienempiä remontteja :p Tsemppiä vaan
     
  3. kuutio

    kuutio Gearhead

    Kiitos Kimmeli vinkistä! Nuo tilasin ja kyllä auttavat.

    Jopa nuo pelkäämäni sähköikkunat sain sentään jo paikalleen, vielä kun sais säätöihin.
    Oli asennus jota en ollu ikinä tehny, kyllä hirvitti yksin touhutessa että jos tästä lasin rikon niin mistä ehjä tilalle...
    irtoakulla varovasti ajelin noita ikkunoita jo varovasti ylös/alas ja takertelevaan kulkuun auttoi
    yllätys-yllätys voitelu..

    Käyttisten katsastusrempat vaan tympii kun ruuvausintoo olis vaan tähän härveliin, mutta
    taitaa sama juttu olla kaikilla...[​IMG]
     
    NorthElite, tooke, isalmela ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  4. kuutio

    kuutio Gearhead

    [​IMG]Täysin off topic mut huomasin tossa et toi uskollinen palvelijakin ollu mulla jo kymmenen vuotta...
    Näitä kai yleensä korotellaan.. mutta tätä on pari tuumaa dropattu
     
  5. kuutio

    kuutio Gearhead

    [​IMG]Peräpeilin julistukset yleensä vihastuttavat, joskus ihastuttavat....
     
    wilburi ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  6. kuutio

    kuutio Gearhead

    Eipä oo valitettavasti tääkään juuri edistyny...
    noo 4kinkkikumitsua tuli tilattua tuolta 1001renkaista

    Nankangit 225/70-15 kapeilla valkosivuilla, boonuksena se himoittu m-s merkintä, mutta eihän noista ennen koeajoa..................
    osaa muuten mtn sanoo
     
  7. kuutio

    kuutio Gearhead

    Kaikkee muuta joutunu tekeen, mm kattoremontti ja autokatos, nii ei oikeen oo taaskaan tää edistyny.. onneks tässä ny vähä ehtiny kasaileen tota sisutusta.
    Ollu kyllä aikanaan tehtaallakin hyvin käsityövaltaista kun esim takalasin sisäpuolen listotuksetkin monilla pikkuruuveilla. Aikaa menee siihenkin kun arpoo että millaset ruuvit mihinkin kohtaan ja missä järjestyksessä, löytyykö oikea määrä sopivan näkösiä mukana tulleista miljoonalaatikoista
    No jos kohta sais ees takapenkin paikalleen
    Varmaan kannattais toi ilmeisesti moparin heikko kohta- amperimittari ohittaa- eli purkaa vielä kojelautaa ja mittaristoa uudestaan pois, laittaa vaikka boschin laturi (niitäkun nurkissa vapaana) laittaa latauksen mv ja volttimittari ja vahventaa vähän pääkaapeleita..

    Miksköhän oik etusen jarruputki kiertäny monen mutkan kautta rintapellissä, suunnittelin oikasta uutta helpompaa reittiä jostain keulan kautta
     
    FuryIII '71 ja isalmela tykkäävät tästä.
  8. kuutio

    kuutio Gearhead

    Tänään oli hyvä asennuspäivä.. hattuhylly kaikkine kommervenkkeineen, molemmat matot, oopperaikkunoitten panelit, kaikki penkit ja ennenkaikkea kaikki turpavyöt löysi paikkansa..

    kokonaisuuteennähden tietty tosi vähän mutta pikkuhiljaa nippuun päin
     
    FuryIII '71 tykkää tästä.
  9. kuutio

    kuutio Gearhead

    Vähän taas kerinny tätäkin. Kyllä menny aikaa ovien ja ovi-ikkunoiden säätöjen ihmettelysssä.

    Ei voi vanhoja kulumismerkkejäkään kattoo kun saranat on puslitettu, mikä sinänsä hyvä juttu.
    Toi auton aikanaan purkanut hra kertoili et oli jo vuosia sitten ollu ettimistä ovitiivisteiden kanssa. Apparin oviaukon ovitiiviste näyttäs ihan uudelta, muut käytetyiltä mut onneks melko ehjiltä. Ne auton omat orkkiksethän menny ihan korpuks, melkein jo pölyks. Ilmeisesti seissy paljon ulkona auringossa.
    Tommonen motoripyörä/mönkkäri huoltonostin ihan korvaamaton kun yksin joutuu turaamaan. Pitkät painavat ovet, iso apu painavissa puskureissakin.
    Ensin tosiaan ovien takapäät sopivalle korkeudelle lukon tappiin nähden, sitten lasien topparit varmuudeksi vähän alas. Sitten toppareiden ja lasin kiristysruuvien säätöä, säätöä, säätöä... ja moneen kertaan ajella lasia eestakas
    Kun olis joku kaverina vähän pitämässä lasin kulmasta kiinni ja kun tietäis miten noitten KUULUIS olla
    Ja vaikuttaa siltä ettei lokasuojien ja konepellin asentoo saa millään hyväks.

    On toi hiekkapuhallus varmaan muuttanu niittenkin muotoa, eikä hommaa mitenkään helpota se että kuskin ovi joskus saanu jonkun vähän isomman pusun

    Toi vanha om. kertoili että oli aikanaan ihmetelly miten koko keula oli kasattu "toiseen reunaan"..

    No aina välillä kun kyllästyy täytyy tehä jtn muuta, vaikka talkkarin hommia pihalla..
     
    FuryIII '71 ja isalmela tykkäävät tästä.
  10. kuutio

    kuutio Gearhead

    No niin, nyt kun noi pelliasennukset masentaa niin motori kiinnostaa enempi. Venakopat irti.
    Tuhosin jonkun kinkki maalivispilän kun siinä oli lähelle soppeli kuusiokantti-
    tankoa ja sillä ja akkukoneella sitte veivasin öölipunputinta, kun olin ensin tapellu sen pahuksen rattaan ylös. Iski hetkellinen pakokauhu kun kuskin puolelle het ööli purskahti muttei apparin puolelle. Kiitokset hra Kähmylle joka rauhotteli että pitäs vähä motoria pyöräyttää että näkys öljyntuloa toisellakin puolella. Jotain tämmöstä vähä muistelinkin muttakun ei nää niin tuttuja laitteita ole.
    Niin ja turhat aacee kamppeet purettu pois konehuoneesta, toki jemmattu talteen mutta täs vaiheessa ei butjettia kiusata noitten uusaamisella.
    Stance keulasta ruuvattu n. tuuma tehtaan speksiä alemmas.
    Perä nyt vähä turhankin ylhäällä, mut lehdet ollu kaikki irrallaan ja kai toi sitte tippuu kun saa
    ajoon ja tankkiin gasoa ja joku rytmiryhmä takapenkille painoksi..
     
    FuryIII '71 tykkää tästä.
  11. kuutio

    kuutio Gearhead

    Nyt viimeks jarruja aloteltu ja tehty pari erikoistyökalua, toisella helpompi pyöräytellä konetta mutkaraudan mutterista ja toisella avata pari edelin imarin ruuvia, kun pitää alkuper. kaasu- ja kickareen rautoja poistaa että mahtuu toi suositeltu Lokarin varppisysteemi.. no ainakin vanhoissa taitaa olla joka välissä vähän klappia ja kulumia.
     
  12. kuutio

    kuutio Gearhead

    Pemalauta jurkele! Onneks kävi yks kaveri kylässä ja jumpattiin sisäloksut jo höhhölleen ja jarruputket samoin aluilleen! Keskellä synkimpien epätoivon rotkojen aina joskus tulee pieni toivon tuulahdus.... että jos joskus tämäkin vielä valmistuisi...
     
    FuryIII '71, isalmela, LPV ja 1 muu tykkäävät tästä.
  13. jamba

    jamba Gearhead

    Onkos tässä mitään edistymistä?
     
  14. kuutio

    kuutio Gearhead

    Vähän.. liian vähän. Oli toi viime vuosi ihan ennätysrankka kaiken muun elämän karikoissa niin tuli pahimmillaan 2kkn taukoja ihan itestä riippumattomista syistä... noo seliseli

    Ny viimeks kiroilin takajarrujen kanssa kun ei vaan millään tuu mehuja taakse asti. Kuulemma pääsylinteri pitäis jotenkin yrittää ilmata ensin erikseen. Sielä pitäs olla uudet kumit mutta tosiaan kauan ollu kuivana. Toivottavasti syy ei oo siinä jakoventtiilissä.
    Kai toi kokonaisuutena olis jo vähän voiton puolella, ihan ihmeellisiin, periaattesssa pikkujuttuihin menee vaan paljon tota muutenkin harvinaista rakenteluaikaa. No aika moni pikkunippeli löytäny kumminkin paikalleen. Kirjan kuvista ei suoraan täsmäävää ollu tohon vaihteensiirtoonkaan mutta vaikuttas että meni oikeinpäin nippuun kun ensin löysi sopivat osat.

    Pohjahan oli jo mulle tullessa maalattu mustaks, niin ainakin tässä vaiheessa ja ennen haaveiltua leimasedän syyniä sinne saa kotelosuoja riittää. On sitä jo pohjan saumoihin ja koteloihin mennykin. En usko että ainakaan ruosteeseen leima tyssää.Purkajan osittain poistamissa saastehiluissakin ollu ihmettelemistä, eli siis mitä letkua/johtoa/purkkia ei jatkossa tarvita...

    Jos, siis JOS ei mitään katastrofia ilmene, eikä mikään enää vastustais kohtuuttomasti niin kai pienet toiveet kesän cruisailuista olis sallittuja...
     
    isalmela, Gary Grand, LPV ja 1 muu tykkäävät tästä.
  15. kuutio

    kuutio Gearhead

    Vähä taas tätäkin etiäppäin.
    Toi takajarrujen ilmaongelma veetuttaa senverran että näpräsin näitä muita juttuja.
    Jos sais jonkun kaverin käymään jossain vaiheessa vähä jeesaamassa.
    Bensapumpuks tulee edelin mekaaninen. Sen pitäs pelata edelin kaasarin kanssa ilman reguja. Laturiks tulee todennäk bossilainen 240 bensavulvasta. Diisselivolvon laturi vaikutti vähä isolta. Ohj tehostimeen kippailin öljyä, viisaammat neuvo laittaan atffää vaikka tehtaan kirja kieltää. Kompromissiksi laitoin sitte kommar#-ölppää, eli commaa mätänetistä, siinäkun lukee purkin kyljessä ATF lisäks maaginen PTF..
    liekö niin tarkkaa..
    Pakoputket roikkuu takapäässä jo hahmollaan, samoin pakosarjoista vanhat, kovastikin sepitetyn näköset lähdöt. Niiden jälkeen joustopalat. Takaylitykset tilasin marteliukselta ajan säästämiseksi valmiina. Sopivuudet vaikuttas hyviltä. Ylityksiä ennen nimellisvaimentimet mallia -pienet, läpimöykkäävät. Jos tulee metelistä valitusta parannellaan sitte. Jos olis tajunnu niin putkisto olis kannattanu laittaa ennen sisustan asentamista, olis voinu huoletta porailla kiinnikkeet lattian läpi putkille ja takajarruletkun/putken tuelle.
    Jos seuraavalle asennussessiolle sais hommattua muutaman muhvillisen pätkän lisää niin sais putkiston nippuun.
    Konehuoneen sähköjä aloteltu, puolan taidan laittaa viileempään paikkaan repsikan sisäloksuun pois koneen päältä, boksin samalle puolelle etunurkkaan.

    Toivottavasti lisää raporttia jossain vaiheessa..
     
    Inlinee ja isalmela tykkäävät tästä.
  16. isalmela

    isalmela Gearhead

    No mukavastihan tuo homma on edennyt!
     
  17. kuutio

    kuutio Gearhead

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    ImpJay tykkää tästä.
  18. kuutio

    kuutio Gearhead

    Tunnetusti kansa tahtoo kuvia... varmaan arvaatte että jälkikasvulle kuuluu kiitokset kuvien laitosta. Mutta taas vähä etiäppäin..
    Pakoputkisto jotenkin nipussa.
    Biilhelvatan avustava pikku sähöpunputin löytäny paikkansa ja heilahduksen vaimentimista riisuttu kuormajouset poikkes (eihän täs oo eikä tuu vetokoukkua) eihän tollasia cruisingpulkka tarvii.. pohjaanlyöntikumeissa (tuli tän osakasan mukana) oli teksti Jeep/Universaali ja pikku sepityksellä nekin löysi paikalleen

    Takapää alkas olla melko valmis leimasedän syyniin. Konehuoneessa ja muutenkin sähköissä vielä näpräämistä riittää.
    Bensalinjaks tuli kympin fincu, sähöpunpumpun luona supattuna kovajuotoksella kasiin. Luulis olevan aikas pitkäikänen.

    ISOIN asia oli toi jarrujen ilmaus ja pojan avustuksella vaikuttas onnistuneen! Edelleenkään en jummarra miks pääsylkky piti erikseen ilmata ruustukissa mut sitte onnistu. Näköjään tehdas vaan tietää.. ei ollu mtn erikoistyökaluja mutta niinkun epäselvästä kuvasta selvästi selviää niin
    lähtöputkiin kirkkaat muoviletkunpätkät niin outoja kuplien reittejä vaan näky..
    ja sitte paikalleen ja perinteistä ilmausta

    Että tämmöstä pikkunäpräystä tällä kertaa
     
    LPV, isalmela, Latvis ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. kuutio

    kuutio Gearhead

    Taas pientä jatkoa. Ei ollu ainakaan vielä tyhjentyny jarruneste purkki itekseen.
    Nyt on pakkasnesteille sama testi. Letkuun laitettavaa mekaanista hanaa en vaan löytäny vielä romuvarastoista, jossain sellanen on.
    Laturi vaihtui vielä viime metreillä kun tuli ihan newes magneettinen marelli vastaan. Ei tietoo mihin kippoon on alunperin tarkotettu mutta tota bossilaista vielä vähän sievemmän kokonen on ja silti tarrassa 75A. Ja yhtä yksinkertaset liittimet kun bossilaisessa.Eli kiinnikkeet sai tehdä vielä toiseen kertaan. Nyt sitten jo vähän silpaisin pois tosta mopen omasta raudasta.

    Kyllä isosti arvostan rakentajia jotka näkevät paljon vaivaa että joka yksityiskohta pysyy alkuperäsenä mutta ei tommonen cordoba nyt mikään ultra harvinainen ole, tää yksilö ei muutu museokuntoiseksi ainakaan mun toimesta.
    Lähtökohta oli mikä oli ja pitäs joskus päästä baanallekin eli pakko soveltaa kun muutenkin on kestäny valmistuminen, vaikka monen mielestä tällänen on oikomista...
     
    Latvis, ImpJay, NorthElite ja 1 muu tykkäävät tästä.
  20. isalmela

    isalmela Gearhead

    N
    Niitäkin projekteja on aika paljon, että aletaan tekemään liian tarkkaa ja hienoa. Sitten jää koko projekti kesken. Laitahan auto vaan kokoon ja liikkeelle, ehtii niitä sitten hienosäätää :)
     

Kerro tästä muillekin!