Chevrolet pickup gmt400 vaihtoehtoinen laturi?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Karpov, 1.6.2019.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joo on mullekin nyt tulossa uusi, tiistai/keskiviikko kun perillä.

    Se on vaan just se ongelma, kun tarttis heti eikä täälläpäin jenkkiosakauppoja.
     
  2. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Hitsaa tartunnat laakeriin ja vedä pois.
    Sellanen U rauta kiinni ja keskelle U:ta reikä johon hitsaat mutterin kiinni U "helmat" laakeriin kiinni ja eiku pultilla ruuvaat irti. Toi hitsin lämpö vielä auttaa irrotukseen!

    Kaverilla aikoinaan vanin perän laakerin ulkokooli jumissa. Suosittelin hitsata tartunnan ulkokooliin ja lyöntivasaralla irti. No Jykä hitsas tartunnat kooliin ja sehän lähti irti ilman väkivaltaa eli pikku nyppäys ja tippui lattialle.
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ei oo nytt hitsipeliä, mutta jos kahesta laturista sais sellasen kasailtua nyt millä pärjäis kun uusi tulee.
     
  4. kuutio

    kuutio Gearhead

    Muuten LASKEKAA sitten niitten urien määrä. Ei kannata vaan kattoo et joo täs uudessakin on moniurahihnapyörä. Arvatkaas miksi tätä suosittelen..

    Ja myös Kojopowerilta vois laturi löytyä nopeesti suoraan hyllystä.
     
    Karpov ja palontie tykkäävät tästä.
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joo huomasin myös uramäärät 6 oli bensass levein, 4 pienin? En tiedä sitten onko diisselissä aina 6?


    Toki vanhastahan saa pyörän vaihdettua varmaan tilalle.
     
  6. pantera

    pantera Double Gearhead

  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Nippondenson kun sais. Saatana ei laakerir rävellä vielä 420tkm ja hiilet loppu 400tkmmässä.

    Näistä vitun paskoista ei voi puhua edes samalla viikolla. Kuoretkin tehty jostain saatanan joulutinasta vaikka tottakai täältä löytyy taas ihmiset joilla 600tkm orggislaturilla ja kestää kranaatin. Mulla ei.
     
  8. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Toi on joku uus paskalaturi, se vanha on paljo parempi etenkin jos on mekaanisella jännitteensäätimellä ja maltillisella teholla. Eihän tossa uudessa ole edes sitä neulalaakeria siellä takana mikä ei hajoo ikinä vaan se paska kuulalaakeri niinkun jossain boschin surkeissa viritelmissä.
     
  9. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Hajoo muuten se neulalaakerikin. Tai no, alkaa ääntään. Yhen kerran on tarvinnu oikeesti vaihtaa se, ja meni tohon Bellyn ulkosäädinmalliin. Kymmeniä oon muuten korjannu, ja koskaan ei sen takalaakerin vaihto ole ollu tarpeen.
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Onko ihan varma, että se vanhempi (bonnevillen) laturi toimii yhdellä piuhalla?

    Sama säädin siinä kai on, mutta lopetti lataamisen ja välillä liikennevaloissa herää lataamaan, maantiellä ei eikä startatessa.


    Hiilet ok ja aina tää ennen toiminut, vaihdoin vain pikapin mallista päädyn siihen.


    Eli nyt menee yksi piuhainen töpseli siihen, bonnevillessä menee kaksi.
     
  11. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Eihän siitä satavarma voi olla. Ristiin oon säätimiä vaihdellu tarvittaessa ja aina on toiminu. Ajoittainen lataus viittaa kyllä nyt johkain muualle varmaan.
    Mutta onhan vanhemmassakin mallissa niin, että orkkissäätimellä riittää pelkkä valon piuha, mutta tarvikesäädin tarvii ref. piuhan myös, muuten ei lataa. (usein)
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Orggis toi ponun laturi mun mielestä on ja tuskin avattu?

    Ja kumma juttu, että siinä aina toimi ja latas ja nyt kun vaihtu eri autoon, alkoi vittuilu.


    Rockauto tarjoo samaa säädintä tosiaan sekä pikapin laturiin että ponun.
     
  13. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ethän vaan katkassu hiiltä kasatessa? Ja se B+ mutteri diodisillassa olis hyvä kiristää, kun saattaa vähän liikahtaa johtoo irrottaessa. Ulkoohan se napa on kans vähän erilainen, mut ei siitä ongelmaa tuu.
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    En katkassu, sokan kanssa tein. Muoviräplätin jäi räpläämään laturin sisään niin purin sen toistamiseen.

    Napa oli muistaakseni ihan samanlainen. Ponun laturissahan on se tappi mihin tulee pultilla + johdot.
     
  15. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ei siinä voi nyt oikeen mikään muu vaikuttaa ku se pikapin oman päädyn vika. Tai sit hiilestä katkes vaikka johto. Ei niissä ankkureissa ole minusta ollu mitään pituuseroakaan.
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mulla on pikapista vaan metallipääty missä kiinnikkeet. Laakeri+ankkuri ja koko laturin pohja missä hiilet, säädin ym on poniakista.
     
  17. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Nii tietty niin päin... Sit jää se hiilen johto ja vika autossa. B+ kaapeli?
     
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kaapelit toimii, kaks niitä tulee tohon perään. Niitä rengasliitttimellisiä isoja siis
     
  19. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ei se oikeen voi siitä yhdestä johdosta johtua, kun säädin on sama...
     
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tais vika löytyä, ainakin nyt testissä toimi.


    Päätylaakeeri oli liian syvällä, liekkö hiili nuollut sitä? Nyt on joku 4mm väli kontaktipintoihin .
     
    Jussi289 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!