sbc 383 rakentelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja NickKane, 10.9.2018.

  1. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Eaglen 1-pc tasapainoitetuissa sarjoissa näyttääkin tulevan se vetolevy mukana. Jos sulla on varmasti juuri se levy siellä paikallaan, niin homma ok.

    Hämmennetään sen verran kuitenkin että jos se sarja on oikeasti kokonaan sisäisessä puntissa, niin vetolevyssä ei silloin kuulu olla painoa.
     
  2. NickKane

    NickKane 2nd gear

    jep hämmennetään vaan :eek: alla eaglen vastaus ja kysymys siis kuului että mikä vetolevy tähän moottoriin kuuluu asentaa , eli mukana ei tule vetolevyä tai ei ainakaan mulle saakka tullut ?

    [​IMG]
     
  3. bootsi

    bootsi Gearhead

    Chevy 350 (1-piece rear main seal, including LT1) - >. Combination of Internal & External


    Tommosen vetolevyhän sulla siellä nyt on?
     
    Muokattu: 12.6.2019
  4. NickKane

    NickKane 2nd gear

    juu siis nyt on paikallaan 168 hampainen pioneerin puntilla oleva levy joka on käsittääkseni juuri tuo mitä vastasivatkin minulle iigleltä ja mitä Mudracerkin tuossa jo aiemmin totesi nämä stefa perseet painotetaan tuolla vastaavalla vetolevyllä, Taitaapi olla sellanen juttu kun olen sytkää säädellyt vähän turhankin innokkaasti ees-taas + on ruiskuopetukset kesken niin se sekoittaa vaan lisää oppimista jos sytkää ronkkii tässä vaiheessa ( ajettu on siis nyt noin 100km yhteensä ). kardaanin pyöräytin 180 astetta eri asentoon ja 1800 alueen värinät vaimeni mutta tuossa 1200 paikkeilla on värinää tasakaasulla ajettaessa edelleen mutta kaikki värinät häipyy heti kun tuosta kiihdyttää hiemankin.
     
  5. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Vähän erikoinen tuo eaglen vastaus, kun se 1pc:n internal balance vetolevy nimenomaan on hieman "special" osa.
     
    Gary Grand ja bootsi tykkäävät tästä.
  6. bootsi

    bootsi Gearhead


    Juuri näin..

    - puntiton
    - 1 piece seal
    - 400cid

    Joku noista.
    Tuskin ainakaan 400:sen ja 2piece sealin puntiton ei käy pulttijaoltaan, eli joko 1piece sealin "pikku puntillinen" tai custom puntiton.
     
  7. NickKane

    NickKane 2nd gear

    käyn tallilla ja kurkkaan paketista mikä numeroinen tuo paikallaan oleva vetolevy on, äänestetään sitten lisää. Mutta eikö internal balanced ole nimenomaan malli joka on puntitettu erikseen kuten auton vanne ja siinä on hitsattu paino kines ?
     
  8. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Ei ole, vaan se on nollapuntissa, eli täydellisessä maailmassa ilman mitään hitsauksia/porauksia.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  9. bootsi

    bootsi Gearhead

    ... Niin se puntti ei ole siis vain vetolevyä varten. Vaan "apuna" koneen sisuskaluille.
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tai ei koska se on "internal balance" vakiolla vetolevyllä jossa on aina puntti. Ilman punttia se vasta olisikin "special" .
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  11. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Sitä juuri tarkoitinkin.

    Vaikeus onkin siinä tarkoitetaanko internal balancella 0-painoista vetolevyä vai alkuperäistä painolla olevaa, joka ei ole varsinaisesti "internal" kuin dampperin osalta...
     
    bootsi ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  12. TimoT

    TimoT 3rd gear

    Toi Reiskan vastaushan on ihan puutaheinää, tollanen paviaani asiakaspalvelussa, vetäköön viulun päähänsä, tossa on juuri se syy, miksi noihin jenkkien "valmiiksi tasapainotettuihin" sarjoihin ei pidä luottaa, vaan se täytyy tarkistaa/painottaa uudelleen, kato, mikä vetolevy sulla on paikallaan ja siitä eteenpäin.
     
  13. NickKane

    NickKane 2nd gear

    juu vetolevy selvitetty ja pisinvtuahan se nyt on, eli nyt ongelma ratkaistaan rälläkällä mutta pääasia että saa taas vähän ropaa ja harrastaa + ja onhan se hienoa taas tuulettaa ja todeta kuinka päiväpäivältä tuntee itsensä tyhmemmäksi autohommien suhteen o_O
     
  14. NickKane

    NickKane 2nd gear

    vetolevypaketissa seisoo näin:
    [​IMG]

    ja guuglesta löytyy tämmönen tuolla g142 haulla ->
    Transtar G142 Flexplate for GM 86-96 350 Chevy Trk 168 teeth, 14.13"
     
  15. atobee

    atobee Gearhead

    Älä nyt tuota rälläköi, kiinni vaan ja kovaa ajoa.
     
  16. NickKane

    NickKane 2nd gear

    Sormi on nyt rällän liipasimella eli onko tuo internal balanced flexplate mikä ja mikä paino siinä on jos siinä on, tuo mainitsemani vetolevy korvaa alkuperäisen lt1 350 vetolevyn jonka ostin kaarinan autopartsilta ja heidänkin mukaan väärä tuli ja lupasivat hyvittää & tilasivat jo uuden ja saan luvan rällätä tuosta "väärin" tulleesta painon veks jos haluan että pääsee ajelemaan kunhan sen tekee ns. asiallisesti . Onko tämä oikeesti näin hankalaa erottaa mikä fp tuohon nyt kuuluu vai enkö kerro koneen specsejä tarpeeksi, sori nyt vaan mut ottaa pattiin kun aina tähän keskusteluun löytyy joku uusi tietäjä joka kumoaa aiemman tiedon
     
  17. NickKane

    NickKane 2nd gear

    nooh transtarin sivuilta kun lukee tuon vetolevyn specsejä taitaa nyt kuitenkin kääntyä rälläyksen eduksi ;)

    This one-piece rear seal type Flexplate, 168-tooth, externally balanced for Chevy 350 engine applications (Part #: FHD-35003) is ready to install in your next high horsepower and high torque transmission build. Featuring chromoly steel and a double welded ring gear, this flexplate is thicker than the OEM product (OE Part #: 14088761). This unit is a direct Bolt-on, HD upgrade, for Transtar Part Number G142. Transtar is the exclusive distributor of PRW flexplates and flywheels in the transmission aftermarket. (SFI rated flexplates and flywheels available upon request.)
     
  18. bootsi

    bootsi Gearhead

    Päivä päivältä VIISAAMMAKSI
     
  19. bootsi

    bootsi Gearhead

    1 piece seal kone ei ole internal balanced...

    Kun taan 2 piece seal kone on...

    1:ssä on puntti
    2:ssa ei ole

    383 setti on internal balance, eli ei punttia vetolevyyn.
    Näin minä sen olen ymmärtänyt (väärinkö)
     
  20. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Tuo 1-osaisella stefalla oleva kone on mielenkiintoinen.. Periaatteessa olis external balance kun vakio vetolevyt on puntitettuja.

    2-osanen takatiiviste ja 400:n kampura, niin on external balance ja kuitenkin samalla iskunpituudella stroukkikampuroita saa internal balancenakin..:rotfl:
    Taitaa takoakselit olla kuitenkin kaikki internal balance?:odeek:
     

Kerro tästä muillekin!