sbc 383 rakentelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja NickKane, 10.9.2018.

  1. Diktaattori

    Diktaattori 2nd gear

    0 puntissa pitää olla vetolevyn ja dampperin. Ota paino pois ja jos huononee pistä takasi. Eikö nuo stroukki sarjat yleisesti oo 0 punteille tarkotettuja. Mulla oli joskus 400 akseli ja veivit ja 350 männät ja se oli ulkoisesti painotettu. Käytin vielä lahden kansityössä puntituksessa.
     
  2. NickKane

    NickKane 2nd gear

    en ottanu punttia pois enkä ota (pienet puhelin neuvonpidot mudracerin kanssa sai rauhottumaan) en jaksa veivaa ja ihmetellä , fitechin oppiminen kesken joten vapinat johtunee siitä tai jos sytkän säätö ei oo ihan optimaalisesti kohillaan vapinaa ei ollut ensimmäisillä koeajoilla mutta tässä nyt on ollut vähän muuttujia matkassa kun hajosi se lambaada / oli kardaani liian edessä koska taka-akseli oli liian edessä etc. nyt ajan ja opetan ruiskua ja putkistoa koetan väsätä hiljasemmaksi jahka keksin mitkä pöntöt tuonne on järkee laittaa paikallaan olevien simonsin 3" läpivirtaus möykkä pönttöjen jatkoksi taitaapi meikä mennä biltsun tai moronetin halppis spöndis hyllyjä köhjäämään ja väsäillä jotain uskomattoman ihmeellistä ominpikku kätösin.
     
  3. stinnes

    stinnes 3rd gear

    Mitä sulla AFR luku näyttää noilla vapina kierroksilla? Pöntöistä itse olen kovasti tykästynyt Pypesin tuotteisiin. Ollut nyt parissa autossa ja äänet todella miellyttävät. https://pypesexhaust.com/c-702451-mufflers-cats-mufflers.html
     
  4. NickKane

    NickKane 2nd gear

    meen huomenna ajelemaan niin koitan seurailla mutta afr luvut ylipäätään liikkuu tyhjäkäynnillä 14,5-15 huitteilla ja ajossa 13-14,5 haarukassa mutta en ole vielä hokannut katsoa mitä on tuossa tarkalleen vapina vaiheessa 1200 paikkeilla, tuossa ihmetellyt että pitäsikö nollata iac steppejä kun nyt on tyhjäkäynti sellanen ettei oikein reagoi vaikka asetan idle speedit 900 niin esim. valoissa seisoessa & jarruapainettaessa tippuu jengat anout 500 ja meinaa sammua.
     
  5. NickKane

    NickKane 2nd gear

    onko nuo pypesin piiput ns. jenkkilä tilaus kamaa vai saako ihan suomesta jostain ?
     
  6. stinnes

    stinnes 3rd gear

    Rikasta tyhjäkäynti vaikka aluksi AFR 14 ja säädä IAC sen jälkeen. Ajossa saa mennä vaikka AFR 15 jos ei ala puutumaan.
     
    NickKane tykkää tästä.
  7. stinnes

    stinnes 3rd gear

    Jenkeistä olen tilaillut, ei ole täällä näkynyt myynnissä. Ovat oikeasti äänien suhteen todella miellyttävät pöntöt. Kerralla ostaa hyvät, niin säästää.
     
  8. NickKane

    NickKane 2nd gear

    Juu näin se on , motonetissä on dynomax pönttöjä mut ei 3 ” koossa mut taidan pinentää putkiston lopun 2,5” ja hakee dynomaxit sieltä, martelius ois ja kovasana varmasti
     
  9. NickKane

    NickKane 2nd gear

    muistatko mitkä on ns. vakio afr arvot niihin kahteen ekaan eli tyhjäkäynti ja se seuraava mitä pääsee rukkaamaan, olen niihin alkuvaiheessa kun kävi kovin rikkaalla muuttanut jotain 14,7 idle ja seuraava 14,5
     
  10. stinnes

    stinnes 3rd gear

    Tyhjäkäynti sulla on liian laihalla. rikasta 13.5-14 väliin ja kokeile laskeeko kiekat enään vaihdepäällä jalkajarrulla, cruice 14,5 -15 välille riippuen mistä kone tykkää, wot 12.5 paikkeille.
     
    NickKane tykkää tästä.
  11. NickKane

    NickKane 2nd gear

    tyhjäkäynti AFR nyt säädetty 13,75 , vapinat alkaa häipyy ja ihan eri tuntunen ajaa mutta edelleen ei jaksa käydä tyhjää valoissa d päällä jarrua vasten vaikka tyhjkäynti on asetettu 800 rpm niin todellisuudessa ne jenka heiluu 450-600 ?. Voiko sitä ruiskun rungossa olevaa tyhjäkäynti säätöruuvin tapasta säätää ihan tostavaan ( olen siihen aiemmin kajonnut mutta mutta =()
    Vapinat on nyt oikeastaan siirtyneet enemmän tuohon helläänpintakaasuajoon 1000-1200rpm ja kun rullaa & helppaa kaasusta ja kierrokset putoo tuohon noin 1100rpm ni fiilis on kuin etugummi alkais voblaa mutta moottorista se mun mielestä tulee koska heti kun antaa lisää kaasua vähänkin se rauhoittuu.
     
  12. stinnes

    stinnes 3rd gear

    Nyt täytyy sanoa että LUE ohjeet. Sun pitää sisäistää itselle fitech toiminta, koska nuo kaikki on vain säätö juttuja. En tiedä mistä päin olet mutta jos olet Seinäjoella päin auton kans, niin voidaan tutkia livenä.
     
  13. NickKane

    NickKane 2nd gear

    Turkkuses vaikutetaan, otan ohjeet tarkempaan lukuun
     
  14. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Mitkä sun IAC stepit on tyhjäkäynnillä? Mulla oma kone tykkää selkeästi laihemmasta seoksesta. Rikastin seoksia yhdessä vaiheessa ja se alkoi nykimään ihmeellisesti ja kuulosti että olisi käynyt vajailla pytyillä. Laihensin takaisin tyhjäkäynnin ~15 ja olisiko seuraavan kohdan niin jo alkoi taas toimimaan kunnolla.

    Edit: mulla loppui toimiminen yksi aamu kun töihin piti lähteä ja sitten etsittiinkin vikaa kun ei auto startannut. Loppujen lopuksi syyksi selvisi paska päävirta liitin missä on myös bensapumpun virta. Putsasin sen ja toimi taas hetken. Välillä ajossa hävisi virrat niin kyllästyin ja kolvasin ne johdot yhteen niin nut rokkaa. Se liitin on ihan paska. Katso nyt sinne liittimeen ettei ole palo jälkiä. Mulla oli jo hän ruskettunut sisältä.
     
  15. NickKane

    NickKane 2nd gear

    Iac step tyhjäkäynnillä 120 , ruuvailin nyt tuota tyhjäkäyntiruuvia ees taas virrat päällä että löysin kohdan että tps% on 0 ( se oli 6% kun ei painanut kaasua ja virrat päällä). Nollasin iac ja tps stepit mutta jotenkin oon solmussa nyt enkä ymmärrä ohjettakaan kun ei sitten millään tuo iac step arvo mene ees lähelle 3-10 hitto kun olis joku osaava vieressä ni loppuis tää hölmöily. Oon ihan noviisi kyllä näitten efi säätöjen kanssa
     
  16. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Käännä sitä ruuvia kellon myötäisesti että saat sen sinne 3-10 väliin. Jos tuntuu ettei millään tipahda vaikka kuinka säätää niin voi olla että toisen kurkun säätö ruuvia joutuu kanssa säätämään. Se on apparin puolella ja ruuvin kanta taaksepäin.
     
  17. impala-63

    impala-63 Double Gearhead



    Tossa selviää
     
  18. NickKane

    NickKane 2nd gear

    Juu nyt löyty iac kohilleen, joutu kiristää jonkun verran hantinpuolen säätöruuvia ja pudottaa idle afr 13,25

    Käy nätisti vapinat kadonneet lähes tyystin mutta kojislenkillä mennään 1200-1300 kierroksilla tyhjäkäynnillä cruisinkia mahtaako vaan vaatia opetusajoa

    Ja kunnia neuvojille , ilman apuja ei olis tästäkään jälkipolville mitään kerrottavaa
     
  19. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Tarkoitushan on sitten säätää niitä ensiö läppiä sen verran että se iac menee kohdalleen. Toisio läppiä jos ei muu auta. Eihän nyt vaan ole imuvuotoa missään? Sen tyhjäkäynnin pitäisi kyllä rauhoittua hetken päästä muistaakseni.

    Onhan tps 0 kun käännät virrat päälle?

    Kannattaa noita videoita katsella youtubesta kun aina sieltä joku vinkki tarttuu ja siellä alkaa olemaan aik paljon fitech videoita.
     
  20. NickKane

    NickKane 2nd gear

    Tps oli ihan kiikunkaakun nolla, testailin virrat päällä ja kun kaasun pisti tyyliin varpaanpäälle tps muuttu heti 4-5 ja aina ei palautunut 0 kun kaasusta helppas. Pienet hienosäädöt ja nyt pelaa & lähtee käymään tyyliin kun avainta vähän näyttää eli rockrock ja kovaa ajoa
     

Kerro tästä muillekin!