Street Slide 2109 15.06.2019

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Shining Whit, 11.6.2019.

  1. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Joo, oli kyllä..., ja karmee taso! Mä kävin ekan nepin vetää aika alkupäässä..., se meni ihan kivasti. Burnislätäkön yli, kolmonen päälle, luvan saatua jarrupainetta, viis tonnii rundii ja kykä ylös. Siin 6000 vähän yli rundii ja suti ihan mukavasti , jarru veke ja ku nappas pidon, kykä pohjaan. ja seis. Ykkönen pesään, lähettäjän merkistä steitsaamaan... etiäpäi..., ylin valkonen syttyy ja seis. Venaten et kaveri sytyttää kans valon ja toisenkin. Sit vähän jarrupainetta ja kierrokset neljään tonniin, siin joutuu vähän kurkkii ku ratin kehä on rundarin tiellä..., jotai tarttis tehrä,

    Kykäl luistattaen tokaan stageen, kuusi alkaa puto ja ku vika keltanen syttyy kykä ylös. Nappirekatio (0.52), kakkosta lopus pito irti, kolmosta sama homma, joutuu vähän höllää, nelosta taas hakee mihkä sattuu ja kaasuu pois. Vitonen pesään ja rauhas kohti maalia, Toni Dusterilla tulee rinnalle ni uudestaan kaasu pohjaan ja meneehän se siit ohi. Harvoin on lähös tollee lapasesta, mut kuitenkin selvi maaliin saakka. 60 jalkaa Hyvinkään paras itelle millään, 1.58 ja kuitenkin varovainen lähtö, aika 12.64 ja lopparia 169, laite tuntuu sinänsä toimivan ok. Lisää ajaminen putsaa rataa ja pito senkun paranee...

    Samantien oikeestan uudestaan jonoon ja uutta matoon koukkuun. Bunisvuoro, kolmonen päälle, ehkä vähän liian vähän rundii ja auto kyl suddaa aj runot siinä 6000:n kieppeillä, mu tkääntyy poikittain joten burnis seis. Lähettäjä pyytää steitsiin samantien eli eteenpäin. Ylin valo ja venausta. Kaveri steitsissä, rundit 4000, jarrupaine päällä, eteenpäin, kumoikin steitsi palaa. Kuusen valot lähtee putoo, kykä ylös ja lappu lattiaan....

    Motti ei kierrä ku neljä tonnii eikä oikeen mee, kaasu ylös ja uudestaan pohjaan, auto lähtee nypyttämällä eteenpäin, joka männänisku tuntuu erikseen... Vittu unohtu laittaa ykkönen.... No, pikkuhiljaa motti alkaa käydä ja vetää ja rinnakkaiskaveri jäädä, nelosta, vitosta ja jarruva... 60jalkaa mahtavat 3.345 sekkaa, 100 metriä 7.48 (edellises lähdös joka siin vaihtees jo vituillaan 4.54) mut siit eteenpäin menikin maaliin ihan mukavasti. Huikee 14 alitus, 13.97 ja lopparia 204.

    Siihen sit jäikin päivän ajelut, en hosunu seuraavalle lajittelurundille enkä sit lopuks ehtinyt. No, kaavioon olis kyllä tarvittukin aika hyvä veto, ehkä jotain 10.5 luokkaa? 10.8:lla ei kaavioon ollut asiaa, viimevuonan sil olis kamppailtu voitosta pikkulohkoissa. Mut loistavat kisat, uus pinta on huikee ja tulevina vuosina tonne tulee kovia vehkeitä ajamaan jotka tähän asti ovat karsastaneet paikkaa huonon pidon takia. Varmasti tulemme mekin, mut millä, se jää nähtäväks...

    Pannaan kuitenkin pari pakollista kritiikkiä. Vessat oli varikolta tolkuttoman kaukana, pari bajamajaa varikolla olis henk koht toiveissa ja varmuudella monen muunkin. Toinen asia mihin ehkä vois miettiä jotain olis varikkojärjestely. Se oli kans melkonen bordelli, kaikki ryhmät sekasin ja vähän sikinsokin. Vaik kai se menee noinkin ku vaan järjestäjät hallitsevat tilanteen, vessoi vois kuitenkin olla myös varikolla.
     
    Herje, merc, Larry ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    [​IMG]
     
    Herje tykkää tästä.
  3. Mikey_

    Mikey_ 3rd gear

    Jees, taso oli kyllä melko kova.
    Me taidettiin päästä pikkulohkoissa vikana sisään kaavioon 10.7 ajalla.
     
  4. mopster

    mopster Gearhead

    Joo oli kova taso, rupee olemaan kaikilla ahtimet tai ilokaasut. Mä olin pikkulohkojen kaaviossa ainoa vapari autolla. Kilpailun järjestäjät vois pikkuhiljaa herätä ja päivittää säännöt tälle vuosituhannelle. On täysin turhaa jakaa kasikoneet nykyään pikkulohkoihin ja isolohkoihin, sen pitäis olla vaparit ja ahdetut niin kuin se on neloskoneillakin. Jos näin ei tehdä niin kohta tuolla ei nähdä vapari kaseja enää ollenkaan.
     
    Sauma, Jukka 63, xarper ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. TimeMachine69

    TimeMachine69 2nd gear

    Kiitoksia kaikille osapuolille. Hieno päivä oli ja vaikka meillä ei kaikki mennytkään nappiin saatiin kuitenkin selkeitä aikaparannuksia.

    Erikoiskiitokset
    Järjestäjille kun saatiin lupa ajaa Coronetin kanssa erikseen Blacklist haasteveto lajittelun jo päätyttyä tauolla.

    Aika tekstarina kännyyn oli myös hieno juttu.

    Vaikka oltiin aivan varinkon takimmainen tiimi niin kyllä meille käytiin varsin hyvin kertomassa koska pitää vetää.

    Kehitystarpeita
    Vessat oli kyllä turkasen kaukana varikosta käsin. Saisiko kunnon jauhomakkaroita tarjolle? Nyt oli Kabanossia tai jotakin muuta saissee:p
     
  6. kapa73

    kapa73 2nd gear

    Oli sielä pikkulohko luokassa muitakin vapareita ainaskin Misku.
     
  7. mopster

    mopster Gearhead

    Kaaviossa eli kahdeksan kärjessä ei ollu muita vapareita kun minä. Siellä oli kyllä luokassa muita vapareita ja nopeitakin, mutta kun ei mahdu enää kaavioon ahdettujen joukkoon. Tällä menolla katkeaa kamelin selkä aika monella jotka yrittää vielä vapareilla sinnitellä.
     
    MOPOAUTO 63, MK1 ja GBS tykkäävät tästä.
  8. TATU

    TATU Gearhead

    Olihan kova tasoinen ja tasainen b luokka,hyvät kapinat. Muiden ajoista ei tarkkaa tietoa, anglialla ajoin 9.75/225.
     
    GM -65, Galaxie500 ja Voliant tykkäävät tästä.
  9. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Sais olla kuudentoista kaavio.
     
    rallikuski tykkää tästä.
  10. GBS

    GBS 2nd gear

    Juurikin näin.
     
  11. dd64

    dd64 Gearhead

    Kova oli taso... auto oli ekaa kertaa radalla kasauksen jälkeen, joten eka lähtö tosi varovasti. Kaasu ylös jo kakkosen puolvälissä ja rullaus maaliin. totesinkin et jarrut puoltaa reilusti. aika 11.7/128. jarrutusmatka oli pidempi kun muistin, joten nou hätä... seuraavassa sit enempi yritystä, mut vi##nmoinen pauke kierroksilla, joten taas kaasu ylös ennen kakkosen loppua ja rullaus maaliin. 11.1/148kmh... varikolla ihmettelyä ja vika löyty... ja auto valmiiks pudotuksiin ja täyskaasulähtöön. yllätys oli kun ei mahtunu ees kaavioon... ja toinen et autoja oli pikkulohkoissa 18! ja kasin kaavio... No, pettymyksiin on näitten vehkeitten kans totuttu.
    Muuten rata ja pito yllätti! ei oo ennen menny lentokentällä vajaakaasulla 1.59 60 jalkasii...
    Melkein toivois et ois useampi kisa kesässä.
     
    MOPOAUTO 63 tykkää tästä.
  12. MOPOAUTO 63

    MOPOAUTO 63 1st gear

    Ja mä . Mutta ei kaaviossa
     
  13. mopster

    mopster Gearhead

    8 vaparia tais olla pikkulohkoissa, ja muunmuassa 2 niistä jäi kaaviosta ulos 10,8 ajalla. Kuudentoista kaavioon ei kuulemma ollut aikaa, radan rasvaukset venytti aikataulua.
     
  14. blown348

    blown348 Gearhead

    Kommentoidaan näin järjestäjän puolesta kanssa näihin asioihin, kuuntelemme toki kilpailijoita kaikesta mitä sanotte ja alustavasti jo juteltu seuraavista asioista.

    Kuudentoista kaaviota tuskin tullaan näkemään siitä yksinkertaisesta syystä että aika joka meillä on käyttää kenttää on liian lyhyt siihen tai sitten joutuisimme lyhentämään lajittelu aikaa paljon joka tuskin on kuitenkaan haluttua.

    Jarrutus matkaa varmaan yritetään pidetään ensivuodeksi nykyisten loppunopeuksien vuoksi 50-100m joka taas johtaa siihen että paljon "varikkoa" joudutaan siitämään hiekalle. Katsotaan sitten jos riittää että siirretään streetmanit paluustripin varteen varikkokahvilan jälkeen.

    Koitetaan myös ensivuonna hoitaa pari wc:tä varikkokahvilan läheisyyteen kilpailijoita varten

    Puhetta ollut alustavasti jos vaikka muutettaisiin C ja D luokkaa siten että C olisi vapari kasit ja D olis sitten loput eli ahdetut, ilokaasutetut yms.

    Olisi hyvä tietää mitä te olette mieltä mahdollisesta luokka muutoksista, onko järkevä vai tyhmä...

    LISÄKSI suuri KIITOS kaikille kilpailijoille ja katsojille koska ilman teitä tätä tapahtumaa ei olisi

    Kaitsu
    NNC
     
    Ade62 tykkää tästä.
  15. MaxDura

    MaxDura Gearhead

    Luokkamuutos kuulostaa järkevältä ainakin mun korvaan. Ilokaasulla ja/tai ahdetulla meillä mennään, ja ymmärrän hyvin vaparikuskien tuskan.
     
    MOPOAUTO 63 tykkää tästä.
  16. hantta

    hantta Double Gearhead

    Tuosta on puhuttu ainakin 30 vuotta, kun kaksilitraiset turbot näyttivät takavaloja isolohkoautoille ;)
     
  17. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Munattomat tarvii erinäköisiä potenssitukia, nääs. Ei vaan. Homma on niin et jotku suhaa, on niil mitä vaan ja jotku ei. Aiemminkin kosketeltu aihetta,mut jos vaik tehtäis niin et olis vaparit ja turbot, eli muutos joka fyyrassa tehtiin joitain vuosia takaperin mun ajamana. Ehkä se jotain hetken lämmitti niinku kusi housuissa. Mut jos nyt kattoo, ni viime kisassa oli tän kauden ennätysosaanotto, neljä vaparii ja kolme ahdettuu. Sama se on/tulee olee tilanne jos Hyvinkää muuttais sääntönsä. Ensinnäkin, tietty pikkumoottoriset vaparit putoais veke saman tien. Ja toisekseen, kun ensimmäinen tulee ja tekee sen tosissaan tehdyn vaparin niin sama jarna jatkuu... pitäis olla luokka kavereille joil on eriväriset henkselit, paitsi jos tulee tarpeeks joitain nopeempii joil on oikeen väriset henkselit sit pitäis olla jotain muuta. Oleellisin asia on asenne, pitää nauttia siitä omasta tekemistä niillä resursseilal joita on, se sit riittää siihen mihin riittää. Hiton usein kuulee et ei sinne kehtaa ku...; ja paskat. Kyl kehtaa, kyl voi ja kyl TÄYTYY. Ykskään lähtö ei oo voitettu ennenku ollaan maalissa, mitä isompi kaavio ja tiiviimpi ajattaminen, sitä kovemmilla on moni ns heavy hittereista. Mul ei ole mitään sitä avstaan et luokkajakoa muutetaan, mut jos joku kuvittelee et se jotenkin oleellisesti korjaa jotain pettää itseään.
     
    rallikuski ja three hundred tykkäävät tästä.
  18. TimeMachine69

    TimeMachine69 2nd gear

    Olisi kiva nähdä mitä jengi veti ja kuinka paljon oli osallistujia kussakin luokassa tolla nykyisellä jaolla. Vissiin kun tulokset julkaistaan pääsee vähän tsiigailemaan.
     
    rallikuski tykkää tästä.
  19. mopster

    mopster Gearhead

    HALLELUJAA, vihdoinkin joku kuuntelee!

    Juuri näin tämän pitäisi olla!

    Ja Shining Whit, SM kisojen osallistuja/katsoja kato tuskin johtuu siitä kuinka street ryhmät on jaoteltu.

    Jos nyt tarkastellaan vaikka hyvinkään tuloslistoja niin pikkulohkoissa mennään itseasiassa kovempaa kun isolohkoissa, ja näin on ollut aika monena vuotena. Käytännössä ei ole juuri merkitystä onko iso vai pikkulohko. Sen sijaan Ahdetut on täysin suvereeneja vapareihin nähden. Jos ei vapareita jaeta omaan luokkaan niin yksi toisensa jälkeen ne luovuttaa taistelun tuulimyllyjä vastaan ja laittaa ilokaasut tai ahtimet. Minäkin joudun tätä asiaa jatkuvasti miettimään. Mä todella haluaisin jatkaa vaparilla ajamista, mutta siinä ei kohta ole enää mitään järkeä jos tälle asialle ei tehdä mitään.
     
    rallikuski tykkää tästä.
  20. TimeMachine69

    TimeMachine69 2nd gear

    No, pannaan tässä vaiheessa ääni, että jatketaan nykysysteemillä. Se on hyvä niin :)
     

Kerro tästä muillekin!