Bbc 502 marine motti.(Peanut port kansien porttaus)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja janihei, 18.1.2019.

  1. Skigu

    Skigu 2nd gear

    Näähän virtaa nyt paremmin, kuin paketista otetut e-street kannet, mitkä artsiracing ilmeisesti käytti samassa virtauspenkissä?. E-streettien virtausarvot löytyy "454seen puhtia" topicista sivulta 3. Se ei tosin selviä onko virtausnopeus liian kova jne.., mut hienosti virtaa, hyvä!
     
    artsiracing tykkää tästä.
  2. janihei

    janihei Gearhead

    Juu. Hyvältä näyttää ja 0.300 nostoon saakka roikutaan portattujen e-streettien persauksissa kiinni
     
  3. janihei

    janihei Gearhead

    Nyt kun kannet on valmiit niin jatketaan loput projektista samaan topikkiin. tässä vähän listaa osista/ speksejä.

    -LOHKO: 454cid, 4bolt, 030 ylikoko. runkolinja hoonataan. sylintereihin kaivetaan taskut venoille. nostajien porauksiin tehdään urat lisävoitelua varten

    -KANNET: 360 valuiset kuningaspäkinät. 2.065/1.725 rst venat. Crane gold 1.7 vipat
    -PURISTUS: 10.3:1
    -KAMPI: Gm nodular valu akseli.
    -KANGET: Scat I-beam, 7/16" pulteilla.
    -MÄNNÄT: speed pro l2349F tako.
    -NOKKA: laahuri. Isky 270 mega. 050: 221/221. adv: 270/270. lift: 0.550/0.550. lobe 108.
    -KAASUTIN: Rochester q-jet 750cfm. meinasin näitä väsäillä 2kpl toisesta siivotaan kurkut/ ja ohennetaan läppäakselit. Testaillaan sitten penkissä.

    -IMARI: Edelbrock performer 2-0 tai edelbrock performer RPM 2-0. Ajattelin näitä molempia koittaa virtauspenkissä kansien kanssa.

    -PAKOSARJAT: Stainless marine, primäärit halk: 2" piituudet 8"-12" pitkät lyhimmästä pisinpään, kollektori, 3" ja pituus 20".

    Q-jettiin tarttis löytää pääsuuttimia haarukkaan 71-80 ja toisio neuloja. eli auttakaa miestä mäessä jos on jollain jäänyt nurkkiin. Venajouset tollaselle laahurille kiinnostaa myös. edel rpm imari sbread bore kaasarille olisi mukava löytää, tuo nykyinen on square bore malli.
     
  4. max

    max Double Gearhead

    Hiljakkoin kävin läpi edesmenneen kaverini romuja,ja hyllystä löytyikin Peanut kannet.
    Mulla olis myös Performer sarja joka stemmaa Peanut kanavien kanssa.
    Voipi olla kerään kannet talteen etteivät mene romukuormaan.Amerikan valurautaa ei ole ikinä liikaa nurkissa.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  5. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Enpä älynnytkään vielä verrata noita E-streetteihin, mutta samassa penkissä molemmat on virtautettu, joten ovat kyllä vertailukelpoisia keskenään.
     
  6. janihei

    janihei Gearhead

    Hiljakkoin kävin läpi edesmenneen kaverini romuja,ja hyllystä löytyikin Peanut kannet.
    Mulla olis myös Performer sarja joka stemmaa Peanut kanavien kanssa.
    Voipi olla kerään kannet talteen etteivät mene romukuormaan.Amerikan valurautaa ei ole ikinä liikaa nurkissa.[/QUOTE]

    Mulla on juurikin tuo edel performer 2161 joka on peanut kanavalle. Missä Max dynolaput viipyy
     
  7. max

    max Double Gearhead

    Mulla on juurikin tuo edel performer 2161 joka on peanut kanavalle. Missä Max dynolaput viipyy[/QUOTE]

    Odotas hetki kun nyt pääsen lomille ja rullan ojennukseen,niin eiköhän ne lukemat saada mitattua.
     
    janihei ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  8. janihei

    janihei Gearhead

    Oliko jotain erityisen hyvää epoksia jolla vois tollasta alumiini imusarjaa täytellä? Löytyis vaan hyllystä yksi 2 taso rec-port marine imari jossa vesikanavat pronssia. Helpottais pirusti ku ei tarttis mitään lämmönvaihtimia jäähdytykseen.
     
  9. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Carboline, löytyy ainakin Specialty Engineeringiltä (Patoharju).
     
  10. janihei

    janihei Gearhead

    Taas löytys yksi mielenkiintoinen nokka vaihtoehto. Aika lähellä xe268 nokkaa mutta enemmän nostoa ja pakopuolella vähemmän asteita.

    Adv:270/280
    .050: 224/230
    Lift: 0.556/540
    Lobe:110
     
  11. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    ^ Suunnilleen noilla specseillä olevia nokkia löytyy monen merkkistä ja monelta valmistajalta. Sulla on selvästi valinnan vaikeus, mutta laitatpa niistä minkä tahansa, niin tuskin huomaat juuri eroa muihin.
     
  12. max

    max Double Gearhead

    Jani,tee niinkuin minä eli pistä 454:seen mitä sattuu,toisin sanoen arvalla tallin hyllystä!
    On nimittäin jännää kun ei lainkaan tiedä mitä tapahtuu,ja mitä siitä tuli.
    Vähän Jussin kunniaksi mennään kieliposkella edelleen.Hyvät Jussit Jani ja muista että pelkuri käyttää kondomia.
     
    janihei, tero79, artsiracing ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  13. TimoT

    TimoT 3rd gear

    Joko se uusi kone on dynottu? Haitko sen 502:n talteen?
    Ja sit kummelia:

     
    max tykkää tästä.
  14. janihei

    janihei Gearhead

    No pikkase on juu kuula jumissa . Toi lunati houkuttais eniten, mutta pelkään että tuleeko sillä alhaalta liian vetelä.
     
  15. janihei

    janihei Gearhead

    Näinhän se juurikin pitäis ajatella! Ja ikinä ei tiedä mitä näistä tulee. Itse kun tekee niin saa mitä ansaitsee. Nyt turpa täyteen ja saunaan, Rauman saaristossa mieletön keli. Hyvää jussia kaikille!
     
    max tykkää tästä.
  16. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Ite oot vetelä, kyllä ne peanutit pitää huolen alaväännöstä laitatpa noista ehdottamistasi minkä tahansa!
    Hauskaa ja stressitöntä Juhannusta kaikille isolohkomiehille! :)
     
    Camino'79, janihei ja max tykkäävät tästä.
  17. max

    max Double Gearhead

    Perhana,se 502 meni mun nenän edestä.Vähän harmittaa.
    Uudelle 454:lle on dyno aika kuukauden päästä.
    Mulla olis 950 XP E85 Holley.Tässä uudessa 454:ssa on staattista/dynaamista puristusta 11.4/8.3.
    Onkohan se liian vähän porkkanamehulle?
     
  18. janihei

    janihei Gearhead

    Tästä tuleekin nyt sitten 502cid, Ei varmaan tarvii enää ala-väännöistä murehtia. Puristukset jää valitettavasti 9.3 hujakoille.
     
    SauliK ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  19. janihei

    janihei Gearhead

    Homma etenee hitaasti mutta varmasti, 502 lohko tuli haettua perjantaina, ja hämeenkyrössä olikin sopivasti black friday, mukaan lähti 502zz rullanokka nostajineen ja tarpeineen eli tällä asialla en aijo enää päätäni vaivata. nostoa nokasta löytyy vähän hintsusti, imu 0.527, pako 0.540, 224/234, 110lobe, mutta noilla mun vipareille pitäis tulla 0.02" lisää nostoa. Skigu teki komian adapterilevyn virtauspenkkiin 109mm porauksella/bbc pulttijaolla ja näin ollen kansi on aina oikeassa paikassa poraukseen nähden, pirrailin siihen vielä tilaa niin että venttiilien vierestä se vastaa 502cid ,113.7mm porausta. Artsihan virtautti nuo mun kannet muokatuilla orkkis venoilla ja teki lopulliset seetit vasta myöhemmin ferrean 5000 venoille. Tottakai se nyt kiinnostaa että onkos näillä venttiileillä joitain vaikutusta asiaan, joten pitihän sitä käydä taas kokeilemassa. Kuutiotuumia on moottorin tullut projektin aikana 48cid lisää niin pieniä muutoksia tuli myös itse tehtyä kanaviin, suurinpana muutoksena ns short turn alueen levennys. imusajaa ei vieläkään keretty penkissä testaamaan mutta sekin aika tulee vielä, imareita löytyy tällä hetkellä, edel rpm oval ja weiand street warrior oval. Weiand oli olevinaan sopivan hintainen partsilla niin piti sellainenkin hommata.

    BAD port 28"

    0.100= 71.3cfm
    0.200= 157cfm
    0.300= 228cfm
    0.400=253cfm
    0.500= 261cfm
    0.550= 264.5cfm
    0.600=266.2cfm

    GOOD port 28"

    0.100= 71.2cfm
    0.200= 154.5cfm
    0.300= 229.7cfm
    0.400= 265.7cfm
    0.500= 275.4cfm
    0.550= 272.2cfm
     
  20. janihei

    janihei Gearhead

    Tulihan sitä pröystäiltyä että nokka hommilla en aijo enää päätäni vaivata, kunnes 502zz moottorin dynokäyriä tutkiessa huomasin että huipputeho tulee 5200rpm mutta sehä tekee melkein saman verran tehoa vielä 5700rpm kohdilla. Nuo mun lilliputti kannet ehkä hyvällä tuurilla vois piikata siellä 5200rpm kuka tietää. ZZ502 moottorissa ko nokan LSA on 110 ja ICL on asennettu 108 asteeseen, eli mahtaisko olla parempi täs mun kombossa jos aikastais nokaa vielä 4 astetta lisää, tuliskohan sieltä vääntöä enempi. prkl! sais vähän dynaamista ruttuakin pumpattua paremmaksi. Wallacen laskurin ja mitatun imukanavan poikkipinta-alan mukaan mun kanavan alkaa kuristaa 5300rpm. 5200-5300rpm on mulle kattona max kierroksille ja sen jälkeen on aivan sama miten kyykkää.
     

Kerro tästä muillekin!