Letukan manuaali vaihteistot

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja rb, 26.6.2019.

  1. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Ykkönen on varmaan siinäkin synkronoimaton (?) eikä kuulukaan mennä silmään kuin paikallaan.
    Toivottavasti meni semmoselle joka ymmärtää manuaalien päälle, mua on aina hieman kaivellut että oma subukin on tomaatti. Noh, toi ei kyl ole OD toosa mikä on aika iso miinus.
     
  2. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ehkä joku Suomi-ilmiö. Itellä ollu pari automaattia, enkä tosin oo ikuna manuaalia edes katellu.
     
  3. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Ei varmaan ollut tolla koneella?
     
  4. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    On suomi ilmiö, harvinaisia muualla.
     
    viikinki75 ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  5. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Juu, suomi-ilmiö, koska sillon sai verovapauden maastureihin kunhan oli ulosotto. Ja armeija sodan syttyessä saa ottaa sen haltuunsa.:)
    Mutta mita suomalainen ei tekisi verohelpotuksen eteen.:D
     
    Muokattu: 28.6.2019
    Gary Grand ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  6. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Juu ei ollu. Dieseleitä.
     
  7. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Ei mennyt mikään muukaan nopeasti vaihtaen. Ykkönen ei tosiaankaan varmaan mennyt, kun paikallaan, en muista. Sitä en juuri käyttänyt, koska oli tarpeeton mulle. Pääasiassa normiteillä kun ajelin. Maastossa varmasti tarpeellinen, ja varsinkin kun laittaa pikkualueen päälle.

    Ilmeisesti meni ymmärtäjälle, kun aina kännipäissään vkl öisin mulle aina soitteli, kuinka hyvä Blazeri on, ja kuinka tyytyväinen hän siihen on!

    Ei siinä mitään, mä olen lähes aina öisin hereillä ja muuta.

    Mulla vaan oli kerran keskellä yötä tilanne päällä Manowar-Vanin kanssa tien varressa, ja olin konepellin alla kun hän soitti. Taisin sanoa pahasti, vaikken tarkoittanut. Oli vaan niin paha paikka.

    Ei ole soitellut sen jälkeen. Saa soitella, jos tän luet. :) (Tuskin soittelee, kun aikaa on yli 10 vuotta.)
     
    Muokattu: 28.6.2019
    Rotten, Karpov, Gary Grand ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. atobee

    atobee Gearhead

    Herra rb, luota chevyn omaan kolmevaihteiseen manuaalilootaan, ei tartte heilua jatkuvasti kepin kanssa, laittaa isonpaa vaihtetta sillon kun siltä tuntuu. :D
    [​IMG]
     
  9. Eikö vähempikin riitä..Esim:

    [​IMG]
     
  10. atobee

    atobee Gearhead

    Vähempi on parempi mutta kykeneekö kilpailemaan hinnassa? :D
     
  11. atobee

    atobee Gearhead

    Eihän tuo kolmilovinen (välityksiltään) ole ideaali mihinkään mutta kyllä toi kesti katurääkkäyksen ja kisakiusauksen. Ei ollu rahaa ostaa parempaa. :D
     
  12. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Tässä vielä BorgWarner T5 askeista missä milläkin koodilla:
    http://www.britishv8.org/Articles/Borg-Warner-T5-ID-Tags.htm

    Mulla camaron aski koodilla
    13 52 065 914
    Ylempi linkki tarjoaa 1352-065 askia -84 v8 mustangiin, mutta alempi linkki tarkentaa tuon ...914 numerolla: World Class 88/92 Camaro/Firebird & 93 S-10 V-6
    http://www.pro-forceperformance.com/t-5_identification.htm

    Joskus omistin 2wd coswortin t5 askin, jonka meinasin laittaa mavericin 302 perään, mutta arkailin laittaa kun sen cossu versiossa oli niin rimpula kytkinakselikin.
     
  13. Tokkopa se kytkinakseli sieltä ihan ensimmäisenä katkeaa..

    Sen sijaan noita T5 -lootia on hajotettu sillä, että on yritetty vaihtaa liian nopeasti. Rauhallisella käytöllä kestää yllättävän pitkälle, kuten tuolla aiemmin olikin.
     
  14. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    On voinut olla hankala silloin löytää sopivaa isoa kytkinlevyä cossun pikku akselille. Kuitenkin oli suht kireä se 302.
    Tuosta on jo pitkälti yli 20v aikaa, ihan kaikkia syy/seurauksia muista enää.
     
    Muokattu: 30.6.2019
  15. rb

    rb Double Gearhead

    No letukan motin!!... johan mä sanoin..:odroll:

    Nojoo...... 350 TBI mikä menee suht vakiona S kympin keulalle.

    Mut kun mä tiedän, että hetken päästä sinne halutaan lisää hönkää ja sillä ollaan jossain driftaamassa, niin se laatikko saisi olla semmoinen, mikä ei ihan ensimmäisenä anna periksi.
    Kiitti.

    Toi näyttäs olevan omalla kylällä, niin voi vaikka käydä juttusilla..
     
    Gary Grand ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  16. Bemarin lootassa voi joutua hiukan miettii kepin paikkaa. S10:n T5 lootassa se on aika edessä:

    [​IMG]
    Ratkaisuksi voi riittää erillispenkit, jos siellä on sohva. Ja sitä Bemarin keppiä voi tuoda edemmäksi kuin alunperin.
     
  17. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    tekee vivuston ja laittaa rattipylvääseen kepin siihen manuaaliin niinkun manuaalivaihteisessa autossa kuuluu olla.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  18. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    6 vaihteinen rattimanuaali ois kyl magee. Kelpais survoo menemään mutkatietä!
     
    onoff road, palontie, Gary Grand ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. CevyAntti

    CevyAntti 2nd gear

    Ehkä vähän sivuraidetta mutta olkoon. Oletko tai joku muukin perehtyny kuinka noita tuolta tilaillaan?? Vai onko enää olemassa RalliPaikan tapaista joka tilaa mitävään mistä vaan??
     
  20. TimoT

    TimoT 3rd gear

    Minä kyselin sähköpostin (tai alunperin Hotroddersin yv:n) kautta tuota askia Autogearin myyjältä, (Nathan Huxtable), jonka kanssa sovin kaupasta, mutta koska en omista luottokorttia, niin edesmennyt työkaverini, joka oli muutaman kuukauden jenkeissä, hoiti maksupuolen, rahti hoidettiin ensin New Yorkista Floridaan kaverin majapaikkaan, josta se lastattiin konttiin muiden osien kanssa.
    Tolta Natelta kannatta kysellä, jos tollasen uuden "Muncien" haluaa, ovat toimittaneet suomeen ennenkin laatikoita.
     

Kerro tästä muillekin!