94 Buick Regal 3.8 käyntiongelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Tero59, 26.6.2019.

  1. 59Kingswood

    59Kingswood Double Gearhead

    Mites sillon, kun virrat käännetään päälle ja pcm käskee bensapumpun tehdä esipaineen (n. 5 sek.) Entäs käydessä ja siinä vaiheessa kun kone päättää sammua?
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  2. Tero59

    Tero59 3rd gear

    Normiyleismittarilla ei siitä jännitettä tule, mut ei ollut mitään muutakaan tuon kuvauksen mukaista yhden johdon liitintä konehuoneessa vapaana. Auto pysyy siis käynnissä kaasua painamalla kunhan kierrokset on 2500 tai yli. heti kun tippuu 2000 rpm tienoille niin sammuu kun avaimesta. Luulis et bensapumppu työntää painetta silloin koko ajan, mutten ei kait kävis kaasullakaan...?
     
  3. Tero59

    Tero59 3rd gear

    Kampiakselin tunnistin on vaihdettu uuteen. Ainahan sekin tietysti voi olla viallinen....

    Mikä toi cts on ja mistä mä tuon vastuksen mittaan?
     
  4. Tero59

    Tero59 3rd gear

    Noista on johdin vain nastoissa A, M, D ja D:n alapuolisessa reiässä.
     
  5. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Käynnistäessä kierrokset on pakko olla alle 2000 hetken... Sillon vielä rele syöttää sähköt bensapumpulle, ja kun kerran lähtee kuitenkin käyntiin, niin jotenkin logiikalla vois päätellä et muut vehkeet toimii myös alle 2000rpm.
     
  6. 59Kingswood

    59Kingswood Double Gearhead

    Jäähdytysnesteen lämpötilatunnistin.

    [​IMG]
    Löytyy yleensä jostain imusarjan vesikanavasta tai termostaatin jalasta. Pistokkeeseen tulee usein keltainen ja musta johto ja mittaus suoritetaan pistoke irrotettuna anturin napojen väliltä.
     
  7. Tero59

    Tero59 3rd gear

    jaa juu coolant temp sensor :). Sitäkin yks kaveri ehdotteli. Täytyy mitata se huomenna
     
  8. Tero59

    Tero59 3rd gear

    kyl toi rykäsee käynnistettäessä suoraan kiekat eka 3000 ja pudottaa sieltä sit alaspäin. Tämä siis ilman kaasun painamista
     
  9. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Juu, mut ei se startti sitä pyöritä kolmee tonnia. Eikä edes kahta.
    Bensakoneen starttijenka on luokkaa alle 150rpm.
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Maf tuli jo 80-luvulla.


    Kai maf töpseli irti kokeiltu miten auto skulaa? Varaohjelman kanssa sillin toimii.
     
  11. Tero59

    Tero59 3rd gear

    Kai maf töpseli irti kokeiltu miten auto skulaa? Varaohjelman kanssa sillin toimii.[/QUOTE]

    Ei ole, mutta tänään kokeilen :) !
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kokeile myös ilman töpseliä jos mittaus ei onnistu
     
  13. Tero59

    Tero59 3rd gear

    [QUOTE=Kai maf töpseli irti kokeiltu miten auto skulaa? Varaohjelman kanssa sillin toimii.

    Eli pitäiskö toimia melko normaalisti jos MAF töpseli irti jos vika MAFissa….?
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    maf irti on tyhjis hiukan normaalia kovemmalla, kuitenkin max 1000 ja kone ei kierrä yli 3500 vaiko 4000. Ajossa hiukan töksähtelevää kaasun käytös.


    Mulla maf humppaili tyhjäkäyntiä 500-1200rpm ja nyki tasakaasulla. Koodia ei tässäkään tapauksessa tullut.
     
  15. Tero59

    Tero59 3rd gear

    Nyt oli MAF liitin irti ja kappas vaan, auto pysyi käynnissä, mutta kiepit eli ilman kaasun painamista alimmillaan jossain 400 rpm eli melkein sammui ja sitten taas johonkin 2000 rpm paikkeille. Mutta auto pysyi käynnissä ! Eli MAF lienee ainakin sökö ?

    Mittasin lämpötila-anturin ja se oli 4,4 kohm eli kylmänä lienee ihan oikeassa arvossa
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Nää siitä kivoja vehkeitä, että saa aikalailla kaikki vaihtaa jos jotain tulee. Kahdesta vanhemmasta kokemus ja kaveri tappelee just saman ikäsen 3.8:sin kanssa kun sulla


    Voimia :D rahalla näistä selviää.
     
  17. xarper

    xarper Gearhead

    Äläkä osta halpaa MAFia sit, kesti puolisen vuotta ku rupes näyttää mitä sattuu.
    Nyt tuli sit joku Hitachi tjsp tilalle, saa nähä onko pitempi ikäsempi.
     
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jep! Sama mulla paitsi yks oli valmiiks täyspimee ja sytytti valon heti, toinen temppuili mutta ei vikakoodia.


    Uudemmassa taitaa onneks vähän enemmän olla valinnanvaraa kun maffin malli hiukan muuttu
     
  19. Tero59

    Tero59 3rd gear

    No nyt saatiin vklopun aikana luettua pro-vehkeellä vikakoidit ja ainut vika on MAF. No tänään heti kysely US-Partsiin. No eipä löydy.

    Mistäs oletette noita Suomesta ostanu vai tilaatteko Rockautosta?

    Sattuisko kellään oleen purkuautoa tiedossa josta vois kokeilla alkuperäistä käytettyä?
     
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Rockauto juu paras ja halvin jos ei purkuautoa löydy testiin.
     
    xarper tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!