Hc päästöt?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Dankke, 10.7.2019.

  1. Dankke

    Dankke 1st gear

    Elikkä chevy 350 kkoneella jäi kiinni hc päästöistä,vaihoin tulpat ja suodattimen, paheni satana päästöt vaikka rupes käymää paremmin joten voisiko kaasarissa olla vika, nenään tulee selvä bensanhaju putkista?
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kato että sytkäennakko kunnossa ja kaasari säädöissä.

    Mitä lukuja päästölapussa oli?
     
  3. Dankke

    Dankke 1st gear

    Co =2.2
    Co2=11,1
    Hc=1986
    O2=3,7

    Tänää käytin mittauttaa niin

    Hc= 2030
    Ja toi o2= yli 5
     
  4. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Hc on palamatonta bensaa ja korkea O2 viittaa imuvuotoon,näin on isot pojat kertoneet.
     
  5. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Imuvuoto aiheuttaa korkean hc arvon että olisko se siinä?
     
  6. 3964

    3964 3rd gear

    Onko vakio moottori vai vire kone?

    Eihän pakoputket vouda?

    Laiha ja rikas seos aiheuttaa korkean hc tosin co näyttää olevan ok lukemissa -80 alkupuolen autoksi.
     
  7. Dankke

    Dankke 1st gear

    Virikone on joo, tänää katoin sytkän kohillee huomen aattelin pelleillä ton kaasarinkaa ja käyn pajal mittaa päästöt, hirvittää vaa et voisko olla joku venttiilivika?
     
  8. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Helvetisti liikaa happea... Ja yleensä liian laihalla on korkeat hc. Plus "liika" ennakko nostaa hc arvoa, siksi on tehtaalta ported vacuumissa alip.kellokin.

    Mut kato ne pakoputkivuodot ja inuvuodot ihan ekana ja koske vasta sen jälkeen sinne kaasariin.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  9. xarper

    xarper Gearhead

    Mimmonen "virikone"?

    305 ja XE268H ja 625 Cartteri ei ollu -86 vanissa ainaskaa päästöt ongelma koskaan.
     
  10. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Ennen oli tietyissä kinnereissä aina syyllinen jarrutehostajan letku poikki tai kalvo puhki, tosin rivikoneissa yksi sylinteri meni vaan laihalle ja poltti sitten siitä venttilin.
     
  11. Dankke

    Dankke 1st gear

    Nokka jyrkempi mut ei tietoa että mikä nokka, peltisatsi, imusarja ja holleyn 650 kaasari. Mut näillä palikoilla meni viimevuonnaki läpi hc tais olla 800 tuntumassa.
     
  12. Dankke

    Dankke 1st gear

    tarkotatko tuota kaasarin kiihdytyspumpun kalvoa?
     
    rocketman tykkää tästä.
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jarrutehostaja on tulipellissä se pyöreä (jarrunestesäiliön takana).

    Siitä lähtee takaisku+letku kaasariin.
     
  14. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Tehostajan kalvoa oletettavasti. Se selviää helpoimmalla kun luttaat tehostimelle menevän letkun ja seuraat muuttuuko käynti yhtään.

    Jos sinne on reilumpi imuvuoto tullu ni tyhjäkäyntikin on varmaan noussut?
     
    Sierra tykkää tästä.
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kaasarin ja imarin välisen tiivisteen kattoo vaikka saiputavedellä ja kaikki letkut mitä konehuoneessa kaasariin ym liittyen. Imusarjaan voi muös suihhkia
     
  16. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Tai sit hakee vaan purkin jarrukliineriä ja suihkii sillä, missä vaikuttaa tyhjäkäyntiin niin siellä vuoto. (nostaa siis tyhjäkäyntiä)

    Kliineri siinä mielessä helpompi että "kaasuuntuu" herkästi joten myös imuvuoto löytyy herkemmin.
     
    SauliK, Sierra, wilburi ja 1 muu tykkäävät tästä.
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joo totta, helpompi noin
     
  18. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Tuosta kattomaan kaikki vaihtoehdot läpi:

    http://www.autotieto.net/pakokaasutkurssi/oppimateriaalit/HC_syyt.htm

    Taas aihetta sivuten, itellä oli aikoinaan 133 fiudessa 900cc koneessa sevverran overlappia nokassa ettei saanu leimasta läpi, ku kikkailemalla. Muistaakseni sytytyshetki melkein kokonaan nollille ja tyhjäkäyntiruuvin alta se jousi pois ni meni ruuvi kokonaan pohjaan. sillo jakso just käydä tyhjää sopivilla kierroksilla ja päästöt ok. Ainut vaan ettei kulkenu ku 60km/h suoralla mutta leima tuli. Poislähtiessä en viiitiny laittaa säätöjä takas ihan pihassa vaan ajoin 200 metriä isommalle tielle. En katellu jäikö katsuri seuraamaan sitä touhua vai ei. Se kierti kai sen 8000 ku sen koneen oli tehny sm-tason ( ei sado-maso) jokkis rakentaja ku silloin ei saanu vielä olla niitä twincameja tai kubelwagenin koneita. Toinen kikka oli että laitettiin joskus tenttua eli sinolia melkein tyhjään tankkiin jolloin alkoholi puhtaasti palaessaan antoi hyvät arvot mittariin. Top alcohol rules!
     
  19. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    On hyvä aine tuohon käyttöön, mutta tuosta vaan tulee mielenkiintoinen efekti kun osuu hieman läpilyövään sytkälaitteeseen, kokemusta on.:D
     
    Gary Grand ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  20. xarper

    xarper Gearhead

    Tai ku moottori lämpiää tarpeeks siinä samalla koska et oo löytäny sitä vuotoo vieläkään, tulee kans jännä ilmiö:poff:
     
    Gary Grand ja Jussi289 tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!