Lt1 projekti käyttikseen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Camino'79, 2.7.2019.

  1. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Jos mä nyt yhtään oon lukemani ymmärtäny oikein niin se on sen vanhemman tpi:n kanssa enempi se plenumiongelma, ei enäö tän 1997vm kanssa. Jatoi +500nm sinne 3000rpm nurkille hotsittais nimenomaan sen käytettävyyden takia. Ja johan mä oon ääneen sitä ajatellutkin että kun niitä pikkusia centrifugaaleja saa välistä hyvinkin edullisesti ni jos tohon vielä semmosen erehtyis värkkäämään niin jo luulis takatöppösiä vituttavan :D

    Ja tarkotus oiskin ottaa perän koppa auki kun seuraavan kerran käyn kotopuolessa nosturilla tän kanssa kun kovasti pojat puhuu että näihin suomihautureihin ois tilattu kitkalukollista perää järestään ja kun tuon käytös on juurikin sellainen että ois kitkat lopussa=välillä sutii yhdellä ja välillä kahdella :) ni jos sieltä semmonen löytyy niin huoltosarja menis kans tiluuseen ni saa talveks 2pyörää edes raapimaan edellistalven "4" sijaan :p
     
  2. palontie

    palontie Double Gearhead

    Onkos noitten perien huoltosatsit missä hinnoissa?
     
  3. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Ei oo tullu selailtua vielä, mutta pääasia että niitä saa :D
    Tää on kans jo menettäny sen statuksen että tän kanssa viittis enää markkoja laskea, profittia tällä ei enää saa :oops:
    Mut rokkiautosta niitä kuulema löytyy ni kurkkaa sieltä :)
     
    12345678910 tykkää tästä.
  4. palontie

    palontie Double Gearhead

    Pitääpä frendille kertoa että ettii sieltä.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Myös ebaysta saa.
     
  6. TopoTA

    TopoTA Gearhead

    Mulla oli Edelbrockin imari paikoillaan eikä mitään hyötyä.Ostin portatun originaalin kansipajalta http://www.npsheads.com/ ja eron huomaa.Mun T/A euromalli ja oli 2.73 välitys enkä tykänny,vaihtui SLPn Torsen+3.42 ja ero on huima paikalta lähtiessä eikä maantiellä ole paljon kierroksia norminopeuksissa.
     
  7. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Joo, en mäkään usko että tässä nimenomaisessa rojektissa tuo imusarja olis se akilleen kantapää. Ja tuo 2.73 välläri ylivaihde-lodjun kanssa on varmasti makea maantiellä jos(KUN) tää tuleekin sillä stroukki-alakerralla :D
     
  8. TopoTA

    TopoTA Gearhead

    Maantiellä 2.73 menee pienillä kierroksilla satasta,kickdown haki 150 vielä kakkosta.Jos peltisarjat laitat niin vaihdoin lyhkäset keskipitkiin ja selvä ero keskipitkien eduksi.
     
  9. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Meinasinkin itseasiassa kysellä että jos jollekin on jääny roadmasterin tmvs. VALUsarjoja ylite ni voisin haalia/ottaa lahjoituksena vastaan tähän proggikseen. Kyseessä on kuitenkin käyttis ni mulla ei oo aikaa/inspistä tapella paskojen peltisarjojen/laippojen yms. Kanssa enkä todellakaan jaksa alkaa leikkuuttamaan kunnollisia laippoja ja vääntää sarjoja :D
     
    Holley tykkää tästä.
  10. Perinteisen pikkulohkon sarjat sopii pienin varauksin. LT1:ssa on hiukan D:n muotoiset pakokanavat, kuten joissain pikkulohkoissa (ZZ4).

    Tässä yksi amerikan joen selostus:

    "The bolt pattern is the same on both. The two outside holes on each end you keep referring to are used by the stock exhaust manifolds. It's fairly common for those bolts to break, I just left the broken bolts in my heads when I put the headers on. As far as the D shaped ports, I know some GEN1 SBC have D ports but what years I couldn't tell you. Not sure if the port location is the same either. You can get 1 3/4" headers for a GEN1 and possibly even a 1 7/8". Like I said though not sure about port location in relationship to the bolt pattern."
     
  11. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Juu silläpä ajattelinkin että niitä roadmasterin tms. Sarjoja ois jääny jollekin nurkkiin kun on otettu tekniikka muuhun proggikseen ja laitettu peltiset? :)
     
  12. Se voi hyvinkin olla mahdollista.

    En tiedä tuliko sulla sarjoja mukana, mutta ainakin -95;n F-bodyn sarjat on kauniisti sanoen vähemmän virtaavan näköiset..
     
  13. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Ei tullu sarjoja... Ja jos mä oon tähän asti pärjänny yrjöllä ja sen omilla "sarjoilla" ni enköhän mä sen lt1senkin kanssa pärjää valusatseilla :rotfl:

    Ei nimittäin pysty edes tarkotuksella kyllä suunnittelemaan paskempia sarjoja kuin nuo yrjön omat :poff:
     
  14. puna niska

    puna niska Gearhead

    Eiks noi oo jokkii trukki sarjat.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  15. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Tuus Camino kattomaan jos nuo mun trukkisarjat olis sulle. Olivat mulla 350:ssä ja ihan mukavan oloiset valusarjoiksi. Tai voin mä sua kuvasaasteellakin häiritä, jos et tänne karhujen sekaan halua..:rotfl::rotfl::rotfl:
    Lähdöt on 2 1/2" reiällä ja kaikki kierteet, yms. on hyvässä hapessa. Mahtuvat Capriseen just ja just leveyden puolesta..:D
     
  16. atobee

    atobee Gearhead

    Eikö kaikki LT1:n pakosarjat kierrä yläkautta? (Tuo moottori ei ole LT1)
    [​IMG]
     
  17. Minusta kannattaa vilkaista noita Gary Grandin sarjoja. Voi olla, että niitä voi joutua hiukan vingulla muotoilee:

    From the "H.O. 350 Installation and Service Information" guide, PN 12485074, that came with my ZZ4 motor.
    Exhaust System
    The D-shaped exhaust ports in the H.O. 350's aluminum cylinder heads are approximately .100" higher than the port exits in conventional cast-iron heads. Tests have shown that minor misalighnment between the raised exhaust port exits and the exhaust manifolds (or headers) will not adversely affect engine performance."
     
  18. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

  19. fenix

    fenix 3rd gear

    Ei sekoiteta tpi:tä tähän.
    Siinä ongelma oli pitkät runnerit.
    Lt1:ssä pieni plenum ja epätasainen ilmanjakelu.
    Ja se on huomioitu ihan vakio Lt1 ecun ruiskuparametreissa.
    Topon mainitsemasta plenumin porttaamisesta varmasti apua.
    Jos vielä mietit MS:ssää, niin huomioi tuo epäsymmetrinen ruiskutus ja sen tuoma lisä haaste.
    Motista ei niin villiä tule, että itse lähtisin tässä tapauksessa sille tielle.
    Tai sitten vakion tehdas asetuksen suutin ohjausta mukaillen tai egt:tä mitaten.

    Tyyliin paljonko ruiskutus % eroja pyttyjen välillä ja samat erot MS:ään syöttäen.

    Eli miedossa virityksessä helpommalla pääset Vakio eculla.
     
    Muokattu: 18.7.2019

Kerro tästä muillekin!