Lt1 projekti käyttikseen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Camino'79, 2.7.2019.

  1. Itse yritin asiaa googlailla. En löytänyt tästä yhtään mitään. Onko sulla joku lähde tälle? Ja onko se ero millään tavalla merkityksellinen?

    Sen sijaa googlauksella tuli vastaan taas sama kirja. Nyt eri hakusanoilla tuli kivasti eri sivut. Tässä on hiukan antureista:

    [​IMG]
    [​IMG]

    Tuosta tuli mieleen, että olisko Megasquirtin kanssa helpompi tuo vanhempi TPS anturi?
     
  2. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Mulla ei siis ole olemassa orggis johtoja eikä purkkia jne. Ja haluan optista jokatapauksessa eroon ni se ms on halvin ja järkevin mulle kun on kaveripiirissä osaajia sen suhteen :)

    Ja eipä ne pyttykohtaiset seokset voi niin erilaiset olla että sitä tarvis vakiossa koneessa alkaa murehtimaan, ahdettuna tai enempi viilattuna vielä ymmärtäisin mutta sitten tuskin tulisi enää edes käytettyä tuota omaa imusarjaansa. :)
     
    palontie ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  3. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Täytyy napata kansi völjyyn ja tulla mallaamaan jakka saavat ne kantasella valmiiksi ;)
     
  4. Mietin tuota TPS anturia sen verran, että Megan kanssa ei taida olla tuosta säädettävyydestä olla hyotyä. Sen sijaan johtosarjan tekemisessä tuo Weather pack -liitin voisi olla näppärä.
     
  5. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Juu se tps arvohan on ymmärtääkseni täysin säädettävissä ohjelmallisesti, tosin tps tosta oli jo mennyt parempaan käyttöön, että sen joudun jokatapauksessa hankkimaan mutta yritän qinakin pitää kaikki anturit mahd.orggiksena niin ne on helpompia löytää sit jälestäpäinkin ilman että tarvii kirjottaa "manuaali" itelle että mitä on mistäkin :D
     
  6. Ihan hyvä periaate tuo. Sinällään Megan kanssa nuo GM:n anturit on hyviä, kun se on niiden kanssa alunperin suunniteltu toimii. Tosin nykypäivänä silläkään taida olla enää merkitystä, kun antureiden kalibrointi on helppoa.
     
  7. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Näin olen antanut itsenikin ymmärtää että nykyisin pystyy konffaamaan käytännössä mille antureille vaan, mutta ainakin gm ja boschilaiset on hyväksihavaittuja :)
     
  8. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Mulla vaihtu roadmasterissa 3,23 välitys 2,73 välitykseen hammaspeikon vierailun jälkeen, maantiellä ei niin eroa huomannut mutta paikaltaan lähtiessä oli omasta mielestä aika iso ero. Jos sattuu rahaa liikenemään koneen jälkeen niin laittaisin itse ainakin jonkun 3,xx välityksen
     
  9. kipi79

    kipi79 3rd gear

    LT1 koneissa vm 92-93 on pankkiruisku, eikä siksi mitään trimmejä eri pytyille. 94 alkaen on trimmit ja ne on vakio-ohjelmassa käytössä. Imusarja vaihtuu hieman erilaiseen 94, tuosta eteenpäin bensatukin yhdyslinjalle on upotus imusarjan päällä kaasuläpän takana. Aiemmin yhdysputki oli imusarjan takapäässä.
    94 alkaen koneisiin tuli testikäyttöön OBD vaatimuksia (pakollinen USA:ssa 96) ehkä ruiskutrimmit liittyy enemmän siihen.
     
  10. Kiitos. Tuskin sitä -94 vuonna muutettiin imusarjan valua tarkoituksella huonommaksi, joten eiköhän tuossa ole tosiaan kyse päästöjen hienosäädöstä. En usko, että asialla on mitään käytännön merkitystä.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  11. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    No 2.73:1, 235/75R15 ja TH2004r:n ylivaihde, niin 80km/h vauhdissa kierroksia hiukan vajaat 1100.
     
    palontie ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  12. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Mulla oli 2.54 välitys 4.3+TH700 kanssa sedan Capricessa ja 255/60R15 kumit, niin oli melko hiljanen maantienopeuksissa kun sai putket kuntoon..:cool: Kiihtyvyys..:confused: Mitä se on?
     
    palontie tykkää tästä.
  13. TopoTA

    TopoTA Gearhead

    Jos välityksen vaihtaa niin <3.o8 on 2 series carrier ja >3.23 on 3 series carrier.
     
  14. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Tuo raja pätee 7.5" perään.
    2.73 and up noissa 8.5"
     
    TopoTA tykkää tästä.
  15. Wesku

    Wesku Gearhead

    Jos käyttistä tekisin LT1:lla, laittaisin alkuperäisellä moottorinohjauksella ja siihen kuuluvalla 4l60e:lla. Syynä on OEM-tasoinen toimivuus, johon Megalla ja perinteisesti ohjatulla lootalla on vaikea päästä. Jos vaihtaa nakuanturin, niin voi käyttää -94-95 OBD1-ohjainta, joka on helppo ohjelmoida. Optin osalta on nykyisin toimivia vaihtoehtoja, kuten paremmat jakajat tai sen korvaavat kitit, joten siitä ei kannata olla huolissaan.

    Itsellä on ollut 50-luvun harrasteautossa -96 Camaro SS:n LT1 -95 ohjaimella about 10 vuotta ja toimii kuin junan vessa. Optin kanssa oli jumppaa alussa, mut korvasin sen MSD:n jakajalla ja ongelmat loppui. 3,7:1 perävällärillä syö 11l satasen vaudissa ja about kympin 90 km/h vauhdissa. Bensapumppuna on MSD #2225.

    Voi olla, että kymmenessä vuodessa on tullut parempiakin toteutustapoja, mutta tuossa on hyväksi todettu resepti käyttöautoon.
     
  16. rallikuski

    rallikuski Gearhead

    Mä ehkä jopa kattoisin tommosta purkkia kuin "speeduino"...
    https://speeduino.com/wiki/index.php/Speeduino
    https://speeduino.com/forum/

    Itelle menossa mersun kutoseen kunhan vaan sais loput aikaseks.
    Pystyy ohjaa 8cyl konetta semi sequentaalisesti :)
     
  17. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Se orggisohjaus on nyt haudattu ja sähköaski vielä enemmän, ei maksa vaivaa alkaa ettimään kaikkia romuja ja sit tarvis vielä askinkin ja siihen liittyvät nippelit ja nappelit plus nopeusmittarin sätöstäminen jne... Ulkoinen ecu (joka käytännön syistä tulee 99% varmasti olemaan mega) ja th700r4 tulee olemaan kombo. Ja miksei sitä mekaanista askia sais toimimaan ihan yhtälailla kuin kaasarikoneellakin? o_O
     
    xarper tykkää tästä.
  18. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Onhan se sähkönen jonkun verran sivistyneempi ja vaihdot vakuuttavampia kuin TH700:ssa, mutta ihan varmasti saa toimimaan yhtä hyvin kuin kaasariautossakin. TV-vaijerin ohjaus vaan kuntoon ja that´s it!

    Orgastiset johdotukset ja ohjaukset on hyviä, mutta jos ei niitä ole niin tyhjästä on paha nyhjästä.
    Tuohon omaan -88 TPI:hinkin oon etsiskellyt jonkun aikaa jo orkkis johtosarjaa, mutta ei niitä hirveästi ole tarjolla ollut. Varmaan ebaysta tilattava jossain vaiheessa..
    Saahan sen siihen tehtyä järkevällä työmäärällä vaikka kutos-Camaron MPFI-sarjasta. LT1 ei enää taitaisi onnistua muusta setistä modifioiminenkaan ihan helpolla?
     
  19. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Juu ja ei nuo johtohommat itsessään pelota mutta kun ei siitä ole myöskään mitään hyötyä ellei ole tosiaan sitä 4l60e askiakin. Se kun vaikuttaa moottorinohjaukseen myös ja vice versa.

    Tuo 3964:lta tullut puolien johtosarja jo helpottaa huomattavasti ja kun näkee mimmosia/moniko pinnisiä liittimiä tarviin ni hommaan sit weatherpack-tyylisiä liittimiä ja teen niillä.

    Joskus kun tullut käämintää ja keskusten kasailua tehtyä ni sähköjen suhteen ehkä semmonen hivenenomainen perversio saada ne siististi :D lukuunottamatta tänhetkisiä soittimen johdotuksia jotka makaa lattialla :rotfl:
     
  20. Wesku

    Wesku Gearhead

    Toki saa. Omassa swapissa suurin parannus verrattuna 350 kaasari+TH-700 --> LT1 + 4l60e tuli tuosta sähkölaatikosta ja sen toimivuudesta. TH-700 toimii ok, kun säädöt on kohdallaan, mut 4l60e oman maun mukaan ohjelmoituna on parempi.
     
    Gary Grand tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!