Lt1 projekti käyttikseen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Camino'79, 2.7.2019.

  1. Saa sitä sähkölaatikkoa ohjattua muillakin, kuin alkuperäisellä ohjauksella. Ainakin semmoinen on kuin Megashift. Toimivuudesta en tiedä..
     
  2. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Makuja toki monia, mutta ite tykkään kun aski vaihtaa napakasti ja vaihtaa välittömästi kaasua polkaistaessa, eikä tähän mennessä oo tullu vielä ainuttakaan sähköaskia vastaan mikä toimis mun mielen mukaan, sensijaan esmes mun caminon th350 ja käppyrän entinen th350 (joku täältä muuten osti sen jonnekin rannikolle päin rodiin??) toimi just niinku haluan. Vaihdot saa mun perseeseen tuntua, eriasia jos ois joku 50's cruisingreki matkalaukku-kutosella ni sen pitää suorastaan soljua eteenpäin :D
     
    Jussi289 ja xarper tykkäävät tästä.
  3. TopoTA

    TopoTA Gearhead

    Mulle tuli aikoinaan Madz28 säätämä PCM nokalle ym ja 4L60E increase shift firmness ja vaihtaa napakasti.
     
  4. PauliR

    PauliR 3rd gear

    Tutkiskelin omaa LT1 projektia hieman ja sovittelin jotain Tbi-koneen valusarjoja niin on tosiaan n.2,5mm eri korkeudella niiden reiät, mutta pienellä viilaamisella saa kanavat varmaan osumaan kohdilleen.

    P.S. mulla olis joutilaana LT1:n imusarja jos joku tarvii.
     
  5. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Th 350 on just sellanen, jonka saa toimiin aika pienellä puuhastelulla ku ajatus. Onhan siinä nykymittapuun mukaan puutteensa, mutta toimintaa ei voi moittia.
     
    4d sedan, xarper ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  6. Wesku

    Wesku Gearhead

    Minä tein pakosarjat pukinsarvista porttaamalla pakosarjan aukon yläosan ylemmäksi ja pyöreäksi. Materiaalia ja tiivistepintaa jäi naftisti, mutta on toiminut ongelmitta.
     
    Muokattu: 21.7.2019
    Camino'79 ja PauliR tykkäävät tästä.
  7. Väpsy

    Väpsy Gearhead

    Samaa mieltä tosta herkkydestä ja tunteesta. Auttamaton tosiasia että yhdelläkään "nykylaatikolla" en ole ajanu joka tottelis käskijää yhtä napakasti kuin manuaalinen. Muutamalla aftermarket-boksilla ohjattua laatikkoa(kin) ajaneena joutuu toteen ettei yksikään reagoi yhtä hyvin kuin mekaaniset veljensä. Yks asia mikä omissa nykyautoissa risoo on toi viive, nopeesti käytät kaasupolkimen pohjassa, niin kierrokset alkaa nouseen siinä vaiheessa kun poljin on jo ylhäällä... Hyvin säädetty (mekaaninen) laatikko kaasarilla ruokitun koneen kanssa antaa ihan täysin toisen tuntuman. Se, onko sillä mitään merkitystä jos on vaikka 0,5 sekunnin viive, on ihan toissijainen asia.
     
    palontie, Jussi289, 4d sedan ja 1 muu tykkäävät tästä.
  8. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Se puolensekunnin viive on se millä se ajolinja korjataan tiukassa paikassa ;) sen takia askin pitää totella kaasupoljinta VÄLITTÖMÄSTI eikä sen jälkeen kun ecu ja tcu yhdessä tuumin niin päättää :D
     
    4d sedan tykkää tästä.
  9. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Mä teen kengurulähtöjä vehkeellä, jonka valmistaja väittää, ettei kaasun viive ylitä 10ms.
     
    palontie tykkää tästä.
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kyllä moni gmmän sähkötoosa ihan kelvollinen on ja ajatuksissa hyvin mukana oleva. Toki nää uudet on eriasia kun mun hekumoimat 80-lopun 90 alun.
     
  11. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Nonniin, huomiselle pitäis saapua putkikamoja että saan tehtyä vihdoin ne tuplaputket tähän, tosin vaihteistopalkin loveaminen on vielä vähän auki että miten teen sen. Tällä hetkellä optioina päissäni joko paksun u-palkin hitsaus "läpiviennin" kohdalle tai vaihtoehtoisesti pykälää siistimpi ratkaisuhan olisi ostaa pätkä jotain paksuseinämäistä putkea jonka sisähalkaisija olisi vaikka 3" ni siitähän sais jo hieman esteettisemmän aliviennin tehtyä 60mmselle putkelle [​IMG]

    Täytynee käydä kyselemässä paikallisessa metallifirmassa että mimmosia matskuja ois jääny sopivasti yli [​IMG]

    Ja otinpa nyt sit oikein joustotkin ni eipähän rasita enää pakosarjan liitosta niin paljoa jatkossa [​IMG]
     
    xarper tykkää tästä.
  12. Tuleeko nämä putket sille nykyiselle Oldsille vai LT1:lle?
     
  13. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Teen ne nyt niin että pääsen kokeilemaan yrjön hengitystä tuplilla plus että saan ne helposti sit sille LT1sellekin hyödynnettyä :)

    Koska edelleen haluan ne valusarjat siihen lt1seenkin niin ei tarvii mulkata kun "downpipet" sit kun tekniikka vaihtuu ;)
     
  14. Tuleeko siihen joku h tai x putki?
     
  15. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Ei ainakaan ajatuksissa ollu toistaiseksi, toki helppohan tuo ois kokeilla kun vedän putket mahd.liki kardaanitunnelissa toisiinsa ni ei ois paha varsinkaan h-putkea tehdä ;)
     
  16. Kannattaa sitä funtsia. Juttuahan on netti täynnä, mutta lainataas SuperChevya:

    " On a typical 400-horsepower street car, adding an X-pipe or an H-pipe to an existing dual exhaust system can add 7-12 hp. A smoother exhaust note and reduced interior resonance are added bonuses."

    Aika halpoja hevosia;)
     
    Gary Grand ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  17. xarper

    xarper Gearhead

    Aika optimistisia lukemia kyllä, taitaa totuus olla paljon vähemmän noin miedossa motissa ainaskin.
     
  18. SauliK

    SauliK Gearhead

    siitä palkista irti sahatusta palasesta ainakin itse sain hyödynnettyä materiaalin "läpiviennille"¨
    ja on ite tehyn näkönen :D
     
  19. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Juu Caminoon teinkin sillai mutta sekä mitotusvihreestä että motipulasta johtuen ei tullu kovin edustava :oops: ni jos tällä kertaa vähän panostais presentaatioonkin :p

    Mutta täytyypä tuo h-putki tinailla sinne kanssa, ehken enempi tuon hiljaisemman äänen kuin lisääntyneiden konien toivossa :D
     
  20. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Joissain autoissa on ihan tehtaalta lähtien ne läpiviennit vaihteistopalkissa. Toteutus on melko yksinkertainen, plagioin tyyliä kun tein yhteen laitteeseen isommat läpiviennit muuten vakioon vaihteistopalkkiin:

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    wilburi, big t, palontie ja 1 muu tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!