JDM-autot arkiajossa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Karpov, 26.7.2019.

  1. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Tojota on ainut joka on tehny vielä 2000 ja 2010 luvulla auton näkösiä henkilöautoja eikä tollasia möhkäleitä mitä muut.
     
    Karpov tykkää tästä.
  2. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Näin tolasen 2000- luvun alun crown majestan turussa ja yllätti kyllä todella positiivisesti. Ei se nyt mikään 60- luvun lopun jenkki ole mutta kun kävellen olin liikenteessä niin "pysäytti" kyllä pällistelemään kun se oli parkissa.
     
    viikinki75 tykkää tästä.
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kyllä! Muutenkin monesta mallista löytyy häröjä vintagemalleja vaikka samaan aikaan jo modernimpaakin. Crown myös esimerkki.


    Jdm tuo varmaan suurelle osalle isot levikkeet, spoilerit ja tuningin yleensäkin mieleen. Moni vois yllättyä kun pääsee noiden gran touring ja luxusvehkeiden rattiin? Takaveto ja v8 monen voimalinjana niin ei luulis olevan aihetta mussutukseen :) Eikä turbokoneetkaan mitään litrasia kolmipyttysiä sentään.
     
    viikinki75, Pertti K ja sdfsd tykkäävät tästä.
  4. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Just näin ja joku V12 vapari koneinen century. Tollanen 60- luvun pikku brougham missä joku 280 heppaa tehtaalta. Ohjelmoituna paljon enemmän. Takaveto, painoa 2000kg yms.

    Cima, president yms. mitä näitä nyt on. Ihan törkeen hienoja autoja. Kyl jenkit oli henkilöautopuolen huipulla johonki 90- luvulle saakka mutta siitä eteenpäin mun mielestäni jdm autot on ollu niitä hienoimpia henkilöautoja.
     
    Karpov tykkää tästä.
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ja jos näissä olis tekniikkakin japanilaisen varmaa, toisin kuin amerikkalaisissa. Toivottavasti se selviää ketjun myötä vaikka täällä ei pakosti kyseisellä vehkeillä ajavia ole. Saa nähdä onko sähköautokin täällä foorumilla suopeampi kuin joku vitun itäriisikippa
     
    viikinki75 ja sdfsd tykkäävät tästä.
  6. J.J.

    J.J. Gearhead

    2jz tekniikka on tuttua itelle. Suosittelen. Tehoa, vääntöä ja silti taloudellinen nätisti ajellessa.
    Jää äkkiä perus kasikoneet jalkoihin kun noita vähän ruuvaa.

    Just noi Toyotan nelioviset antaa hyvin vastetta rahalle. Vakavampihenkinenkin ruuvaus onnistuu, naapuri kylässä esim 1200hv Aristo, melkoinen sleepperi.
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Onko miten tuo koneen kesto muun kuin tehon kannalta?

    Koska onhan vaikka saabin koneet hyvin tehoa ja viritystä kestäviä mutta silti ne ei kestä ajoa, on männät tööt, jakoketju, kansipahvi ym. Bmwistä myäs otetaab hurjia tehoja vaan pajalla nekin viettää aikaansa.
     
  8. J.J.

    J.J. Gearhead

    Öljyt kun vaihtelee niin kait sillä ajelee maailman tappiin. Perusrakenne todella luja. Jakopää hihnalla, helppo vaihtaa ja pitkä vaihtoväli. Hyvin suoraviivainen konstruktio.
    Alle 800hv turha alkaa konetta avaamaan. Sitten kun menee sen yli niin runkolaakeripukit vaihtoon ja takomännät ja kanget niin alakerta kestää nikottelematta +1500hv.
     
    Kowalski ja Karpov tykkäävät tästä.
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Eikä mitään kansi tai lohkovikoja ole yleisesti jos ei just mitään rajuja tehonlisäyksiä lasketa?
     
  10. J.J.

    J.J. Gearhead

    Ei. On niin perus fiksu - 90 luvun japski neliventtiilikone kuin voi vaan olla.

    Kerran itellä pullautti kampuranstefan Alastarolla, vaihtelin uuden siinä varikolla ja taas mentiin. Että talvikäyttöön huohotus kannattaa tsekata onko pakkaskeleillä toimiva systeemi.
     
    Kowalski ja Karpov tykkäävät tästä.
  11. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Lexusta miettiny käyttöpeliksi, hybridi ehkä kuitenkin..
     
  12. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

  13. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Jenkeistä japaniin tuoduissa on ainakin se hyvä puoli, että netistä saa selvitettyä todelliset ajokilometrit. Japaniin tuodessa ne mittarit nollataan, niin kun varmaan kaikki tietääkin, tai ainakin olisi syytä tietää.;):)

    Japanissa mittareita ruuvataan varmasti enemmän kun saksassa.

    Jos siis kilometrit vaikuttavat hankintaan.
     
    Muokattu: 28.7.2019
  14. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Ja näille kilometriuskovaisille on ihan turha yrittää selittää, ettei ne välttämättä pidä paikkaansa. Oli sitten saksasta tai japanista tuotu. Ovat kun litteän maan asukkaat.
     
  15. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Miten ne jenkistä tuotujen kilomertit sitten on luotettavia?
     
  16. J.J.

    J.J. Gearhead

    Eihän ne ole missään kilsat välttämättä sitä mitä mittarissa lukee.

    Niin se vaan jäi paikallinen Vehokin kiinni ruuvauksesta.

    Vaikka isännät niin hehkutti että sieltä saa sentään luottomersuja eikä mitään ruuvattuja Saksan tuonteja. :D
     
  17. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Eiks noissa mursuissa ollu se muistava matkamittari, eli jos mittarin vaihto joku boxi kerto mittarille paljonko lukema pitää olla

    Joku kertoili sit et sen boxin voi opettaa uudelle lukemalle laittamalla sopivalla lukemalla oleva boxi kiinni virrat päälle kattoo et mittari näyttää oikein ja vaihtaa sen vanhan boxin takasin, boxi kuvittelee olevansa reset boxi ja mittaristo kertoo paljonko lukeman pitää olla
    Tosin huolto historia ja sellaset ei poistu ja oliko et jäivät kiinni kun jollain oli menny akkutyhjäksi ja mittariin ilmestynyt ylimääränen puolmiljoonaa
     
  18. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Onko tää nyt sitten faktatietoa vai joku kaverinkaverin kertomaa urbaania "tietoa"? Onko Japanissa joku instanssi joka huolehtii että kaikkien maahantuotujen autojen mittari nollataan? Uudemmissa se on ainakin helppo todeta kun km-lukema tallentuu huomattavan moneen ohjainlaitteeseen, ei pelkästään mittaristoon...
     
    jknR tykkää tästä.
  19. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Joku 70-luvun Skyline GTR tai Soarer olis maltillisesti tehtynä tyylipeli.
    Ovat vaan melko arvokkaita, varsinkin GTR.
    Ohjaus pitäis kyllä saada vasemmalle puolelle varsinkin arkikäyttöä ajatellen.
     
    viikinki75 ja Pertti K tykkäävät tästä.
  20. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Tää olis kyllä kiva tietää, kuka ne mittarit nollaa ja kenen käskystä?
     
    jknR ja Pertti K tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!