Chevrolet caprice

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Aake-cc, 25.7.2019.

  1. Aake-cc

    Aake-cc 1st gear

    Pistetäänkö mahdollisesti tuhannes, mutta päivitetty caprice ketju tulille? Haussa siis motivaatiota, ideoita ja ym jutustelua mielellään kuvien kanssa omista laatikoista.

    Näitä ketjuja on ollut 13 tusinassa, mutta kaikki tuppaa olemaan niin vanhoja ettei kuvat enään näy.

    Alotan omalla ropposella jonka kanssa taistellu viime syksystä lähtien, ja koittanut saattaa liikennekuntoon. -88 ja väsynyt 307 jonka tilalle pitäis enstalvena vaihtaa sevyn pikkulohko.

    Aina kun yhen asian saa korjattua niin toinen sitten leviääkin...

    https://aijaa.com/spJlbz
    https://aijaa.com/fYPdy9
     
    Ruumis ja Petri R. tykkäävät tästä.
  2. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Meillä ois tällaset 1985 sedan ja 1990 farmari. Näistä jälkimmäinen tuli aikanaan vaimolle vaihtokaupassa ja jäi sille kesäautoksi. Kuosi oli jo valmiiksi ”lintta”, sille ei tehty mitään mutta teknisesti autoa toki korjailtiin siellä missä linttailu oli mennyt överiksi. Farmarin innoittamana hankittiin myös tollanen sedan jolla ajelin yhden pitkän kesän ja sen jälkeen se on ollu vajaa parisen vuotta kunnostuksen kohteena. Piti olla pieni väliprojekti vaihteluksi Novan rassaamiselle, on sitten eri keskustelun aihe, miten meni noin niinku omasta mielestä kun ei tunnu Nova kiinnostavan aivan täysillä vieläkään.

    [​IMG]

    Tää sedan on suomiauto, ollu alkujaan Oulujoki Oy:llä toimitusjohtajan virka-autona jolla on ollut oma kuljettaja. Auton historian oon aika tarkkaan saanu kaivettua aina sen Suomeen tuoneen laivan nimeä myöten.

    Tekniikka alun perin 305cid+TH200C (3v), lukkoperä, isot jarrut ja paksumpi vakaaja niinku näissä suomiautoina on. Alkujaan ollut hopea mustalla vinyylikatolla; vallitsevaa mustaa maalausta voisi luonnehtia autotallimaalaukseksi. Korissa ja rungossa on 333tkm ajetun Suomiauton luonnollista patinaa, ja jos kiinnostus auton suhteen säilyy, niin jossain vaiheessa nekin tulis hoitaa kuntoon. Mahdollisesti käyttää kori pois rungolta jne. Mutta aika näyttää.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Orkkis koneen leväytin osiksi ja perus rempan yhteydessä siihen vaihtui World S/R kannet, flättimännät sekä Lunati Voodoo 256/262 nokka. Laatikossa oli hassuja ”ominaisuuksia” niin siellä on nyt tilapäisesti Novan entinen TH350 täysrempattuna ja vahvistettuna. Konehuone olis lukkopelteineen ja lokasuojineen nyt hitsattu ja maalattu, kaikki alipaineletkut uusittu jne. Edessä tukivarret, iskarit, jouset ja koiranluut sekä moottorin ja laatikon kiinnikkeet uutta, takana iskarit ja jouset. Ilmastoinnista puretut romppeet sain ostettua uudet ja löysin purkuautosta sopivat kiinnikeraudat, eli kylmäkone olis tarkotus laittaa kuntoon kuten kaikki muukin luksus. Sähköjä olen siistinyt ja entisöinyt parkit ja vilkut jenkkityylisiksi maahantuojan räpellyksiltä. Jonkin verran olen onnistunut suht. siistiä purkuosaa tähän metsästämään, mm. ”vähemmän kastuneet ovipahvit” sekä toistaiseksi halkeamaton kojelaudanpäällinen joka tosin tulee vielä maalata oikean sävyiseksi.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ens talven aikana jos sais auton taas laitettua nippuun. Hommaan ainakin uudet pakoputket (tuplaputket X:llä) lambda-anturin kera ja uudet takatukivarret. Kaasarissa ja laatikossa on varmasti hienosäätöä jahka pääsee vähän tallin pihalla testailemaan. Autossa on säilynyt orkkis Rochester Quadrajet, jonka purin ja pesin huolella, toki sitä on varmasti useampikin ehtinyt vuosien mittaan ruuvailemaan ja saako nyt vaihdella suuttimia ja neuloja terästetyn koneen kaveriksi.

    [​IMG]

    Koneesta on nokka ajettu sisään ja pikku lenkin ehdin tallin pihalla jo viime syksynä heittää, mutta yksi öljyvuoto pisti vielä käyttämään kuskinpuoleisen kannen irti. Se öljykanavan kierretulppa lohkossa osittain kannen alla...

    Video
     
    Muokattu: 26.7.2019
    Pertti K, jar, -Skeletor- ja 7 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. Aake-cc

    Aake-cc 1st gear

    Tosi siisti peli toi sun sedani, siitä kannattaa jo pitää kiinni. Ite kävin viimetalvena koko pohjan läpi, ukko hitsas ruosteet ja massattiin koko pohja.

    olis hienos jos viitsis käydä koko auton läpi, mut alkaa oleen jo vähän liian lintan puolelle lipsunut..

    se tekniikanvaihto kuitenki kiinnostais enstalvena, pitäs selvitellä saako jostai suoria motinkiinnike ”adaptereita” olds -> chevy?

    Jos tällä ny harjottelee, kun eka jenkki. Sit joskus kun on rahaa ym nii ostaa sellasen mitä voikin näpräillä ihan alusta loppuun.

    vähän perjantai promille edittiä, ei oikeestaan olds -> chevy adapteria, ennemmin suoria sbc kiinnikkeitä runkoon.. kyl te tiiätte..
     
    Muokattu: 26.7.2019
    12345678910 tykkää tästä.
  4. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Jos sulla on 200-4R, niin se ei tarvi adapteria vaan siinä on jo valmiiksi Chevynkin jako.
    Rungossa on valmiina reikiä sekä Chevyn että Oldsin moottorin kannakkeille ja uusia saa esim. Rockautosta.

    Yleisesti vallitsevasta mielipiteestä riippumatta, nämä on mielestäni aivan täysiä amerikanautoja. Kukaan ei ole mulle vielä pystyny osoittamaan sitä rakenteellista eroa, joka tekee näissä eron vaikka johonkin 70-luvun Chevrolettiin. Näähän alkaa olla tuoreemmillaankin jo kohta 30 vuotta vanhoja autoja. 80-luvun F-bodyt on hinnaltaan jo kovassa nosteessa ja seuraavaksi markkinoita alkaa olla siisteillä B-korisilla, mutta kun nämä on aika monet jo laulettu...
     
    -Skeletor-, isalmela, Aake-cc ja 1 muu tykkäävät tästä.
  5. Aake-cc

    Aake-cc 1st gear

    Okei, kiitos infosta. Nimittäin kevään testiajoilla hävis pakki, ja just viimeviikolla sain toisen ”uuden” 200r4 lootan sitten paikalleen ja taas pelaa. Helpollahan pääsisi jos vois vaan laittaa 350 ja siihen perään ton nykysen lootan.

    Samaa mieltä joo, vaikka kaikki sitämieltä että oikeet jenkit on vanhoja ja urheiluautoja öyh öyh. Kyllä nääkin alkaa olemaan tosi laulettuja suurimmalta osalta, chattiautosta kun kattoo niin kyllä nuo hyväkuntoset alkaa olemaan jo hinnoissaan.. tottakai ne seilailee ylös ja alas aika ajoin.

    On se kuitenkin jännä vaikka 10v päästä nähdä monta näitäkään on enään järkevässä kunnossa, eikä laulettuina tekohengitettynä tai pellonreunassa kasvamassa heinää..
     
  6. tammercity

    tammercity Gearhead

    Itse tykkään näistä yli 40-vuotiaista.
    77 capricelle tekee seuraa tallissa 78 delta.
    Capricesta ei nyt oikeastaan mitään ihmeellistä kerrottavaa ole.
    Alkukesän startti/kylmäkäyntiongelmat ratkesi tulppien vaihtoon.
    Persettä laskettiin alas uusilla jousilla ja nyt ollaan jokaisesta nurkasta samalla levelillä.
    Hiukan sähköpiuhoja konehuoneessa uusittu ja ihan perushuoltoa tässä nyt harjoitettu kesän ajan.
    Koneessakin potkua on muutama heppa enemmän vakio 350 verrattuna, niin ei ihan jokaisen Corollan jalkoihin jää ja sitä kamalaa takakumiakin saisi polteltua tarvittaessa, mutta pois se meistä.
    Jos olisi isompi talli, niin voisi ostaa muutaman "77-79 laatikon" lisää nurkkiin odottelemaan parempia aikoja, mutta tällä hetkellä nurkat on täynnä romua ja enempää ei mahdu valitettavasti.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    jar, -Skeletor-, wilburi ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  7. zuinula

    zuinula Gearhead

    Jotain maagillista tuossakin on:(
    Ja vuosi 77 on ollut laadukas, kaikin puolin:p
    Nyt juuri nettiautossa oleva -77 tuntuu vain oudon tyyriiltäo_O
     
    tammercity ja Aake-cc tykkäävät tästä.
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    On toi 77-79 häjymmän näkönen kun ne uudemmat :cool:
     
    tammercity tykkää tästä.
  9. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Kyllä noi vanhemmat miellyttää silmää eniten (Delta Oldseissa sama juttu). Niissä 1977-1979 Capriceissa on hieno se karmiininpunainen sisusta, mihin yksilöihin se on satuttukaan valitsemaan. Seuraavaksi tulee sitten nää 1980+ tuplalamppumallit.

    Mobilian sivuilta oon penkonu ensirekisteröintitilastoja, näitä on kirjattu näköjään sekä "Caprice" että "Caprice Classic" -nimellä. Henkilöautoissahan voi olla myös pehmeäpenkkisiä farmareita. Kasivitosen sedanin omistajana tuntee kuuluvansa harvojen valittujen joukkoon. Montakohan lienee 19:sta (25:stä) kappaleesta vielä tallella? :)

    Ovatko ruumisautot olleet pakuja vai henkilöautoja?

    990 kpl siis yhteensä tuotu maahan 1977-1990 3gen Capricea. Tässä tiedot translitteroituna:

    "Caprice"
    1990 69 kpl (joista pakuja 4 kpl)
    1989 53 kpl (joista pakuja 3 kpl)
    1988 72 kpl (joista pakuja 1 kpl)
    1987 62 kpl (joista pakuja 2 kpl)
    1986 32 kpl (joista pakuja 3 kpl)
    1985 20 kpl (joista pakuja 1 kpl)
    1984 31 kpl (joista pakuja 0 kpl)
    1983 33 kpl (joista pakuja 3 kpl)
    1982 24 kpl (joista pakuja 1 kpl)
    1981 36 kpl (joista pakuja 1 kpl)
    1980 40 kpl (joista pakuja 0 kpl)
    1979 26 kpl (joista pakuja 2 kpl)
    1978 33 kpl (joista pakuja 0 kpl)
    1977 24 kpl (joista pakuja 0 kpl)

    "Caprice Classic"
    1990 267 kpl (joista pakuja 267kpl)
    1989 41 kpl (joista pakuja 41 kpl)
    1988 4 kpl (joista pakuja 4 kpl)
    1987 2 kpl (joista pakuja 2 kpl)
    1986 5 kpl (joista pakuja 4 kpl)
    1985 4 kpl (joista pakuja 4 kpl)
    1984 7 kpl (joista pakuja 6 kpl)
    1983 3 kpl (joista pakuja 3 kpl)
    1982 0 kpl
    1981 2 kpl (joista pakuja 2 kpl)
    1980 1 kpl (joista pakuja 1 kpl)
     
  10. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Tallissa on yksi 77 Caprice farmari joka rekattu pakuksi.
     
  11. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Jos nyt en ihan väärin muista ni tuo oma käppyrä on classic liitteellä ja on henkkari vm 1987 ja oriveden entinen hauturi pehmeillä jakkaroilla kaikille kahdeksalle o_O
     
  12. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Oiskohan rekattu pakuksi myöhemmin, mikä tuntus kyllä oudolta jos ei ole diesel kyseessä. On tuolla myös kategoriassa "määrittelemätön" ensirekisteröity 49 Chevyä pakuksi vuonna 1977.
     
    Muokattu: 28.7.2019
  13. tammercity

    tammercity Gearhead

    Mikäs villitys tässä kohtaa on iskeny? o_O
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tuotu noita halvan veron pakuksi rekkaroituja
     
    tammercity tykkää tästä.
  15. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Ei nyt ole hintatietoja, mutta luulen että ne on ollu viimisenä vuonna aika halpoja. Luulis että kun uutta mallia pukkaa niin sitä vanhakoppasta on amerikan päästä työnnetty Suomeenkin edullisesti että saadaan niille varatut osat hyötykäytettyä ennen ku linjasto muutetaan sämpylämallin Capricelle. Aika monet pitkäkatoista täällä on tosiaan 1990.
     
    tammercity tykkää tästä.
  16. jar

    jar Gearhead

    Itse kiikaroin aikanaan tuota -77 mallia, ja tuota valkoista kävin kolme - neljä vuotta sitten Lahden suunnalla katsomassa. Jäi silloin ostamatta, kun aika ei ois riittänyt sen saattamiseksi oman vision mukaiseksi. (Hintapyyntö oli silloin jotain 4 - 5 tonnia, sanoisin että ei paha!)
    Tuulilasin reunalista ja lokarien kromilistat yms. voivat olla hankalampia löytää, jos ne eroavat 77-79:n kohdalla uudemmista, vai muistanko väärin...

    77-79:n keula on kyllä omaan makuun hienoin ( ei ole nykyautojen "aggressiivisen kulmikas muotoilu" yhtä puhutteleva). -77 malli täyttää myös nuo päästömittaukset mukavasti:)
     

Kerro tästä muillekin!