Holley Sniper EFI-system?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja dean66, 11.7.2017.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kyllä se "jenkki"osien laatukin vuonna 2019 on pääasiallisesti ihan muuta kuin priimaa.

    Joku 5v takuu tällekin antais turvaa mutta onko näissä vaan vuosi? Se menee äkkiä jos vielä harraste käytössä vain kesällä.
     
    xarper tykkää tästä.
  2. J.J.

    J.J. Gearhead

    No voi helvata nyt sitten löytyy jo isompaa tötteröä kun on jo kaasari hommattu.

    Mitenköhän pelaisi remmin päällä nämä ruiskut?
     
  3. !VivaLaTigra!

    !VivaLaTigra! Gearhead

    Noniin, yli vuosi taas meni mutta nyt on Sniper Buickin 430:n päällä ja neitsytmatka onnistuneesti tehty. Tai kävi se kone sillä jo maaliskuussa mutta sitten oli paluulinja liian pieni ja samalla vaihtui pumppu tankin sisään kun alkoi kuullostaa liikaa nykyautolta sen Master Kitin mukana tulleen pumpun pärinä.

    Ensivaikutelmana ilman mitään säätöjä tai hifistelyä: Käy tasaisemmin ja "pehmeämmin" (kissa kehrää, sano vaimo), vastaa kaasuun huomattavasti paremmin, käy viileämpänä eli oletettavasti rikkaammalla. Laittaa toisen flektin käyntiin tarvittaessa, toista ei ole vielä tarvittukaan. Ongelmana on vielä se, että nopean kaasunpolkaisun jälkeen ei osaa palata oikein tyhjäkäynnille vaan sammuu melkein aina.

    Pitää vähän paneutua asiaan ja korjata tuo ongelma kunhan pääsee taas tallille.

    Vertailukohtana oli siis suoraan paketista koneen päälle nostettu Edelbrock, josta olis varmaan säätelemällä saanut siitäkin ihan hyvän. Semi-lämpimänä käynnistys sillä vaati pitemmän sahauksen, Sniper käynnistyy heti. Ja onhan se luksusta kun harrasteauto käynnistyy kylmänäkin kaasuun koskematta...
     
    SQ tykkää tästä.
  4. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Sniperissä ei ymmärtääkseni ole vielä alipaine/ahtopaine lukumahdollisuutta kuten esim Fitec Dual malleissa.Niissäkin tulpataan yksi lähtö ja toisesta letkua remmin alapuolelle imusarjaan niinkuin kaasarimalleissakin.
    Vain yhdestä 14-71 ahtimella olevasta 451Moparista kokemusta,nekin hyvät!
    Ruiskupuoli toiminut kuin junan vessa,Videot ensistartista löytyy Facesta Pig Valiant haulla
     
    J.J. tykkää tästä.
  5. Ade62

    Ade62 Gearhead

    Kaverin Ponuun tuli talven aikana Sniper. Siinä ilmeni ongelma jo ennen käynnistystä kun sillä käsikapulalla ei saatu yhteyttä Ecuun. Yritettiin myös kahdella eri tietsikalla yhteyttä. Toisella saatiin se Ecun "tunnistuspalkki" vihreäksi. Valittiin kaikki kohdat siitä latausvalikosta ja käynnistettiin lataus. N. 1,5 tunnin kuluttua katkaistiin yhteys kun oltiin sitä mieltä et ei voi kestää niin kauan. Nyt ilmeisesti palautetaan kampe ostopaikkaan ja otetaan toinen tilalle. Ilmeisesti kaverille on sattunut maanantaikappale jos muilla toimii kuten esittelyvideoissa.
     
  6. Terok

    Terok 1st gear

    About 1500km nyt takana Sniperin kanssa ja positiiviset tunnelmat. Keksintö on siis tuossa sigun Chevyssä miedon 502:n päällä. Käynnistyy aina nätisti, tyhjäkäynti nyt on mitä on virikoneessa, mutta pysyy käynnissä ja rötisee komeasti. Ekan 1000km aikana oli ainoa tuska että auto sammui välillä ajossa, näyttöön tuli vaan STALL ja käynnistyi kyllä vauhdista uudelleen. Teki sitä satunnaisesti, mutta ilmeisesti kuuluu oppimis-prosessiin, koska enää ei ole sitä tehnyt. Reagoi kaasuun välittömästi, kaasun voi potkaista lattiaan koska vain ja aina Bridgestone syttyy. Ei yski eikä pasko, aina tapahtuu. Kulutuksesta on paha sanoa, kaikki menee mitä tankkiin laittaa. Nätissä matka-ajossa 80-90km/h ja cruise päällä menee todella pienellä (alle 20L). Nurkkasudittelussa varmaan 30-40L... :cool:
     
    SQ, NickKane, caprice305 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  7. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

  8. jpalvima

    jpalvima 3rd gear

    Sniper ollut ajossa pari kk ja kaikenlaista oppimista tullut itselle ja ruiskulle: häiriösuojauksista ja varsinkin niiden puutteesta on ollutkin jo juttua. Ei ole erityisen kallis korjaus mutta alufoliota tai -teippiä kuluu jonkun verran.
    Huomasin alttiutta siihen että tyhjäkäynti menee sitä huonommaksi mitä kuumempi kone on mutta syy ei ollut niinkään jäähdytinnesteen lämpötilassa vaan siinä että 55 tai 75A laturi ei vaan jaksa tuottaa sähköä riittävästi jos sähköflektit ja ajovalot ym on päällä. En ole ikinä nähnyt noin tulikuumana käyvää laturia, ihme kun ei tuoksunut käämieristeille ...tilalle tuli 95A moderni laturi ja sekin ottaa lämpöä kunnolla.Kannattaa laittaa tiedonkeruu päälle jos alkaa tulla käyntiongelmia niin sieltä voi päästä oikeille jäljille nopeasti ( esim tässä tapauksessa näki hyvin miten voltit laski tasaisesti laturin kuumentuessa ja akun väsähtäessä)
    Pakosarjan/putken alkuosan ilmavuodot kannattaa tilkitä kunnolla, tulee tosi mielenkiintoinen oppimiskartta jos puhaltaa ohi oikein reippaasti
    Amerikan-Joe(t) kirjoitti että jos hakee pienempää kulutusta niin bensakarttaa hienosäätämällä saa jotain säästettyä mutta isot jutut on sytkäkartan takana ( =Hollikan vakiokartta on aika myöhäisellä joten kokeilemalla niin ronskisti ennakkoa kun sietää niin jo menee pintakaasulla)
     
    Jooli ja SQ tykkäävät tästä.
  9. 66monaco

    66monaco Gearhead

    vähä kait tyhmä kysymys mutta voiko sniperin tankin sisäistä pumppua käyttää bg:n regun kanssa eddyn 600 kaasarilla? eli mahtaako regu kestää ja jos kestää, kestääkö itse pumppu siitä tulevaa "vastusta" ?
    haluaisin päivittää kaasarin sniperiin mutta nyt ei ole varaa ja haluaisin vaihtaa nykyisen hieman äänekkään sähköpumpun valmiiksi tankin sisäiseksi ja ei viittis kahta kertaa ostaa pumppua... :)
     
  10. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Korkeapaineisen ruiskupumpun taltutin joskus kaasarikäyttöön ihan tavallisella paluulinjalla olevalla regulla, hyvin toimi ja kesti.
    Se paluulinja pitää kyllä olla ja riittävän kokoinenkin vielä.
     
  11. 66monaco

    66monaco Gearhead

    ok. mulla on nyt muistaakseni 6mm paluu...
     
  12. 66monaco

    66monaco Gearhead

    äääh, päädyinkin että laitan koko setin ens talvena...onko kokemuksia tämän tankin sisäisen pumpun äänekkyydestä? tuo monaco ei tyhjäkäynnillä hirveetä ääntä pidä ja nykyinen carterin sähköpumppu kuuluu selkeästi sisälle, varsinkin kylmänä...uudemmissa autoissahan pumppua ei kuule mutta miten mahtaa tallästen kanssa olla?
    https://www.holley.com/products/fue...fi/in-tank_retro-fit_fuel_module/parts/19-350
     
  13. Ei kai tuo ole sen kummallisempi kuin mikään muukaan tuommoinen pumppumoduuli. Kuuluu sisälle yhtä vähän tai paljon.

    Vastaavan saa puoleen hintaan oem-osana. Tietty joutuu hiukan askartelee liittimien kanssa.
     
  14. Ennen kuin joku alkaa tätäkin epäilee, niin esim. tässä Mersun W163 moduuli, joka sopii 362 kaakkia tuottavaan ML55 AMG -malliinkin. Ja hinta US $90.98

    [​IMG]
     
  15. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Omaan - 62 impalaan ja fitechiin ostin tankin sisälle 2003 tahoen pumppumoduulin ja tutulla koneistajalla teetin pari laippa joista toisen hitsasin tankkiin kiinni ja sillä toisella kiristin pumpun siihen tankkiin sitten.

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Seevu, Gary Grand ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  16. Camino'79

    Camino'79 Gearhead



    Tällä tyylillä aattelin itsekin lähestyä aihetta jakka tilanne sitä vaatii. Budjettiratkaisu on toki erillinen siirtopumppu ja kerääjäsäiliö mutta suotta lisää vikaantuvia komponentteja o_O
     
  17. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    ... Ja maksaa ihan saman ellei enemmin kuin tankkipumppu. Itse ostin Tanksinc:in pumppuasetelman koska siinä on helppo säätää korkeus minun tankkiin sopivaksi, hölmö vaan tilasin ebaystä...
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  18. Lueskelin vanhaa Saab 99:n korjausopasta. Saabissa on aika näppärä pumppumoduuli:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
    Lähinnä mietin tolleen DIY -meiningillä. Boschin -044 ja niiden kopioita on maailma täynnä, niin sen voisi asentaa jotenkin vastaavasti.
     
  19. stinnes

    stinnes 3rd gear

    Minulla juuri tuo linkin pumppu ja ei juurikaan ääntä pidä.
     
    66monaco tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!