Lavanpohjapelti?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja toyopet, 13.8.2019.

  1. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Onkohan tuommoista avolavojen ja pakujen lattioissa olevaa aaltopeltiä jostain valmiina saatavilla?
    https://photos.app.goo.gl/WGAgqATXReREvVFA8

    150x220 pala maksimissaan kun pitäisi löytää.

    Taitaa olla tavallisella kanttikoneella aika hankala tehdä?
    Isäukolla kyllä on käsikäyttöinen kanttari mutta ei hajuakaan miten sillä saisi noin monta peräkkäistä taitosta tehtyä.
     
  2. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Särmärillä täräyttää suoraan mittaansa, kai sen verta metallimiestä löytyy kavereista joka tekee?
     
  3. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Joskus amis ikäisenä olin peltifirmassa työharjoittelussa niin tuollaisia kattopeltejä niiden automaatti kanttari teki aika vikkelään. Kannattaa kysyä peltifirmoilta mitä maksaa tehdä ja suostuuko joku.

    Itse miettinyt oman lavan uusimista niin jos tekisi jostain profiilista / huonekaluputkesta vaan rungon alle ja turkkilevy siihen päälle. Samalla tavalla kun vanhoissa on lankusta tehdyt pohjat.
     
    Nikuzai tykkää tästä.
  4. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Lykätään se pala ensin kokonaan särmärin sisään ja lähdetään sieltä sitten tulemaan ulospäin kääntämällä pelti joka toisen kanttauksen jälkeen.. Näin siis särmärillä, käsikäyttöistä kanttikonetta en ole käyttänyt.
     
    Rotten tykkää tästä.
  5. Rotten

    Rotten Gearhead

    Kantti koneella sama idea! ^
     
  6. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Yks äijä teki jigin ja prässillä puristi peltilevystä vähän niinku aaltopeltiä jeesuksen vanhan rättisitikan pohjaksi. Tuli just samanlaista ku korjauspeltinä myytävä muttei maksanu satasia. Ni että jos on prässi ni ton kuvan näköstä syntys silläkin.
     
  7. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    No vinkkejä on mukavasti tullut.
    Se isän kanttikone on tuommoinen melko pienehkö laite:
    https://photos.app.goo.gl/J4VA6sVAyVPh4Rvr9
    Mutta ehkä silläkin sitten saisi aaltopeltiä.


    Niin, kaverit on muusikoita, valkokaulusinssejä tai maataloushallinnon ihmisiä, ei auta näissä hommissa yhtään. :D
     
    Rotten tykkää tästä.
  8. Rotten

    Rotten Gearhead

    Mittaat kanttaus kohdan, kulman teet tussilla koneeseen merkin milloin kohdallaan, mihin asti kanttaat! Pelti syvälle kuten jo sanottu ja sit vain kanttaus, pellin kääntö kanttaus pellin kääntö jenee niin kauan kuin tavaraa riittää tai tarvittava määrä on tullut läpi! ;)
    Vaik sivareilla pikku vekki, pellin laitaan, nii näkyy merkki molemmin puolin!?
     
  9. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Ja osta sopivasti isompi pelti mitä alat kanttailla, ettei hupene vekkeihin leveys.
     
    onoff road, Rotten ja Karpov tykkäävät tästä.
  10. stana

    stana 3rd gear

    Jostain kyselee purkulavaa ja käy siitä leikkaamassa?
     
  11. nuffield

    nuffield Gearhead

    Kokkeile kantata pari senttiä levveetä soiroo tuohon muotoon ennen kun petyt sen määrä mittasen pellin kanssa.
     
    Karpov tykkää tästä.
  12. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Olen tehnyt Chevy pickupin lavapohjan joskus.

    Lattiapeltiä on vajaa 1m2 pala jäljellä.

    Kanttikoneella, melkoinen homma pyörittää ympäri kuten em. työvaiheet selostettiin. Kulma ja etenemät pitää olla just eikä melkein muuten kusee ku kertautuu..
     
    valpas, Camino'79, Rotten ja 1 muu tykkäävät tästä.
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Paljos tuo kanttaus vaikka 0.7-1mm pellille tuo vahvuutta vs jos tekis paksummasta suorasta pohjan?
     
  14. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Huomattavasti.
    Vinokantin korkeus ja se että ei ole 90' tekee siitä jäykän. Jos vastaavasti laittas ihan vaan suoran levyn ni aika paljon sais olla poikittais jäykkäreitä alla.

    Sehän sen kanttauksen tarkoitus onkin. Ohuesta jäykkää..
     
    Rotten ja Karpov tykkäävät tästä.
  15. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Pystyyhän ton pellin tekee sikkikoneellakin, jos on vaan sopivat rullat, olis ainakin nopeempi...
    Vai onko joku entisöinti kohde???
     
  16. f34

    f34 Double Gearhead

    Menee vaan sikkikoneella helposti käyräksi.
     
  17. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    1993 ku olin levyseppäkoulus niin tein skottariin pohjalevyn kurssikeskuksen kanttikoneella. Pikkasen opettaja kun neuvoo niin toisen oppilaan kans poljettiin levy aalloille. Tuolla se peräkärryn pohjana on vieläkin.
     
  18. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Tekisin vanerista jos ei entisöintihomma ole kysymyksessä. Kestää paremmin käyttöä. Muutenkin tuollainen pick-upin peltilava on erittäin epäkäytännöllinen, joskin kaunis katsella (uutena). Kokemusta on since 1983, pari Isuzua, Chevy ja Dodge.
     

Kerro tästä muillekin!