Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja pete78, 15.7.2007.

  1. jjjkkk

    jjjkkk 3rd gear

    Sepä juuri.
     
  2. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Ei se paha raha ole kuolleen julkkiksen vanhasta passista, mut pitäisi olla vähän eri luokan julkkis. Tarkoitus ei missään nimessä ole dissata Baddingiä (itse tykkään musiikistaan), mutta pitäisi olla "isompi" julkkis. Niitä "isoja" on suomessa aika vähän.

    Itse en maksaisi kenenkään passista viittä tonnia, en edes Elviksen. Jos rahaa on kun roskaa, niin ei kai sillä niin väliä ole mitä mikin maksaa. Taitaa suurin osa maailmalla näitä julkkisten tavaroita keräilevistä olla aika varakkaita.

    Ja eihän normi ihminen ymmärrä näitä keräilijöitä, eikä tarvitsekaan.:)
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Vois se suomessa jollekin badding fantasioijalle mennä jollain summaa jos ois vaikka se passi mikä jäi viimeiseksi
     
    jjjkkk tykkää tästä.
  4. mikkis83

    mikkis83 Gearhead

    Maki Palvaaja ostaa, vetää nimmarisa markun kanssa takaksanteen ja kas, hinta onkin jo 10k
     
    Pertti K ja ramman tykkäävät tästä.
  5. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    :D
     
  6. belair66

    belair66 Gearhead

    Mä muistan tämän kans, Seinäjoen rompetorilta :odbiggrin:
     
  7. zuinula

    zuinula Gearhead

    Onko tosiaankin niin, ettei myyjää kannata lähestyä ollenkaan sähköisesti?
    Tuntuu hölmöltä muutamaa lisäkuvaa ja paria askarruttavaa asiaa kysellä puhelimessa.
    Nämä lisäykset ja lisäkuvat ratkaisevat sen että kannattaako lähteä soittelemaan. Säästettäis kummankin aikaa.
    Pitää olla aika satusetä joka kuvailee paremmin kuin muutama valokuva.
    Olen sentään viesteissä omalla koko nimellä ja aivan julkkiksella puhelinnumerollani esiintynyt, eikä ilmoituksissa ole ollut mitään tosiostaja soittaa tms. uhoomistao_O
     
    onoff road ja PilsnerBil tykkäävät tästä.
  8. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    Kyl mä oon laittanu lisäkuvii jopa sähköpostilla jos pyydetty.
     
    Muokattu: 14.8.2019
  9. v.isoaho

    v.isoaho Gearhead

    katsokaapa youtubesta tämän herran videoita.
     
    Norri tykkää tästä.
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tuommosella toiminnalla ei pääse ihmeellisiä myyjiä- topicciin
     
    mikkis83 tykkää tästä.
  11. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Oonkohan mä ihmeellinen myyjä, kun en kelpuuta vaihdossa mätiä vaneja tuplahinnalla niiden arvosta?!?:odeek:
     
    mikkis83, deeäxä, Nikuzai ja 1 muu tykkäävät tästä.
  12. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    ^
    Jos niiden tarjoajia täällä foorumilla pyörii, niin eiköhän kohta joku heistä avaudu ...
    :D
     
    miguelo, Gary Grand ja Karpov tykkäävät tästä.
  13. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Joo, oot. o_O

    Ai niin, en olekaan tarjonnut vania, vaan taisi olla toisinpäin.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  14. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Nyt mä rupesin ihmeelliseksi myyjäksi. Tein sellasen vastatarjouksen, että oksat pois!:cool:
    Camaroon tarjottiin vaihdossa Cadillaccia melko kovalla hinnalla. Mutta tarjouksessa kysyttiinkin "Mitä sais väliä? myös jenkkiosat käy." HA! Tähän iskin kiinni ihan kunnolla.. Tarjosin rahaa ja paria Jeeppiä.
    Odotan vastausta mielenkiinnolla..o_O
     
    manha, isalmela, miguelo ja 1 muu tykkäävät tästä.
  15. Aasi

    Aasi 3rd gear

    Sininen Cadillac?
     
  16. manha

    manha Gearhead

    Luultavasti juurikin tuo...itselleni aininkin vastasi samoilla sanoin,kun tarjosin piruuttani omaa romuani hänelle.Yleensä tyrkyttää projektejaan vaihdossa joka ikiseen myytävään laitteeseen facebookissa...
     
    miguelo, Aasi ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  17. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Kansanedustajaehdokkaana ollut autoharrastaja? Tai vaimon, tyttären, kenen nimi nyt onkaan tuolla nettiautossa käytössä.
     
    manha tykkää tästä.
  18. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Jep, Reimahan se.
    Yhden Suburbanin muutama vuosi sitten vaihdoin Reiman kanssa Hiluksiin ja ihan tyytyväinen olen edelleen kaupankäyntitapoihinsa. Ihan mukava tyyppi, vaikka politiikkaan haluaakin.:D

    Ja kyllä mulle pikkuvikainen katillakki kelpais!:cool: Pitäis varmaan ruveta kulkeen sikari hampaissa..
     
    manha tykkää tästä.
  19. Aasi

    Aasi 3rd gear

    Lincolniin tarjos mulle sitä vaihdossa, vaan ei mulla mitää rahaa saatikka romua oo väliin antaa :D
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  20. miguelo

    miguelo Gearhead

    No, ehkäpä tämäkin stoori ansaitsee tulla julkaistuksi, otsikon aiheeseen liittyen.

    Hieman asiasta lyhyesti, mitä aiemmin on tapahtunut.

    Pari viikkoa sitten tapasin sattumalta erään henkilön, joka "ei varsinaisesti" omaan läheiseen kaveripiiriini lukeudu, vaan on joidenkin ystävieni kautta tullut ajansaatossa ns. "hyvänpäiväntutuksi", hän kertoi minulle ostaneensa uuden auton. Täsmennyksenä mainittakoon, jotta ei se sentään aivan uusi ollut, vaan vuosimallia 1999. ("uusi" kuitenkin hänelle)

    Herra kysyi minulta, jotta tietäisinkö minä kenties jonkun, joka olisi halpaa autoa vailla?

    Sillä hän haluaisi päästä eroon entisestä, vanhasta autostaan, joka on samanlainen kun tämä nyt äskettäin hankittu uudempi autonsakin, mutta huomattavasti enemmän ajettu.

    Koska olin entuudestaan tietoinen, että hän oli hieman aiemmin hankkinut aiempaan autoonsa paljon osia, kuten mm. laadukkaan soittimen + uuden akun + uudet kesärenkaat, niinpä ehdotin hänelle jospa jonain aurinkoisena päivänä ajaisi autot vierekkäin, niin hän voisi vaihtaa tuohon itselleen jäävään "parhaat palat", jotka ovat suinkin vaan vaivattomasti ja pienellä työllä vaihdettavissa.

    Se olisi mielestäni kaikkein järkevintä tuossa tapauksessa. Sitten ei välttämättä myöskään tarvitsisi edes saada vanhaa autoa myydessä aivan viimeisintä hintaa, joten siitä kyllä pääsisi nopeasti eroon.

    Hän ymmärti perusteluni hyvin.

    Tosin kun tiesin jotta tuolla äijällä on kylläkin "peukalo keskellä kämmentä", joten ajattelin että tokkopa tuosta mitään tulee.
    Annoin myös erään kaverini puhelinnumeron, jolle kehoitin tarjoamaan vanhaa autoa. Vaikkapa varaosakäyttöön, kun kerran kaverillanikin sattui olemaan juuri kyseisenlainen.:odcool:

    Noin viikon päästä sitten yllämainittu kaverini soitti minulle, kertoen jotta olivat sopineet alustavasti tämän "kahden auton loukussa" olevan ukon kanssa kaupoista, sillä tuolloin pyyntihinta oli ollut hyvin kohtuullinen, "ei ollut kuulemma tarvinnut tinkiä hinnasta pois kun viisikymppiä", jonka myyjä hyväksyi ja osapuolet paiskasivat reilusti kättä päälle kauppatapahtuman sinetiksi.

    Kysyin, jotta hieno juttu - teittekö muuten samallakertaa myös paperit kuntoon, tai luovuttiko myyjä sinulle tuolloin trafin varmennekoodin?

    Kaverini kertoi jotta he olivat molemmat hyvin kiireisiä, joten he olivat sopineet jotta vaadittava paperisota ja raha-asiat hoidetaan kuntoon heti maanantaina kaikessa rauhassa ja juodaan kahvit päälle.

    Myyjä oli kylläkin samantien jättänyt auton ystävälleni, kuten luovuttanut kaikki sen avaimetkin. Auto oli ollut erittäin likainen, niin päältä kuin sisältäkin.

    Sunnuntai-iltapäivän ratoksi kaverini pesi auton perusteellisesti, niin sisältä kuin päältäkin, myöskään moottoritilaa unohtamatta. Sisätilat ja istuimet imuroitiin tekstiilipesurilla, joten auto alkoikin näyttää jo hyvin erilaiselta kun tontille tullessaan.

    Sitten koitti uusi viikko ja saapui maanantai.
    Auton myynyt henkilö oli vihdoin iltapäivällä ottanut yhteyttä, hänpäs olikin viikonlopun mittaan tuumaillut, että "kyllä siitä vanhasta autosta pitäisi siltikin saada vielä pari sataa lisää".

    Kaverini oli todennut jotta eihän tästä tälläisestä kaupankäynnistä nyt mitään tule, kun hän on itse tottunut kylläkin siihen jotta mitä on miesten kesken sovittu, niin siitä voidaan pitää kiinni.

    Eli" yhdet puheet". Tässä tapauksessa tuo ei pätenyt.

    Hän ajatteli kuitenkin, myyjätahon aiempaa tyyliä tuntien, jotta eipähän tarvitse jatkossa kuunnella mitään turhia naukumisia, mitä tuon kyseisen herran taholta on jo entuudestaan saatu kuulla. (auton paperit = rekisteriotteen ilmoitusosa oli jäänyt myyjälle)

    Tyyppi on osoittautunut olevansa melkoinen naukuja, myös silloin kun on ollut ostamassa jotain. Ei edes tahdo oikein löytyä kerralla koko summaa, mikä on hinnaksi sovittu.

    Ja jos mikäli herralle antaa jonkun tuotteen, taikkapa varaosat /työsuorituksen siten, että hän jää vaikkapa pari sataa velkaa, niin johan on ollut viimeistään viikonpäästä jo kitisemässä että kyllä nyt tarvitsisi saada hinnanalennusta, on "liian kallis"...

    On se vaan aika veijari. :poff:

    Kaverini oli kehoittanut hakemaan auton takaisin, mikä jossain vaiheessa olikin tapahtunut.

    Itseäni alkoi episodista kuultuani moinen touhu jo huvittamaan, kyseessä kun kieltämättä on lähestulkoon paalaukseen kuuluva keksintö, vaikka hyvin halpaa ajoa se tarjoaakin.

    No, sattumoisin tänään kun olin menossa erään työkaverini kanssa lounastamaan, niin kuinka ollakaan - mitäs minun silmäni näkivätkään erään suurehkon marketin parkkipaikalla.

    Siellä samalla parkkipaikalla seisoi tuon ailahtelevaisen, puihin menneen myyjän uusi kulkupeli.

    Sanoin kaverilleni, joka on minua itseäni ketterämpi ja paljon pienempikokoisempi, jotta odotapas hetkinen, nyt olis yks' pikku homma hoidettavana, et viitsis notkeampana hieman jeesata...

    Kaverini, joka oli jo aiemmin itsekin kuullut tuosta yllämainitsemastani autokaupasta, josta ei lopulta tullut mitään, hänhän olikin oitis juonessa mukana.

    Ihmetteli kylläkin mitä minulla oli oikein mielessä.

    Olin näet joskus jo useampi vuosi sitten saanut laatikollisen sekalaisia tarvikkeita, eräältä tuolloiselta ex. "morsiameltani", joka toimi aikoinaan pilailutarvikkeita myyvän liikkeen myymälänhoitajana. (tuotteet olivat olleet osittain puutteellisia, tai niiden myyntipakkaukset olivat hieman rikkinäisiä ja myyntikelvottomia)

    Laatikko oli pitänyt sisällään muiden tuotteiden ohessa myöskin auton pakoputkeen asennettavia pillejä.

    [​IMG]

    Minulla oli ollut vielä yksi tuollainen jäljellä autoni hansikaslokerossa odottamassa sopivaa kohdetta.

    Nyt ei enää ollut epäselvää mihin tuo pitkään säilyttämäni "lisävaruste" laitettaisiin.

    Jotta kepponen olisi täydellinen, niin otin autostani lisäksi hylsysarjan pienehkön räikkävääntimen.

    Menimme "kohdeauton" taakse ja loimme vilkaisun ympärillemme.
    Annoin pillin ja räikkävääntimen kaverilleni, kuten myös ohjeistuksenkin asennukseen ja tein näkösuojaksi pienen "screenin".

    Olin ennalta levittänyt pillin reunakauluksia hyvin leveälle, jotta se pysyisi paikoillaan hyvin ja olisi mahdollisimman vaikeaa poistaa. Siispä se oli syytä sujauttaa tuon räikkävääntimen myötävaikutuksella kunnolla ja syvälle paikoilleen, mihin se myöskin upposi, räikkävääntimen ollessa noin 20 cm pitkä. Kyseisen mallisessa autossa takimmaisen äänenvaimentimen jälkeen on pitkä pätkä putkea, itse pakoputken ulostulo päättyy viistosti takapuskurin alle, joten voidaan todeta jotta siellä on ja pysyy...

    Sitten käsienpesulle ja syömään, samassa paikassa näytti olevan tuo omituinen myyjäkin, hän oli jo nauttimassa jälkiruoka-kahviaan.

    Pokkana menimme muina miehinä lounastamaan samaan pöytään, kun kerran tilaa oli:odcool:

    Hän lähtikin pois paikalta ennen meitä, joten en tiedä mitkä mahtoivat olla ukon reaktiot.

    Oletan jotta "perästä kuuluu"...

    Tässäpä video vastaavasta tuotteesta ja kepposesta:

     
    Muokattu: 10.9.2019
    1purehell, juha745, ari vw ja 16 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!