Lämpimän auton anatomia?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja Karpov, 1.12.2018.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ajoin tolla 03 ekan talven ilman lastua ja egr käytössä, ei huomattavaa eroa. Egrän poistosta sanottu noissa, että huonommin lämpiää mutta kahden poiston kokemuksella ei voinut perstuntumalla sanoa eroa
     
  2. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Vm -12 T5 Transportteri 2l diesel ei kyllä prkle lämpiä mitenkään, oli lisälämmitin päällä tai ei. Varsinkin jos pakkasta on yli -20c.
    Sit taas vm -16 skoda octavia farkku lämpiää ja pysyy lämpösenä todella hyvin vaikka on vain 1.6diesel kone.
    Omissa vanhoissa peruskinnereissä VW Golf variant bensa 95, Passat 98 variant bensa, Nissan Micra, Chevy Fleetside -87 6.2d lämpöä kyllä' tulee, mutta ikkunat aina huurussa yms. Eli ilma ei vaihdu.
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Passatissa raitisilmasuodatin kunnossa ja ilmayhteys hattuhyllyltä konttiin? Noilla korjaantu vastaavasta huurreongelma.
     
  4. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Variantti. Ostettaessa oli akkukaukalo täyslehtiä ja vedet jalkotilassa. Pitäs tarkastaa takahelmoista, onko massalla vedetty poistoläpät umpeen.
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Raitisilma ok?

    Mulla ei oo ykskään volkkari huurtunut vaikka moni valitellut, ja niitä ollut monia ympärivuotisessa käytössä.

    Pickupin kanssa sama peli, ei ongelma missään kelissä. Toki 91 eikä 87
     
  6. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Mulla oli K5 blatserissa kans huurtumisongelma. Syy selvis vasta isommassa remontissa. Joe oli kauhonu lasipuhallustorvella asennusvaiheessa tulipellin eristysmaton sinne kanavaan mukaan.
     
  7. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Mietin kanssa, että mittais mitä puhaltimelle tulee virtaa ja vetäs vaikka releen kautta virrat sille. Kun on aika tehoton vss nyky puhaltimet.
    Tosin eka pitäs purkaa koko boksi ja katsoa minkälainen oravanpesä siellä on.
    On uusi suodatin, sen vaihdoin heti.
     
  8. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Hyvin tarkeni äsken ajaa puolenyön aikaan, eikä mennyt klasi kuuraan! Lämppärit oli kyl täysillä!

    [​IMG]
     
    12345678910, Dataviilaaja, onoff road ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  9. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    No kyllä varmaan, sen lisäks sulla umpiauto ja siniset haalarit, kai niillä ny pitäis pärjätä tälleen kesälläkin?!
     
    Dataviilaaja, A.Naali, Muurahainen ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  10. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Mun -77 vanissa aikoinaan pysyi lasit auki syksyn sateisella ilmalla, vaikka lämppäri oli paskana. Puhalsi ajoviimassa ilmeisesti kennon läpi? Muutenkin todella lämmin, vaikka oli taakse asti auki. Kaverin -79 oli ihan jääkaappi, vaikka oli lisänä 2000W. ilmaWebasto. Myös auki taakse asti.

    Niin, mulla oli 292 suora kutonen bensa ja kaverilla 6.2 diesel. En usko, että se vaikutti kuitenkaan siihen.

    Yleensäottaen mulla on 70-80-luvun jenkit ollut todella lämpimiä.
     
    Muokattu: 18.8.2019
  11. kuutio

    kuutio Gearhead

    Siis 200d? Ajoin moisella pitkään ja oli tosi lämmin eikä ajotapa vaikuttanut. Termari ja se sähkönen kiertovesipumppu kunnossa?
     
  12. xarper

    xarper Gearhead

    Jooh ei lasit noissa vanhemmissakaan kyllä huuruun mee jos kaikki on kunnossa, ihmiset ei vaan tunnu ymmärtävän tai tajuavan asiaa.
    Ja lämpöä riittää.
     
    sdfsd tykkää tästä.
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Cdi ei lämpeä, esikammio kyllä
     
  14. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Jep, aina se on semmonen ollu. Käytti se ukko sitä joskus merssupajallaki tuon asian takia vaan ei ne mitään vikaa sieltä löytäny. Todettiin vaan että täytynee pärjäillä sen kanssa sitten..

    Minähän en sillä aja ku pakosta jonku kerran vuodessa joten mulle se on yks lysti lämpiääkö se vai ei. En tykkää muutenkaan ajaa sillä, paskat penkit ja ei kule mihinkään, eikä se kaksinen ole ajettavakaan.
     

Kerro tästä muillekin!