Surullinen katsastus...taas.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja tha022, 8.8.2005.

  1. urho3

    urho3 Gearhead

    No eipä juurikaan normaali ajolla. Paitsi jossain autoissa on karvan verran köykäiset jouset takana alunperin niinkuin mun pösössä ja fiatissa,niissä se jousen vaihto jäykempään tekee kyllä hyvää kun ei mene liioittelemaan.
     
  2. matti R

    matti R 3rd gear

    Iskaritestissä edessä 19 ja 16, takana 12 ja 17. Alhaiset lukemat mutta läpi meni eikä katsuri sanonut mitään. Kokonaispaino Eldoradolla 2520 kg joten olisi voinut vaatia toisenlaista tarkastusta jos olisi tuosta hylsyn antanut. Takana on ilmapussilliset iskarit, varmaan nekin jotain vaikuttaa.
    Surullinen osa oli että tuli korjauskehotus puuttuvasta vaihteen osoittimesta. Neula oli väännetty väärään paikkaan rattiputkessa.
     
  3. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Mulla oli muutama vuosi sitten päivän ajan sijaisautona tavallinen Audi A4 johon oli laitettu joku madallussarja ja todella matalaprofiiliset renkaat.

    Oli kyllä aivan vittumoista ajaa ainakin Helsingin kaduilla.
    Jokaiseen hidastetöyssyyn ja tietyömonttuun piti nopeus pudottaa kävelyvauhdiksi tai jotain olisi hajonnut.
     
  4. mukko

    mukko 2nd gear

    Miten tiivistelasi on kantavaa rakennetta? Liimalasit ehkä mutta tiivistelasit?

    Edit: ois vissiin pitäny lukia vähän pidemmälle vastauksia :rotfl:
     
    isalmela tykkää tästä.
  5. BioFreak

    BioFreak 1st gear

    Käytin tos torstaina Chevyn K2500:n leimakonttorilla. Istuskelin toimiston puolella juomassa kahvia ja kuulostelin et aika monta ärjäsyä hallin puolelta kuulu. Ensimmäinen ajatus oli et taisi pompata taas päästöistä. Totesin leima ukolle katsastuksem jälkee,et tais tulla päästöistä hylky johon hää totes et ne kyl saatii kohalleen. Oli huomannu et täys kaasulla vedettäessä kierrokset loppuu pätkimiseen joka taas johti melkoseen pöllähykseen. Veteli sit ryntäytykset kevyemmällä kaasulla, niin päästii sit 1.9 lukemiin. Kaipa toi syöttöpumppu vetelee viimosii kun suuttimet, pa suodin ja ilmanputsari vasta uusittu ja siirtopumppu toimii moitteetta, jakopää rempankin askartelin vajaa vuos siiten. Sitten takaisin itse katsastukseen. Hylkäykseen se sitten päätty kuitenkin, oli nääs etu iskari kuskin puolelta poikki. En tiiä johtuuko mahottoman jäykästä jousituksesta vai mistä kun ei tollasta pikkuvikaa ollenkaan ajossa huomaa? Onneks on helppo homma vaihtaa uudet.
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    ^ mulla oli ruostunut c1500:sesta etuiskarit puhki ja kaikki nesteet pihalla. Leimalla ei iskaritestissä näkynyt ja tuntu, että uusilla iskareilla kyyti vaan pehmeni mitä noilla :D
     
  7. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    OT:na, eräässä maahantuontiketjussa pestiin iskarit aina liukkaril ja painepesuril, aina män lävi vaik iskarit tyhjät. Kuha jouset kondikses ni homma skulaa ja leimaa pukkaa..
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joo perinteisessä usa vehkeissä tuntuu toimivan. Mcpherson helposti klotisee nollat tauluun jos ei enää rengaspaineen vajauskaan auta.
     
  9. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Kyl vaggilaiset män läpi heittämäl tyhjil iskareil testist, kuha pes vuodot pois liukkaril ettei ollu visuaalista havaintoa..
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tukivarsihelvetilliset vai ihan perus jousijalalliset vai molemmat?
     
  11. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Molemmat
     
  12. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    ei se iskaritesti tiiäkkään mistään mitään. On eräitä automalleja jotka hylätään aina eikä tulokset muutu kun laittaa uudet iskarit mut on kuulemma katsastajan mielestä nyt hyvä. Toiset menee läpi aina vaikka olisi ihan paskaa. Kusettaminenkin on helppoa kuin heinänteko.
     
  13. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Caprice pomppasi ainakin takaiskareista katsastuksessa vaikka omasta mielestä oli vielä ihan hyvät.
     
  14. north

    north Gearhead

  15. Seppä Leonardo

    Seppä Leonardo Gearhead

    Ovat tässäkin asiassa Ruotsissa edellä meikäläistä systeemiä,lailla kielletty ryntäyttäminen jo vuosia sitten moottoririkkojen vuoksi.Eikä ole terveellistä ilman kuormitusta pitää punaisella kierroksia
     
    Karpov tykkää tästä.
  16. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Tätä dieselien ylikierrättämistä en ymmärrä itsekään. Jos punaraja on jossain 3800rpm kohdilla niin katsastusmies polkee surutta 5000rpm ja kyllä niiden pitää kestää selityksellä.
    Kuinka moni polkisi esim vakio bensakonetta 8-9k rpm, että kyllä sen pitää kestää.
     
    chevytb02 ja Karpov tykkäävät tästä.
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Onneksi voi valita sellaisen aseman missä inssit ymmärtää tuon asian.
     
    jariha tykkää tästä.
  18. Faihess61

    Faihess61 3rd gear

    Niin,taikka laittaa maton alle vähän koroketta,että ei ota liikaa kierroksia,niin mä oon tehnyt ja hyvin on toiminut.
     
  19. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Onko olemassa nopeeta rajoitinta johon voi ohjelmoida polttoaineen syötön katkaisun ja ottaa vaikka signaalin laturilta

    Ois näppärä motikka piilottaa autoon leiman ajaksi ettei kierrä ku puolet maksimista
     
  20. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Niissä on omat vaatimuksensa eri merkkien kierrosluvulle ja tulee hylky, jos ei kierrä tarpeeksi.
    Hiluxilla joskus takavuosina kävi niin, ettei ottanut kierroksia tarpeeksi. En nyt muista, oliko se kaasuvaijerin kiinnike livennyt vai mikä siinä oli syynä.

    Ja 350DX:llä 6000rpm mittariin, siinä säikähti kyllä inssi itsekin. :D
     

Kerro tästä muillekin!