2000-luvun jenkki perheautona?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja isalmela, 5.8.2019.

  1. isalmela

    isalmela Gearhead

    No nyt ymmärrän tämän MJF kommentin paremmin: ihan hyvä käyttöauto muttei harrasteauto.

    Kävin ajamassa tänään 300C awd Hemillä. Kiva auto, mutta ei siitä jäänyt harrasteautofiilistä. En tiedä onko mulla muutenkin ollut liian toiveikas olo tuon hintatason autojen kunnosta. Tuossa 13900 € pyyntihinta: takapuskurissa reikä, konepellin etureuna ruosteessa, tuulilasi halki ja ilmastointi ei toimi. Luulen että ajetaan Lincoln talvisäilytykseen, hommataan emännälle kinneri ja mietitään keväällä sitä autopaikkahommaa.
     
    wilburi, FuryIII '71, ImpJay ja 9 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Mää kävin yli 2 v sitten katsomassa 300c hemiä, tosi siisti ja 12900 hinta. Ainoo sanominen mitä huomasin niin takapyörän kaarissa pintaruostetta ja se pahin, kaksi vetävää pyörää unohtunut toimituksesta. Muuten olisin ostanutkin.
     
  3. toyota...

    toyota... Gearhead

    Sen kanssa huomasin kun monia kävin katsomassa, et yksi oli muuten hyvä (Italiasta tuotu juuri) mut diesel, ja molemmissa kyljissä kauheet lommot. Osa oli ihan paskassa kunnossa, ruostetta, sisustaa rikki, ja pyyntiä 10-15t€ onneksi löysin oman hempan, ja tiedän mitä pyydän jos myyn joskus :D
     
    isalmela tykkää tästä.
  4. Petri111

    Petri111 1st gear

    Oman 300C SRT8:sin hommasin Ruotsin maalta kolme vuotta sitten. Päivääkään en ole katunut ostosta. Etsimisessä meni reilu vuosi, ennen kuin sopiva yksilö tuli kohdalle. Etsin Ruotsista ja Saksasta. Väri ja pienet kilometrit/huoltokirja oli kriteerit.
     
    Pertti K tykkää tästä.
  5. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Käy vielä ajamassa Town caria jossain esim Hollolassa.
     
    isalmela tykkää tästä.
  6. karra

    karra Double Gearhead

    Oliko unohtunut tilata awd vai se ei ollut toiminnassa?
     
  7. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Unohtunut tilata. Harrasteautossa niin väliä, mutta käyttiksessä vähän niinkuin tarttee olla.
     
    MudMax tykkää tästä.
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Lopeta ne metsurin hommat.
     
  9. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Eiku pitäis muuttaa tasamaalle.
     
  10. sikaprice

    sikaprice 3rd gear

    Itse olin viime syksyllä autoa vaihtamassa ja katsoin 300C Chrysleria ja Ford Panther platform autoja, 300C on kyllä paljon modernimpi ja hemillä liikkuu helvetisti paremmin kun Ford konsernin rungollinen vehje 4.6 modulaari kasilla. Päädyin sitten 35000km ajettuun vm2000 Mercury Grand Marquiseen koska se tuntuu vaan mukavemmalta (enemmän old skool) ajaa ja tilaa on helvetisti enemmän. Paras perheauto ikinä ja on edullisempi kun 300C ylläpitää. Bensaa tällainen on viennyt matkaajossa noin 8litraa ja kaupungissa se vie 14-16. Näitä pitäisi tuoda suomeen enemmän!
     
    Tseitsei2, Sounderi, maverick999 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  11. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    sikaprice, maverick999, JoRkKiS ja 1 muu tykkäävät tästä.
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mites tollasen pantterin takatilat? Muistaakseni täällä on sämpylää paljon ahtaammaksi haukuttu?


    Ei oo kokemusta kuin lincoln town carista 2003 tms mikä ei ollut kovin tilava kokoisekseen kun dx:n pajalla sen etu ja takapenkille itseäni sovitin.
     
  13. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Itse siitä joskus kyselin verrattuna esim. Volvon pattikylki s80:iin erityisesti takatilojen puolesta jotka meillä aiheuttavat jatkuvaa närää, monen mielestä crown vic on isompi mutta kun kävin itse kokeilemassa (olen 180cm mötkö), foortti oli takatiloiltaan, varsinkin jalkatiloiltaan, pieni eikä muutenkaan mitenkään erityisen iso sisätiloiltaan mutta kontti on kyllä valtava.
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kun ei tuo s80 sisätiloiltaan tilava ole myöskään, sellasesta on kokemusta. S60 on jo lasten malli ilman takatiloja ja s40 sopii pari vitsiä osastoon :D

    Mikään ei vituta kuin ahtaasti matkustaminen eli onnibus syndrooma. Iso ulkokuori kun ei isoja sisätiloja aina takaa.
     
    Pertti K, miguelo, Gary Grand ja 1 muu tykkäävät tästä.
  15. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Olen monta kertaa kuullut kun sanotaan että kaksiovisen auton takapenkille on vaikea
    kulkea tai että avossa on pieni tavaratila tai maasturiin on vaikea kiivetä... ym ym.

    Autot ovat juuri sellaisia millaisiksi ne on suunniteltu.
     
  16. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    S60 volvo kyllä toteuttaa kaiken sen että takapenkile on vaikea kulkea, pieni tavaratila ja sinne on vaikeeta kiivetäkkin, kaiken lisäksi sieltä ei näe ulos.

    Varsin "onnistunut" suunnitelma...
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  17. deeäxä

    deeäxä Gearhead

    tavaratilaan usein on vaikea kiivetä, koska sinne ei ole tarkoitus sinänsä kiipeillä. Samaten sieltä ei ole tarkoituskaan nähdä ulos, koska tavaratilaa ei ole tehty matkustamiseen... :D:p
     
    Gary Grand, sdfsd, Pertti K ja 1 muu tykkäävät tästä.
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tavaratilan muotokin on yleensä avainasemassa. Pieni suuaukko on ongelma, mutta ei se isokaan auta jos kontti on liian matala tai sisältä huonon mallinen.
     
    Gary Grand, J.J. ja Pertti K tykkäävät tästä.
  19. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    isalmela tykkää tästä.
  20. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    BTW mahtuuko pantterikorilla työpaikan parkkihalliin? Tai pystyykö vaimo navigoimaan tarvittavissa paikoissa? On kuitenkin perinnejenkki.
     
    MadMike, sikaprice ja isalmela tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!