Blacklist

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Bee-One-Power-Gear, 25.5.2014.

  1. 383

    383 Gearhead

    Niin eräät odotti 2 kisaa että päästiin ajamaan haastevetoja :mad::mad::mad::mad::mad::confused::confused::confused::confused:
     
  2. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Viime kesänä toimi Seinäjoella lista-ajoissa hyvin se että meillä oli oma line-up. Sitten vuorollaan ajettiin kaikki haastelähdöt putkeen. Sitten uusien haasteiden jälkeen taas line-up pystyyn.
     
    Herje, NorthBlacklistRacemaster, SQ ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Ne järjestelyt varmaankin riippuu osaks siitä paljonko on kalustoa ajamassa. Tuol oli pari lyhyttä taukoo ja kaiketi neljä kierrosta kerkes ahkerimmat hankaajat vetämään. Kalustoo tais olla paikalla sellanen 250+ laitetta. Selkeesti järjestelmällisempi pitäis olla ton systeemin kanssa ja joku kunnon natsi sitä komppaniaa komentamassa. Ja miksei tietty myös just toi oma lineuppinsa kun vetoja vedetään. Se tuntui NOILLE nostalgikoillekin onnistuvan, niin miksei myös tälle. Vaikka ihan selkeine kellonaikoineen koska vedetään testi, koska haasteita. Voisin kuvitella et olis järjestettävissä niin ettei muut maksavat kuskit siitä hermostu.
     
    Bomber#1 ja GM -65 tykkäävät tästä.
  4. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Siitä sais myös helpompaa kuuluttajalle ja pysyis yleisökin paremmin kärryillä. Ja tuskin ketään just haittais kun siellä ollaan kuitenkin kaikki ajamassa.
     
  5. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Juuri näin, kaikilla oli kova purkuhässäkkä ja mentiin vain ristiin. Siksi halusin täällä vielä julkisesti haasteen heittää ja ilmoittaa.
     
    GM -65 tykkää tästä.
  6. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Racemasterin raportti odotellessa, tohon kommentoin. Että Heikki sanoi minulle ja Kimmolle, että yhden treenivedon saatte, koska on niin paljon autoja/kuskeja paikalla.
    Ja kun olin ajamassa omalta ekalta testivedolta takaisin varikolle näin vain Novan takavalot kun kaverit menivät uudestaan lineuppiin. Tätä tietenkin siinä ihmeteltiin ja arvasin, että siitä jonkin sortin spekulaatio syntyy takana haasteita venaaville...

    MUTTA, mun mielestä tässä ei pidä lähteä ketään naulaamaan seinään vaan ottaa opiksi ja pyrkiä siihen, että listan ajattaminen toimisi mahdollisimman hyvin ja selkeästi niin että kaikki pääsisi haasteita ajamaan.
    Myös Heikkiä Racemasterina ei käy kateeksti.
    Toi Malmin kaluston määrä ja pitkät lineupit teki homman hanskaamisesta hänelle todella haasteellista. Se ketä ei sitä ymmärrä tai usko, saa nakin seuraavaan kahinaan Heikin avustajaksi, jolloin silmät ja näkemys asioiden hoitoon saattaa vähän avartua.
    Kuten joskus jo puhuttiin, toi Racemasterin homma on niin epäkiitollinen duuni ettei mitään rajaa.
    Kehuja ei tule, mutta vittuilua ja kiukuttelua pitää pystyy ottaa vastaan 24/7.

    Kaikesta huolimatta otetaan tästä Malmin säätöpäivästä opiksi ja parannetaan näitä kohtia tulevissa tapahtumissa jatkossa, eikä kaiveta nenää sen syvemmälle...
     
  7. 1320

    1320 Gearhead

    Itse jouduin Malmilta livistämään vähän aikaisemmin pois eli en haastevetoa nähnyt eikä mulla ole muutenkaan mitään sisäpiirin tietoa aiheeseen liittyen, mut ihmettelen että miten Janne sai haastettua ykköspaikan uudelleen, jos tuon haastelähdön hävinnyttä odotti se pitkä haasteketju alkaen kolmospaikalta...?
     
    rotax tykkää tästä.
  8. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Ite kun muuten vaan ajelemassa, niin eiks homma menny siten et musta nova ekassa haasteessa söi jonku rätin, sammu eikä enää käynnistynyt. Eli Janne ikäänkuin voitti sen lähdön. Varikolla sit nova saatiinkin käyntiin josta riemastuneina halusivat uusintalähdön mihin Janne suostui, otti punavalon ja hävisi. Tos oli esimerkiks yks paikka mis sitä natsii olis kaivattu, joku hoitaa ja tekee päätökset, ei mikään"punakaarti". Oikee suunta kaiketi tos olis ollut Nova Adee vastaan. Niin tai näin; jos Janne olis kieltäytynyt niin varmasti olis riittänyt puhetta joten ainoo oikee ratkaisu ois ollut et racemaster määräämitä tehdään. Ja taitaa olla niin et silloinkin salaliittoteoreetikot hekumois. Ja juu, ei käy yhtään sitä(kään) virkaa kateeks.
     
    lappis, xarper ja jariha tykkäävät tästä.
  9. TimeMachine69

    TimeMachine69 2nd gear

    Oma Lineup jono jossa koko ryhmä vetäisi olisi äkkiseltään mietittynä ideaali. Palvelisi sekä katselijoita että kuskeja. Sitä on vaan vähän niin kuin omassa umpiossaan koko tapahtuman ajan ja siinä odotellessa tulee äkkiä mieleen, että vedänpä testivedon kun omat haasteet on sovittu vastustajan kanssa. Sit jos uhkaa käydä niin, että koko päivä on venttaa niin kiinnostus kuskina alkaa lopahtamaan. Se mahtuuko joka mestassa BL:lle oma jono on eri juttu ja se, että taatusti siihen jonoon pyrkii/ajautuu muitakin autoja.

    Se umpio on sellainen, että esim. viimeksi Malmilla kun virittelin LineUpissa uutta Hans systeemiä päälle niin unohtui kenen perässä jonottelin. Kun koko hässäkkä oli päällä niin olin vähän pihalla mikä mun jononi oli. Menin siten keltaisen Valtterin perään ja burnisalueella ihmettelin miksi joku viittelöi meille tomerasti. Ei mennyt jakeluun mutta sammutin moottorin välillä. Sitten kun ei mitään kuulunut niin kone käyntiin ja burnisjonoon. Vedon jälkeen kun vielä hieman tuumailin tajusin, että siellä oli oma jononsa Historic racereille ja olin eksyitynyt siihen. Varmaan jos olisi ehtinyt ajajien kokoukseen niin olisin siellä kuullut, että sellainenkin jono on olemassa.

    Viimekädessä (noin matemaattisesti) oma BL-jono ei kaiketi ole muilta ajajilta pois. Samat n. 4 vetoa BL-kuskit vetäisi omassa jonossa kuin muutenkin. Yhtä paljon menisi muilta rata-aikaa. Nyt vain BL-kuskit eivät olisi sirpaloituna muiden sekaan vaan tulisivat yhtenä pötkönä.

    Meille meni muuten tiiminä Malmi aivan pieleen. Oli sekä kone että alustaongelmia. Mutta vielä täältä noustaan.
     
  10. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    No ei se keltanen valtterikaan ollu historicvehje, ainakaan tuloksissa. :D
     
  11. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead


    Juuri näin.
     
  12. Black Nova

    Black Nova 2nd gear

    Minun mielestä voisi kokeilla niin että yks testilähtö kaikille kaikki yhdessä ryhmässä. Seuraavaksi alettaisiin ajamaan lista ajoa. 10 vastaan 9, 8 vastaan 7 ja siitä eteenpäin kunnes kunnes kaikki ajaneet ja tämäkin tehtäisiin yhdessä ryhmässä ei yksitellen. Sen jälkeen katsotaan kuka on milläkin sijalla vasta sitten saisi alkaa haastamaan ja pyrkiä nousemaan listalla. Tätä vois ensi vuonna kokeilla
     
  13. Kaudella 2018 ekassa west coastin Seinäjoen kilpailussa sählättiin lineupissa ja siitä tuli pientä sanomista. Kesken kilpailun tehtiin nbl ajoneuvoille oma lineup ja siitä ajojärjestelijä otti ajamaan kun tilanne oli hyvä. Samalla käytännöllä jatkettiin seuraavassa kilpailussa ja
    saman verran ajettiin kun muutkin luokat ja kaikki oli tyytyväisiä. Suosittelen ainakin sellaiseen kilpailuun missä paljon ajajia.
     
    Volvo_5.7, xarper ja Black Nova tykkäävät tästä.
  14. SQ

    SQ Gearhead

    Racemasterillahan se tottakai pitäis olla kaikki langat käsissä, mutta ei todellakaan käy se duuni kateeksi ja aika tekemättömältä paikalta kuulostaa jos kuskit tosiaan haahuilee ja sooloilee nyt luettuun malliin. Joo, varmasti helpottaisi racemasterin hommia jos se olis äkäinen ladon kokoinen natsi, olis omat lineupit jne, mutta kyllähän pointti on siinä ettei niin pitäis tarvita olla. Joku roti kuskeillekin. Kyllä se pitää olla kuskin vastuulla, että on edes sen verran ajan tasalla että tietää ketä vastaan ajaa, koska ja onko muita haasteita odottamassa sekä kunnioittaa sitä että racemasterin päättää joka lähdöstä vaikka se ois sitte varikon nyhveröin piipertäjä. Ei ainakaan saa lähteä sooloilemaan.
    Mun nähdäkseni esim nyt jos listaykköselle tuli haasteeseen tekninen vika (vaikka sitte rätin syönti) ja kakkonen käy neppaamassa, niin sijat vaihtuu, uus kaveri pussaa pyttyä ja entinen ykkönen lähtee neppaamaan kolmosen kanssa. Näin kait se olis mennytkin jos olis menty racemasterin kautta eikä sooloiltu?
    Haasteet on tavallaan koko jutun suola kuten esikuvassakin (street outlaws), vaikka ei täällä ihan niin värikkäästi, niistä ei imo tarvi luopua, mutta jotain kontrollia sinnekin. Ite opettajana huomannu, että jos antaa pikkasenkin siimaa, niin se käytetään, vähän lisää ja ens kerralla vielä enemmän ja mun oppilaat on tervepäisiä aikuisia kuten listalaistkin, näin se vaan menee, siksi kaikki sooloilu imo pitää karsia.
     
    jariha tykkää tästä.
  15. Hegemon

    Hegemon 2nd gear

    Raporttia Malmi 3:sta.

    Tähän päivään lähdettiin listan osalta tästä tilanteesta:
    1. Hovi, Rainmaker Nova
    2.Uskali, Blacklist Buick
    3. Roth, Farmari Vega
    4. Hallström, RS7
    5. Rantakari, Duster
    6. Hirvonen, Liekki Wallu
    7. Lappalainen, Firebird
    8. Rimmi, Corvette
    9. Nurminen, 4D Dart
    10. Tsistovski, Audi A4

    Haasteet:
    Uskali vs. Hovi sijasta 1.
    Roth vs. edellä mainitun häviäjä sijasta 2.
    Hallström vs. edellä mainitun häviäjä sijasta 3.
    Rantakari vs. edellä mainitun häviäjä sijasta 4.
    Rimmi vs Lappalinen sijasta 7.
    Mihail(Tsistovski) vs Nurminen sijasta 9.

    Haasteita oli jonossa paljon joten ilmoitin että yhdet harjoitusvedot ja sit aletaan ajamaan. Hai-altaaseen tuli mukaan Wihinen Pikkiksellä, Hakulinen Novalla, Husso Dartilla ja Nyholm Novalla. Parit arvottiin seuraavasti Husso vs. Nyholm ja Wihinen vs Hakulinen. Wihinen ei tässä vaiheessa vielä ollut paikalla joten Hakulinen jäi odottelemaan ja kaverit vetävät lähtönsä ilman harjoitusvetoja.

    Tässä vaiheessa muu porukka lähti testaamaan sitä mukaa kun olivat valmiita. Paikalle saapui kokoajan lisää väkeä ja lineup senkun kasvoi. Välillä tuntui ettei jonot oikein vedä.
    Ensimmäisenä parina nähtiin Wihinen ja Hakulinen. Wihisellä oli jäänyt vähän turhan kuuma tune Pikkikseen ja yleisölle tarjoiltiinkin tässä lähdössä päivän näyttävin burnis(300m). Lähdön vei siis Hakulinen. Seuraavana vuoroon Rimmi ja Lappalinen sijasta 7. Lappalainen ensin maalissa ja säilytti paikkansa. Ja heti tämän jälkeen nähtiin hai-altaan toisen parin veto eli Husso ja Nyholm. Tämä oli tiukka lähtö (jouduttiin turvautamaan jo matematiikkaan). Nyholm vei lähdön 0,2 sekunnilla mutta luovutti voittonsa Hussolle tekniikka murheiden takia joten Hakulinen saa vastaansa Husson.

    Tässä kohtaa päivä oli edennyt jo pitkälle. Ja oli Hovin ja Uskalin vuoro. Hovin auto hyytyi burniksen jälkeen ja Uskalille voitto. Seuraavana lineupissa odottelikin jo Nurminen ja Mihail vuoroaan. Ja sitä sitten lähes tunti odoteltiinkin. Lähtöpaikkaa jouduttiin vähän siivoilemaan ym. Tällä välin varikolla kuhisi Hovi pyysi Uskalilta uusinta lähtöä johon Uskali suostui jos se vaan takanaolijoille käy. Tätä ilmeisesti kysyttiin ainoastaan kolmantena olevalta Rothilta jolle kyseinen järjestely kävi.

    Pitkän odottelun jälkeen Nurminen ja Mihail pääsivät viivalle. Nurmisen autossa oli koko päivän esiintynyt pientä pätkimistä ja tällä kertaa auto kuitenkin toimi paremmin mutta kuski nukkui valoissa ja voitto Mihailille.

    Seuraavana vuoroon Hakulinen ja Husso. Hakulinen vei lähdön ja haastoi Nurmisen 10. paikasta.

    Sitten uusintalähdön vuoro. Viivalle Hovi ja Uskali. Uskali nappaa punavalon ja Hovi liukastelee voittoon.

    Nurminen ja Hakulinen viivalle. Hakulinen voittaa ja nousee listalle muutaman vuoden tauon jälkeen.

    Vielä nähtiin yksi lähtö jossa vastakkain Uskali ja Roth. Tällä kertaa Uskali malttaa valoissa ja vie voiton.

    Tässä kohtaa lineup suljettiin joten enempää listan lähtöjä ei keretty ajaa. Loput haasteet ajetaan Vesivehmaalla BL-kauden finaalissa.

    Lista näyttää tällä hetkellä tältä:
    1. Hovi, Rainmaker Nova
    2.Uskali, Blacklist Buick
    3. Roth, Farmari Vega
    4. Hallström, RS7
    5. Rantakari, Duster
    6. Hirvonen, Liekki Wallu
    7. Lappalainen, Firebird
    8. Rimmi, Corvette
    9. Tsistovski, Audi A4
    10. Hakulinen, Nova
     
    Larry tykkää tästä.
  16. Shirley

    Shirley 2nd gear

    Hoihoi arvoisa rallikansa!
    Meillä on tallissa tuhkasta rakentunu automobiili jota pitäis vähän ulkoiluttaa! :eek: Sen ympärillä on liikkeet ollu aika rivakat ja nyt ois tilanne seuraavanlainen: Vehmaal nähää ja listallehan se ois taas yritettävä. Eli haialtaasee ilmottaudun!
     
    jknR, GBS, Volvo_5.7 ja 10 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  17. Aivan mahtavaa, tervetuloa!
     
  18. MadMike

    MadMike Gearhead

    .... kutsuiko joku ?
     
  19. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Tarkennetaan, joku uskottava, tasapuolinen ja älykäs natsi.
     
    jariha, SQ, Mikkis ja 1 muu tykkäävät tästä.
  20. deeäxä

    deeäxä Gearhead

    :rotfl::rotfl::rotfl:
     
    MadMike tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!