Ilmailupäivässä paha onnettomuus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tapahtumat', aloittaja Remmiveto, 18.8.2019.

  1. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Järjestäjän kannalta myös melkoisen mahdoton ennustaa jonkun katiskan potentiaalia, ja sen mukaisia vaatimuksia jos ei sil oo vetoakaan vedetty.
     
    cutlass cruiser tykkää tästä.
  2. rb

    rb Double Gearhead

    Joo.

    Lennonjohtotornin vierestä kun tapahtumaa seurasin, niin leijahan Audista tuli ja jarruvarjo olisi varmaan ollut pelastus.


    Jälkiviisautta kaikki tyyni.

    Kaiken kaikkiaan harmittava tapaus.
     
  3. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Vapautukaapa nyt tekin+muutki jeesustelijat noista korrektiuuden kahleistanne ja alottakaa nyt ajattelu.

    Selittäkääpä ittellenne ekaksi vaikka se mitä kiihdyttäjä oletettavasti tiesi, mitä ei tienny?
    Mitä menetettävää hänellä oli? Mitä menetettävää muilla oli jos hänelle sattuisi jotain+tiesikö näistä mahdollisista menetyksistä?

    Lopputulemat on enemmän ja vähemmän korrekteja, eikä niihin yhteenkään pääse jos jeesustelu tai muu tunteilu tulppaa ajatustoiminnan.
     
    Jussi289, Nikuzai, Custom_Rod ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  4. MadMike

    MadMike Gearhead

    Olihan tuon pelin voimavaroista tietoa ja samanlailla kuten vartillakin...kun alitat jonkun merkkipaalun tulee vaatimuksia
     
  5. MadMike

    MadMike Gearhead

    Järki se saa olla mukana jarruttaessakin... niin ja stripillä 240 ylitys ja jarruvarjopakko.
     
    Muokattu: 20.8.2019
  6. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Tos tapaukses jostain, en tiedä olikonimenomaan tuolla järjestäjällä. Mut siel tuppaa olee esimerkiks nois kadunmihene kisoissa sellanen 250 osallistujaa, ei voi mitnekään olettaa et leimaaja tietäis mitä se on jossain muualla vetänyt, eikä ihan rehellisesti ajateltuna kovinkaan eprusteellinen katsastuskaan ole mahdollinen. Oikeissa kisoissa tilanne on siinäkin mielessä toinen, kalustolla on katsastuskortti ja vanhat paperit joista ilmenee sekä suorituskyvyt että aiemmin todetutu puutteet ja se sujuu nopeammin.
     
  7. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Jeesustelu-kortti käytetty, tätä mä vähän odottelinkin. Audin kuljettaja varmasti tiesi riskit, mutta tarkoittaako se että hänestä voi julkisesti foorumilla huudella mitä tahansa paskaa? Käyttäytykää nyt jumalauta kuin aikuiset ihmiset... Käytöstavat ja tahdikkuus näemmä puuttuu joiltakin ihan kokonaan.
     
    Pannu H-D, jariha, ramman ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. XJR

    XJR 3rd gear

    Tässä videossa näkyvät syyt miksi useimmat haluavat ajaa Lappeenrannan sijasta Hallin kentällä. Ero kiitoradan pituuksissa ( ainakin ilmoitetut mitat ) on vain 100m - Hallin tuntuu paljon pidemmältä ja useimmat voivat lasketella ennen kunnon jarrutusta. Varsinaisen kiitoradan jälkeen vielä pitkä pätkä hiekkaa pysäyttämään vaikka Hornetin. Lappeenrannassa on ihan pakko mennä kovaan jarrutukseen varsinkin jos vauhti yli 300. Lisäksi Hallissa ajetaan leveän baanan keskellä ja Lappeenrannassa oikeassa reunassa. Video on hiukan suttuinen kun edellisiltana häthätää ostettuun uuteen dashcamiin unohtui lähes huomaamaton suojakalvo linssi eteen.
     
  9. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Kuka on kolmas osapuoli?
     
  10. MadMike

    MadMike Gearhead

    Ei varmasti sisäistänyt kuitenkaan. plonks.
     
  11. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Esim hirvi, suunnistaja, meteoriitti tai marjanpoimija.
     
    MadMike tykkää tästä.
  12. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Asiasta kun asiasta voi keskustella mun mielestäni, etenkin kun tapaus on tuotu julkisuuteen ja julkiseen keskusteluun. Sullakin on näemmä edelleen joku aivojumi mikä estää tapauksen käsittelyn.

    Toki tää on ihan nykysin enemmän normi kun poikkeus julkisessa keskustelussa että on joku porukka jonka mielestä ei saisi sanoa kuin jotain yhtä asiaa koska rasismi, "käytästavat ja tahdikkuus", vihapuhe ja millon mikäki tekosyy.
     
    Jussi289, Nikuzai ja Custom_Rod tykkäävät tästä.
  13. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Tämä on syy miksi nykyään kiihdytyskisat on paskaa. Autosta pitää pakosti rakentaa tieliikennekelvoton että sillä saa ajaa radalla. (Syy varjoon on tietenkin huonot jarrut ja liian lyhyt pysähtymisalue) ja toisaalta varjo oikeaisee autoa kummasti. Mutta katu-autoon laskuvarjo ja turvakaaret on järketöntä paskaa vaikka katu-auto kulkis 400. Bugatti veyornissakaan ole turvakaaria eikä laskuvarjoa perkele.

    Mites jos ostan uuden Bugatti Veyronin ja ajan sillä 280km/h varttimaililla mun pitää porata siihen peräkonttiin joku paskaloota ja repiä jarrutakaspoleri pois että saan ajaa sillä????
     
    sepi-ukko ja Custom_Rod tykkäävät tästä.
  14. deeäxä

    deeäxä Gearhead

    veyron on rakennettu jo tehtaalta alkaen se huomioiden, että huippunopeus on 431km/h...
    suurinta osaa stripillä kulkevista ei niinkään.
     
    Nikuzai tykkää tästä.
  15. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Tai "mitä menetettävää minulla on, mitä muut voivat menettää minussa" sarakkeen arviointi/arvostus...
     
  16. MadMike

    MadMike Gearhead

    Turhaa spekulaatiota osaltamme toisaalta.
    Toi WTF vaihe on jokaisella joskus elämässä mutta tuskin kuskilla sentään moisia mietteitä oli rakentelu ja harrastusvaiheessa. Oli vaan kiire päästä kovaa... ja kokemuksen puute. Tässä kun itse vielä istuu suht terveenä vaikkakin likipiti tilanteita ollut osaa ajatella vähän eri kantilta...
     
  17. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Eiköhän se ole tieliikennekelvoton (laiton) jo paljon ennen kun siihen pitää ruuvata jarruvarjo. paitsi jos se on tehtaan tekemä.... meneekö muuten veyron yli 240 vartilla...siinä ja siinä....
     
    MadMike tykkää tästä.
  18. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Isolla osalla lapsen saaminen laittaa ajattelemaan vaarallisimpia harrastuksia. Esim. Moottoripyöräilyä tms.
     
    onoff road, Nikuzai, Camino'79 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  19. MadMike

    MadMike Gearhead

    Nykyään ?
    Jarrupakko 150mph ylittäjille tuli jo 1959... mukaanlukien kaikki luokat...ja olihan se paskaa jo 59-61 kun nitrot kiellettiin...

    "1959: Historic Santa Ana closes, its runway annexed by the airport for expansion. Racer Eddie Hill introduced bicycle tires to the front of his rail job. Parachutes are first used for braking, and are soon mandatory for any car topping 150mph. In the face of the NHRA’s nitro ban, and with the AHRA lacking a full schedule of events, a group of independent racers created the famed “Smoker’s Meet” at Bakersfield."

    Ihan ostamalla pelkästään se Veyronin jarrupakko vartilla EI onnistu... samaa tahtia laukkaa kun vakio Gen1 Hayabusa...nippanappa. Iske Busaan turbo ja bye bye kaikki mitä kaupasta rahalla saat...

    Ja miksi se jarruspoikka pitäisi poistaa ?
     
    Muokattu: 20.8.2019
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joo ikävä ollut huomata kuskia ja perhettä kohtaan osoitettu ääretön negatiivisuus.


    Ei kyseessä ole nyt mikään isis-taistelija.


    Väitän, että vastaava kun olis jenkkiharrastajalle käynyt niin täällä olis sävy toinen.
     
    onoff road, Mokaman, Charger´69 ja 12 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!