Ilmailupäivässä paha onnettomuus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tapahtumat', aloittaja Remmiveto, 18.8.2019.

  1. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    1. olisko syytä vakuuttaa lippumiehet?
    2. toimitsijat ja tiimien henkilökunta?
    3. hinurissa liikennevakuutus?
    4. moottoriurheilu on vaarallista, ota itsellesi vakuutus ja/tai lipun lunastamalla hyväksyt riskit.
     
    MadMike tykkää tästä.
  2. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    mihin nyt unohtuivat eläimet, jotka voivat aiheuttaa henkilö- ja ajoneuvovahinkoja?
     
    MadMike tykkää tästä.
  3. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    hinaa kilvellisellä laitteella, jossa liikennevakuutus, jolloin hinattavan laitteen vahingoittaessa jotakin niin vahinko korvataan hinurin liikennevakuutuksesta, mikäli voidaan osoittaa, että vahinko ei tapahtunut suljetulla alueella.
     
  4. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    ei ihan tuolleen, mutta periaatteessa. maksava taho en eri.
     
  5. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    jos sulta menee yli niin lopeta pinnisteleminen ja hanki itsellesi vaikka jäätelö nuoltavaksi...
     
    MadMike, sdfsd ja Powerstroke tykkäävät tästä.
  6. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    vittuuks kommentoit? runkuta ennemmin roskalavoilta kaivamiesi esineiden kanssa kuin pohdi valtiosi vakuutuslainsäädäntöä...
     
    MadMike, sdfsd ja Powerstroke tykkäävät tästä.
  7. xp

    xp Gearhead

    No nyt täällä aletaan pystyä kuvien ja juttujen perusteella toteamaan Audi ajokelvottomaksi. Minkä muiden villien turbopelien ajot pitäisi keskeyttää? Onko joku heittelehtinyt vaarallisesti aiemmin jossain? Turvakaaria ei ollut oletetaan, ei taida olla faktatietoa olemassa. Kypärääkään ei ollut, ainakin jossain insta tms. kuvissa on. Ne Linlongit, jos niiden nopeusluokitus on 280, niin normit sallivat siihen tietyn ylityksen kevyellä ajoneuvolla, eli nopeusluokka tuskin ongelma. Se kylläkin on ongelma jos rengas on profiililtaan korkeahko, äkkiliikkeissä rengas joustaa ja vaikeuttaa hallintaa. Siksihän nykyautoissa on 50 profiilin renkaat että niillä voi ajaa Saksassa 190 km/h huojumatta, ja vaihtaa kaistaakin ilman hallinnan menetystä. Mitä jos katsastaja olisi kieltänyt auton vaarallisena: väärä renkaiden profiilisuhde? Jarrutuksissa kuulemma runko/akseli tms. oli ottanut maahan aiemmin, varma havainto 1,5 kilometrin päästä tehtynä? No ei siinä kai mitään alahuulia ollut, mutta kyllähän ilmanohjaimet lähellä maata saattavat olla muutenkin, ja noissa nopeuksissa vielä joustavat miten sattuu, ja painuuhan keula jarrutuksessa.
    Vakio (?) voimansiirto kyllä on kovilla kun tehoa on 3 kertaa vakio.
    Mutta ne vakuutukset; asia ei tule selviämään nettifoorumeilla, kaikilla on hyviä perusteluja, mutta keskustelu ei johda mihinkään tulokseen.
     
    GM -65 tykkää tästä.
  8. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    käsitäthän sen nyt itsekin kuinka jalat ilmassa koko ajatuksesi on, kun toinen huutaa 35000 euroa/a ja toinen jotain 12 euroa/a... siitäpä kilpailuttelemaan... :poff:
     
  9. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    oliko sulla tässä tekstissä joku pointti, vai muutenko vain alkoholi vapautti kirjoittelemaan?
     
  10. FF '65

    FF '65 Gearhead

    Alkoholi vapautti kirjoittelemaan. Osanotto omaisille ja kaikille keitä asia koskettaa, oli vakuutuksia tai ei, piste.
     
    BigOJS tykkää tästä.
  11. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Eikö ajatusten vaihto(=vähän niinkun keskustelun idea) ole itsessään jo tavoiteltava asia ja "tulos". Vai mitä tarkoitat "tuloksella"?
     
  12. xp

    xp Gearhead

    Alkoholia ei ole veressä nytkään, ajatuksia kai selvennettävä vielä:

    1. Tämän auton ajot olisi pitänyt kieltää.
    En usko että siinä niin selkeitä poikkeavuuksia tai puutteita verrattuna että olisi ollut perusteita. Jälkikäteen on sitten helppo mennä sanomaan.

    2. Vakuutuskeskustelun "tulos".
    Ei kannata kenenkään luottaa siihen että täältä nyt olisi luettavissa se totuus miten korvausmenettely toimii. Nyt kuitenkin joku instanssi todennäköisesti tulee ottamaan asiaan kantaa, jolloin käytänteet selviävät (ainakin tässä tapauksessa).
     
  13. BigOJS

    BigOJS 3rd gear

    K
    Kyllä tuossa kirjoituksessa oli pointtia enemmän kuin 99% tämän ketjun kirjoituksia.
     
    GM -65 tykkää tästä.
  14. Hyvää lauantaista huomenta kaikille OD:n hiekkalaatikossa telmiville!!

    Toivon suuresti ettei menehtyneen omaiset ikinä eksy tämmöistä suomi24 tasoista bullshittiä lukemaan, myötähäpeän tunne on valtava. Kaikki jaksaminen menehtyneen perheelle.

    Otetaans sitten välillä ihan faktaakin, joka pohjautuu omakohtaisiin kokemuksiin ns. Suomessa järjestettävissä ”huippunopeuskilpailuissa”

    Lappeenrannassa on turvallinen jarrutusmatka, alla olevalla videolta näet, 339kmh nopeudesta pysähdytään sen ihmellisemmin jarruttelematta. Seuraa nopeusmittaria. Autossa ei ollut tällöin varjoa vielä.



    Ajoneuvon turvavarusteet on jokaisen omalla vastuulla, järjestäjätahot jokaisessa tapahtumassa on katsonut aina, että perusasiat on kunnossa. Toki pari juttua on itseä hirvittänyt vuosien varrella, kuten slikseillä tai kitkoilla radalle pääsy.

    Itselle kävi hyvin samalla tavoin kuin menehtyneelle. Jarrutuksessa tuli suoritusvirhe ja samaan aikaan tekninen murhe, jolloin takapää lähti alta 340kmh vedon jälkeen silmänräpäyksessä.
    Tässä tapauksessa jarruvarjo oli kuitenkin se pelastava elementti, joka auettuaan pikku viiveellä ehti oikaista autoa riittävästi ennen mahdollista pyörimistä.

    Alla videot sekä ulkoa, että sisältä.





    Ja sitten paljon puhuttuun vakuutukseen; kolmannelle osapuolelle aiheutui tästä yksi rikkonainen valaistu varoituskyltti, josta tuli muistaakseni noin kolmen tonnin lasku. Vakuutusyhtiön kanssa keskusteltuani vahinko korvattiin liikennevakuutuksesta, toinen vaihtoehto olisi ollut kotivakuutuksen vastuuvakuutus, joka itsellä niin laaja kuin mahdollista.

    Summa Summarum; Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että jokainen joka kentällä haluaa ajaa kovaa, tulisi ottaa vähintään Texas Mile sääntökirja iltalukemisiksi. ”Laji” on ”villi” ilman kattojärjestöä, ja vastuu jää jokaiselle itselleen ajoneuvon turvallisuudesta ns. Kadun miehen tapahtumissa.
    Lappeenrantaa, Kauhavaa ja Hallia lukuunottamatta pienemmillä ns. ”kahden kilsan” kentillä puolimailia matkana olisi turvallinen ja vertailukelpoinen vaihtoehto.

    Itse tötöilyni jälkeen opin vaikka perusasiat oli jo kunnossa, ei niihin voi olla kiinnittämättä huomiota ikinä liikaa.
    Kaikki lähtee liikkeelle turvallisuudesta, kolvi käteen ja häkki hommiin.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Muokattu: 24.8.2019
    Kruunusaari, onoff road, SQ ja 31 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  15. darpen

    darpen Gearhead

    Rata- ja monttupyörille saa vakuutuksen myös pelkästään muutamalle päivälle. Tonninen kilvetön räärää-pyörä maksaa kans jotain 3000-5000€/vuosi, mutta kun ei sitä tosiaan tarvi pitää joka päivä liikenteessä.
     
  16. Jiizeta

    Jiizeta 1st gear

    Melkoinen hetekka tuo alusta videoiden perusteella. Viikko sitten Pudasjärvellä tuli huomattua, että oman auton alusta on myös vaarallinen yli 200km/h vauhdissa. Jokainen veto piti keskeyttää ennen 1300m mittauspistettä, eikä puhettakaan että olisi heti voinut mennä jarrulle.
     
    Kruunusaari ja MadMike tykkäävät tästä.
  17. plagu

    plagu Gearhead

    No niin nythän tästä on faktaa.
    Kyseessä ei ole suljettu alue koska v-yhtiö korvasi aiheutuneet vahingot, hupiukko cc voi nyt lopettaa jankkauksen. Huolestuttavinta että niinkin pihalla oleva tyyppi ainakin omien sanojensa mukaan järjestelee vastaavia tapahtumia.
     
    Pertura, päivystäjä, juko7 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  18. MadMike

    MadMike Gearhead

    Tai vaan tyhmä... kun ei paremmasta tiedä vielä...
    Samanlaista sekoilua se joskus itselläkin oli kunnes napsahti... autolla ja prätkällä... ja ei pelkästään kerran, ystäviä on sitten poistunutkin vierestä.
     
    Kruunusaari tykkää tästä.
  19. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Niin. Eiköhän jokainen amatööri joka ainoastaa tehoon panostetulla käryllä lähtee radalle, ole jossain määrin ”tyhmä”.
    Mutta hauskanpidolla on aina riskinsä.

    Joku benji-hyppely se vasta tyhmä harrastus on. Tai vuorikiipeily.
     
    viikinki75 ja MadMike tykkäävät tästä.
  20. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Haista vi**u.
     

Kerro tästä muillekin!