Dodge Ram Vanit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja DamnNoNamesLeft, 19.1.2011.

  1. rodge89

    rodge89 1st gear

    En jaksa selata koko topikkia läpi, että löytäisin, mutta mulla näyttää b250 318 tbi koneessa olevan kärjetön sytkä.
    Saisko tähän siis melko helposti ns bolt-on asennuksella MSD.n sytkän vai vaatiiko jotain isompia toimenpiteitä?
    Esim 6AL-boksia ajattelin.
     
  2. dodgeman

    dodgeman Gearhead

    Onks toi sun profiili kuvan auto kyseinen yksilö
     
  3. rodge89

    rodge89 1st gear

    Kyllä,
    Siis mulla ei ole alipainekelloa eikä mitään katkojan kärkiä jakajassa.
    Siellä on vain sellanen kahdeksan lovinen rulla. Varmaan joku magneetti toiminen pyörä.
     
  4. MJF

    MJF Double Gearhead

    [​IMG]

    Onko tämä alkuperäisvaruste näissä? Saako tuon heitettyä menemään kohtuuvaivalla? Ajonesto kai tuo on olevinaan, aina välillä saa esittää sadetanssin kaukosäädintä painelemalla että saa auton käyntiin. -94 360 magnumilla.
     
  5. dodgeman

    dodgeman Gearhead

    Toimiiko sulla vielä ilmastointi? Jos haluut lisätietoja tosta autosta niin laita yv:tä, toi on mun vanha auto.
     
  6. mukko

    mukko 2nd gear

    Monen vuoden jälkeen on pihassa taas pätkäslantti, yksi vastaava ollut ja yksi 318efi pitkä vaan ei maxi kuiten.
    Seissyt leimaamatta reilut 11vuotta, tosin ajamalla tuli reilut 600km kotio ja hieman vaati uutta peltiä. Sai jo värin päällensä ja leimallekkin uskalsin vaan yllättäen takajarruista pomppas + pari muuta pikkujuttua

    Takajarrut menee varmasti säätämällä käyttöjarrun osalta mutta käsijarrua inssi runno sen verta voimalla että repes kannake rungosta :rotfl: + käsijarru kaivannee muutakin säätöä kun ei ollut eloa oikeen sillä osastolla.. mutta siihen löyty jo hyvät ohjeet täältä.

    Vaatii muuallekkin tosin vielä peltiä kun inssi löysi haperoa parista kohtaa.

    Mutta, pitääkö ohjauksen "idle arm" eli se missä toisessä päässä pallonivel ja toisesta päästä menee pultti vaan läpi, niin onko se pultti jotenkin speciaali mitoiltaan vai passaako joku millinen kovapultti tilalle? Oli väljää siinä.

    Mittaristo, tai lähinnä toimimattomuus pa/lämpö jne mittareiden osalta, ilmeisesti vika löytynee jännitteensäätimestä?

    Alkuperäiset peilit on vaihdettu yleistraktori-malleihin, jostain pitää löytää alkuperäiset tilalle kun haittaa omaa silmää.

    Sisusta purettu nyt kokonaan pois ja sen saattaminen kuntoon on leiman jälkeen seuraavana, onko kellään kokemuksia henkilöautoksi muutoskatsastamisesta, saisi laillisesti 8paikkaa käyttöön? Ja millaisia vaatimuksia penkeille on tuossa tilanteessa, tuo hylsyhän on '82?

    Kaasari pitäisi myös elvyttää, joku edellisistä omistajista on askarrellu käsiryyppyä ja muuta patenttia ihan liiaksi..

    Edit: vetokoukkua / koukun runkoa jos jollain on jouten niin saapi tarjota.
     
    Muokattu: 29.6.2019
  7. Swinger

    Swinger Gearhead

    Paluu ram vaneiluun.. -89 5.2 od laatikolla. Vaihdelaatikon ylivaihde temppuilee, eli 4 ei meinaa aina kytkeyteytyä päälle. Kun kytkeytyy niin heittelee sitä pois / päälle jatkuvasti. Vaihdoin solenoidin askiin ja vika tuntui poistuvan.. no ei kuitenkaan.. vaihdoin tps:n ja jälleen vika tuntui poistuvan.. no ei kuitenkaan.. vaihdoin lämpötila anturin ja vika tuntui poistuvan.. no ei kuitenkaan. Välilllä saattaa toimia monta sataa km ilman ongelmia kunnes rupee taas pudottelee ja kytkemään päälle. Laatikkoon menevissä johdoissa nyt valo välissä josta pystyy toteamaan että sähköissä joku pätkii. Kaikki sähköliitokset puhdistettu.
    Mitä seuraavaksi?
     
  8. bathory

    bathory Gearhead

    Tuli tollanen 1995 vani ostettua. 5.2 koneella. Mutta täähän on ihan perseestä kun osia tohon ei saa mistään. Olisi vaan chevy pitänyt
    Jos jollain vaikkapa purussa niin kertokaa. Takasivuikkunan taisin jo löytää mutta oikeastaan kaikenlaiset osat kiinnostaa. Parempi kuntoiset lamput, gangsterilippa, sohvaaänky yms.
     
  9. dodgeman

    dodgeman Gearhead

    Oltiin lomareissussa tai itseasiassa ollaan vieläkin, 318 fireball kasi on kiitänyt halki Suomen Lapin ja nyt ollaan suuressa mahtavassa :D naapuri maassa, toivottavasti tuo meidät myös kotiin yhtä joutuisasti ;)
     
  10. dodgeman

    dodgeman Gearhead

    No, paluu matka ei sujunut ongelmitta, check engine valo syttyi heti kun lähdettiin kotiin päin, ei minkäänlaisia oireita joten ajettiin kotiin ja luin vikakoodit, 41 joka viittaa laturiin.
     
  11. RamVan_Sickboy

    RamVan_Sickboy 1st gear

    Lohkomerkintä 4387530-31821

    Saako tuosta muuta mielenkiintoista kuin valmistusvuoden ja että kyseessä on 318?
     
  12. dodgeman

    dodgeman Gearhead

    Siinäpä ne taitaa olla, löysit numeron ilmeisesti lohkon kyljestä ( kuskin puoli jos oikein muistan) toinen mielenkiintoinen numerosarja löytyy koneen etupäästä kuskinpuolelta heti kannen alapuolelta mutta jos sulla on vielä ilmapumpun rojut vielä paikallaan niin et pääse katsomaan sitä.
     
  13. RamB250

    RamB250 1st gear

    Hyvää iltaa, täällä uusi ylpeä B250 vanin omistaja ilmoittautuu joukkoon.
     
  14. dodgeman

    dodgeman Gearhead

    Tervetuloa joukkoon tummaan:)
     
  15. RamB250

    RamB250 1st gear

    Kiitoksia vain, sen verran tuoreessa hankinnassa vian tynkää että apparin puolen ikkuna ei suostu toimimaan, lienee sähkömoottori tullut tiensä päähän, mistäpä harrastajat suosittelevat alkamaan kyselemään uutta moottoria?
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kato ensin kuitenkin ikkunan kytkin ja sinne tulevat johdot
     
  17. 12345678910

    12345678910 Gearhead

  18. karivanner1

    karivanner1 2nd gear

    Moottori on sen verran vähällä käytöllä, ettei sitä pitäisi saada ikinä rikki. Otappa vanha moottori pois ja pura/putsaa se niin hyvin kuin mahdollista.
    Mikäli ei vaan lähde toimimaan, niin sitten jostain purkuautosta, niitä alkaa olla suomi täynnä...
     
  19. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Niinkuin jo edelleä todettu, tuskin moottori on rikki.
    Kytkimet ja liitokset on huonosti suojattuja, todennäköisesti hapettuneet ja virta ei vaan kulje läpi tai sitten läpiviennistä johtoa poikki tai oven ja karmin välistä, kun tulee edestakaista liikettä.
     
  20. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Kannattaa selvittää minkämoisilla kiinnikkeillä on ovipaffi kiinni. Useasti irottaessa ne mänöö paskaksi ainakin osa. Sitten kun olet johtokatkoksen tai puhdistuksen jälkeen tai ylipäätään jotenkin saanu sen toimimaan ni sitte kasatessa se roikkuu taikka heiluu ku kiinnikkeitä ei ole tarpeeks. Rokkiautosta näköö mitkä käy. Yleensä käyvät useampiin malleihin tai merkkeihin paitövei. Ite tilasin kiltiltä kiinalaiselta 50kpl ku olivat halpoja. Sitte niitä ei kuulunu ni lähettivät toisen pussin. Sitte samalla viikolla niitä tuli molemmat eli 100kpl. Nyt riittää ku ovia ei o edes ku kaks. Kyläsepät vetää paffit peltiruuveilla kiinni, älä sinä ole kyläseppä.
     

Kerro tästä muillekin!