Lt1 projekti käyttikseen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Camino'79, 2.7.2019.

  1. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Vähän jotain tuontyyppistä kävi itelläkin mielessä mutta ilman tota "alalenkkiä" eli se ois vaan yläkaari joka väistää sit pakoputkea. Mutta tarvii tosiaan kattoa että kuinka paljon nyt oikeesti innostun modaamaan vai leikkaanko tosiaan kylmästi poikki ja u-palkin pätkä siihen "suu" alaspäin :D
     
  2. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Tämmönen ois siis varmasti helpoin toteuttaa tosta orggis x-memberistä:

    [​IMG]
     
    Gary Grand ja SauliK tykkäävät tästä.
  3. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Sitähän minä aloin tuossa miettimään että mitenkähän tuon nokkapolitiikan kanssa käy... Kun nyt siis iskutilavuus kasvaa 383seksi ja tilatuilla männillä vakiopahveilla purkka nousee ~11,2 nurkille niin olisikohan fiksua haaveilla tiukemmasta nokasta vai nouseeko vain kulutus? Lähinnä tommosta lt4 nokkaa tms. Mietin että oisko siinä kompensaatiota riittävästi purkalle/tilavuudelle o_O
     
  4. sirkus

    sirkus Gearhead

    En kyllä lt4 hot cam.ia laittais. Sillä ei nouse ku kulutus ja päästöt. Compin xfi 268 tai jopa 280 ois oma valinta.
     
    xarper tykkää tästä.
  5. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Tuota xfi 268sia itekkin öögailin :)
     
  6. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Laskitko millaiset dynaamiset puristukset tuolla 11,2:1 dynaamisella tulee vaikka tuolla xfi268:lla? Kuulostaa vaan pieneltä nokalta mun korvaan noille puristuksille?
     
  7. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    En oo laskenu kun sen verran vaan vilkaisin että mitä on tarjolla ja äkkiseltään kuulosti käyttötarpeen huomioon ottaen hyvältä :)
     
  8. Stang 72

    Stang 72 3rd gear

  9. LPV

    LPV 3rd gear

    Millaiseen käyttöön tämä "käyttis" tulee??? Auto taitaa olla joku Caprice sedan, 1978 - 1990?
    Koneeksi LT1 383-stroukilla. Jos meinaat että tuolla autolla oikeasti ajetaan käyttiksenä, eli joka päivä ja jonkunlaisia kilometrimääriä viikossa, hillitse hiukan tuota nokkaa. Mä oon nyt ajanut muutamaa viikkoa vaille 10 vuotta 1994 Buick Estate Wagonilla ympärivuotisena käyttöautona. Kone on ihan vakio LT1 350, paitsi että E85-laite on nyt ollut vajaan vuoden.
    Auto kuluttaisi matka-ajossa 9l/100km -paikkeille, jos joku muu ajais. Joten tuosta voit miettiä mitä se vie "sekopää ajossa"... Tai kaupungissa. Caprice ei ole paljon Buickia kevyempi, jos on normaali varustein yms. Alustahan noissa on jokseenkin sama. Mä en tiedä mitä Buick vie "oikeasti", mutta kyllä se varmaan 15l vie kaupunkiajossa. Polkemalla saa tietenkin viemään vielä enemmän. Joten jos tästä on tulossa otsikon mukaan "käyttis", niin hillitte itteäs! Ettei tuu "seisojaa"...
     
  10. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    1987 farkku ja tälle kesälle on tullu jo yli 10tkm ja ajatuksena pitää "ainoana" autona ympärivuoden, eli KÄYTTIKSENÄ :) nyt 307y vieny keskimäärin sen 15-16l/100 tälle vuodelle että kulutus ei tuu yllärinä ;)
     
    ramman, J.J. ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  11. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Kaiken se vie.
     
    fxsts, Camino'79 ja J.J. tykkäävät tästä.
  12. LPV

    LPV 3rd gear

    Tuttu farkku mullekin
    Faija osti 1990 uuden STWn, y koneella. Se myytiin 2014... Sillä ajettiin 300K joista mä ajoin noin 100K. Se oli mulla 10v sitten ennen koneremppaa...
    Pointti tässä kuitenkin on se, että kun nopeusrajoitukset on max 120km/h ja toi Buikki kulkee melkein tuplat, että vähemmälläkin ehtii... Laita Chevyyn kunnon iskarit ja alusta kuntoon, että sillä voi ajaa... meillä vaihdettiin noin 3v vanhaan kaikki iskarit, alkuperäiset oli ihan paskoja.
     
  13. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Hd jouset, bilsteinit edessä, ilmaiskarit takana ja puslia/tukivarsia uusittu/boxattu jne. Että alusta on kyllä kuosissa :p

    Tää on ollu mulla 11v tää auto ni nyt huutaa enää pirteämpää ja taloudellisempaa konetta ;)
     
  14. Weijari

    Weijari Gearhead

    En kyllä hillitsis nokkaa noilla staattisilla puristuksilla suorilta käsiltä ainakaan siten että imuvena sulkeutuu aikasemmin katsomatta mitä tapahtuu Dynaamiselle puristukselle. Jos asteet on hyvät ( kierrosalue sopiva muihin komponentteihin ja käyttöön ) ja nostot miellyttää ( sopii kansille, ei liian vähän eikä liikaa ) ja ei tarvita louskuttavaa tyhjäkäyntiä, niin nokkavalinnassa voi pelata myös pelata LSA:lla ja ICL:llä, jotta saa Dynaamisen sopivaksi.
     
    Gary Grand ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  15. Mitäs tälle rojektille kuuluu?
     
  16. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Huomenna jos ehtis hakea vihdoinviimein koneistamolta lohkon ja kannet :oops: ollu osaksi saamattomuutta ja osaksi hirveää härdelliä ja kun tuo tallin rakentaminen on priorisoitunut ykkössijalle näistä "maallisista" projekteista niin ei ole ollut niin hoppukaan.

    Kirja kuitenkin tuli ja sitä tullut selailtua toisinaan ni jakka tässä lenska hellittää muksulta ja emännältä niin jos ehtis käydä kollaamassa muut osat ajatuksella ja kynän+paperin kanssa läpi ni osais alkaa tilaamaan puuttuvia kilkkeitä :)

    Mutta tälle talvelle ei ehdi kyllä mitenkään eikä riitä budjettikaan kun tärkeämpää on saada talliin sisäseinät jne. :D
     
    Gary Grand ja rb tykkäävät tästä.
  17. rb

    rb Double Gearhead

    Joskus joutuu priorisoimaan..
     
    Gary Grand, wilburi ja Camino'79 tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!