FHRA Night race finals 30-31.8.2019

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Miksu.1g, 26.8.2019.

  1. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Lisätään vielä et toi lopun skenaario ei ole se mitä mä toivon, vaan päinvastoin. FHRA on kuitenkin käsittääkseni sopinut sekä motoparkin, että Kauhavan käytöstä ja se sitoo sen resursseja pitkälti sinne. Mä haluaisin nähdä paikallisväestön suurta aktivoitumista että noi olis jotain muuta kuin pään seinään lyömistä. Mut se edellyttäis myös kilpailjamäärän kasvua tukevia ratkaisuja FHRA:lta.

    Tuntuu vähän et fyyralta on jonkinlainen luovuus ja riskinottokyky hukassa. Ehkä siihen on ajanut vanhat kokemukset jonka takia kaikessa on haluttu noudattaa tiukkaa kulukuria.Mä näen kuitenkin niinet nykymenetelmällä SM-sarja näivettyy pikkuhiljaa pois.

    Siinä vaiheessa kun jäljellä on vain junnut ja pari elinkelposta bräkettiluokkaa,kaikkoavat viimeisetkin katsojat. Suuremmista massoista on ihan turha haaveillakaan. Ellei sitten tapahtumat muutu tyyliin mukana myös dragracingia...
     
    valtope, cutlass cruiser, bbford ja 1 muu tykkäävät tästä.
  2. Araldite73

    Araldite73 3rd gear

    Ja miten reagoi fyyra...tulee vittumainen vastaus jos heittää heille parannusehdotuksia. Sisäpiirin kiva hengailu alkaa kostautua.
    Olisiko oikeesti aika miettiä mitä yleisö haluaa ja mitä ajajat ajattelevat?
     
    three hundred tykkää tästä.
  3. supo

    supo Double Gearhead

    Ei se Motoparkin omistajat tee kisaa vaan vuokraa paikan kisajärjestäjälle eli kyllä se FHRA:aan homma tivoli järjestää sillä heittänyt muutaman kerran ajatuksen niin sanottu suoraan että vain FHRA järjestää kisat jne.Tosin nykyinen homma jos jatkuu näin niin varma tieto että muut järjestää jatkossa jotakin drg race kisaa jossakin!Motoparkissa on jo drag/drift&rock hommaa radalle.com taholta heinäkuussa ollut jo pitkään ja porukkaa riittää!Ps.Savolainen veikkaus että palaamme takaisin Alastaroon kisaamaan nopeammin kuin kukaan arvaakaan!
     
  4. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Ootko heittänyt ja on tullut? Kenelle siellä? Itellä on pääasiassa erilainen kokemus vuosien varrelta. Oon saanut joitain asioita läpivietyä, ja selityksiä asioihin niitä kyseenalaistettuani. Pääasiassa niiden jälkeen on ollut helppo nähdä miks on voitu päätyä sellaisiin lopputuloksiin kuin on.
    Sisäänpäin lämpiävyyttä en ihan kauheesti ole nähnyt vaikken itse kuulu mihinkään sisäpiireihin. Ymmärrän ja hyväksyn et on tehokkaampia ihmisiä hoitamaan asioita ja saamaan tahtoaan läpi kuin mitä itse olen. Joissain asioissaon kyl sit toisenlaisiakin kokemuksia.

    Mut pointti on lähinnä se et ei toi ole mikään suljettu seurakunta. Siellä voi osallistua kokouksiin, vaikuttaa äänestämällä ja itsensä alttiiks panemalla, ja huomata olevansa asemassa missä ainakin jossain määrin on sananvaltaa myös toteutukseen. Sisäpiirin olemassaolo, mikäli sellainen ole, on harvemmin sen sisäpiirin vika, vaan niiden jotka jättäytyvät ja katsovat sitä ulkopuolelta.

    Nykyisen toimitusjohtajan linja on ollut mennä talous edellä, ja sitä kautta hänet kai palakttiinkin. Nyt hän on katsonut oman antinsa loppuun käytetyks ja väistyy, osaks just ton sisäsiittosuuden välttämiseks. Toivottavasti saadaan tilalle uutta ja tuoretta näkemystä, tota talouttakaan unohtamatta.
     
    cutlass cruiser tykkää tästä.
  5. Rami_Vaan

    Rami_Vaan 2nd gear

    Yksi hyvä vetonaula voisi olla Eric Teboul... Kauhavan radan pituuden vuoksi hän voisi hyvin yrittää maailmanennätystä... Muualla (maailmanlaajuisesti) taitaa radan pituus asettaa rajat ennätyksille.
     
    Muokattu: 4.9.2019
    jknR ja cutlass cruiser tykkäävät tästä.
  6. nixxon

    nixxon 3rd gear

    Tere kaikki
    Valitettavasti meidän laji on nyt "säästetty loppuun "
    Tiukka budjetti on joskus hyvä ja tarpeen.
    Mutta nyt vaan on niin että suuri osa ihmisistä vaan
    Edelleen uskoo että alastarossa ajetaan ja eivät ole sisäistänyt uutta paikkaa.ja Em kisoista ei ole tullut paljon positiivista palautetta.Kaikki ei ollut radasta ja ympäristöstä vaan myös
    Tiedottamisesta,asenteesta,ja järjestelyistä.Nämä kolme
    Viimeistä pystyy aika pienellä budjetilla korjaamaan!!!!
    Fhra on tienhaarassa!!Mihin suuntaan lähdetään.
    Se on varma että seuraava TJ.joutuu satsaamaan paljon
    työtä ja kahisevaa ennen kuin kelkka kääntyy.
    Toivottavasti nyt analysoitaisiin tilanne tarkkaan informoidaan mihin pyritään ja edetään määrätietoisesti.
    Lycka till
    Nixxon
     
    jknR, tmu, valtope ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  7. S-A

    S-A Gearhead

    [​IMG]

    Kannan korteni kekoon FHRA Night Race Finals kuvien kanssa.
    Materiaalia lauantaipäivältä osoitteessa motorsport.kuvat.fi
     
    jknR, z 900, Mikkis ja 1 muu tykkäävät tästä.
  8. Rami_Vaan

    Rami_Vaan 2nd gear

    Minä henkilökohtaisesti en missään nimessä halua (katsojana) Alastaron radalle takaisin...

    - Vaikka minulle itselle matka (Espoosta) radalle lähes kolminkertaistui.

    Kilpailumielessä Kauhavan radan potentiaali (joka on jo nyt minun mielestä parempi kuin Alastaron radalla ikinä) vain kasvaa vielä paljon ajan myötä...

    - Todisteeksi tuolle tarvii vain kuunnella ruotsalaisten TD tiimien kommentteja viime viikonlopun kisasta...

    - Samoin Nitro Natsien aikana esim. Fast Fil sanoi, että radalla uskaltaa ajaa lujaa päätyyn, kun ei tarvitse esim. murehtia jarrutusalueen pituudesta. Aika harvalla radalla (koko maailmassa) on ajettu molemmilla radoilla yhtä aikaa 5.8 sekunnin aikoja TFB llä (ja Kauhavalla se tehtiin heti ekassa kisassa).

    Edit (04.09.2019): Turha lähetellä YV:tä (poistan ne viestit heti käytännössä lukematta ja blokkaan kyseisen henkilön) minulle siitä, että Nitro Natsien aikana tietyillä autoryhmillä oli pito-ongelmia lähtöalueella (ja tuli konerikkoja sen vuoksi) ... Niin olikin, mutta kirjoitin, että Kauhavan radan potentiaali vain kasvaa tulevaisuudessa jota se selvästi tekikin jo yö-kisoihin mennessä, sillä tuskin 3.9 sekunnin TD aika olisi saatu huonolla radalla (suuri kiitos siitä varmaan kuuluu Anssi Pinolalle...). Lisäksi puhuin Nitro Natsien yhteydessä vain Top Fuel Bikestä joiden kisan (tai ainakin heidän ennätysmahdollisuudet) pilasi se lauantain radan uudelleen preppaus (joka tehtiin varmaan joidenkin autoluokkien vaatimuksesta). Olen kaikkien prätkäluokkien fani ja heille Kauhavan rata on selvästi jo nyt hyvä rata...

    [Huom. olen myös modernien ahdettujen (mieluiten turboahdettujen) autojen fani]
     
    Muokattu: 4.9.2019
    jknR, supo, tmu ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  9. MaxDura

    MaxDura Gearhead

    Rata on varmasti hyvä. Mutta jos ei edes nitrokisat jaksa houkutella sinne yleisöä niin aika vaikea on kuvitella mitään taikatemppuja miten sitä sm-kisoihin saataisiin.
    Tai sit pitää ottaa joku ameriikanbändi soittamaan ja ajaa räkreisiä väliajoilla.
     
  10. three hundred

    three hundred Gearhead

    En mä ainakaan sinne asti viitti lähtee jotain vitun bändiä kattoo !!! Kiihdytys kisoja Mutta en vastaavia mitä just kattelin siellä....
     
    supo tykkää tästä.
  11. MaxDura

    MaxDura Gearhead

    No, sehän on jo nähty että aika harva viitsii lähteä niitä kiihdytyskisoja katsomaan, oli siellä nitroja tai ei.
    Joten jotain uutta olis vissiin keksittävä jos meinaa yleisöä paikalle saada.
     
  12. Araldite73

    Araldite73 3rd gear

    Kyllä viitsii jos homma toimii.

    Paskaa selostusta pitkine taukoineen ja välillä sekavaa ajattamista ei kukaan jaksa.
    Lisäksi myös ihan sm-osakilpailuihin perus kisamakkara jne myyntiä.
     
    three hundred tykkää tästä.
  13. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Mitens homma toimii muissa euroopan kisoissa, onko epämääräistä odotelua yms. sekoilua? Juu, ajajia ja katsojia varmasati enempi, mutta onko järjestelyt hoidettu jotenkin erillailla vaikkapa radan rasvauksen sattuessa?
     
  14. höyrymakkara

    höyrymakkara 1st gear

    Laitan tähän tallaista kansanmiehen näkemystä täältä entisestä naapuripitäjästä vaikka sopisi paremmin tuonne lsk park lankaan paremmin.

    Mielestäni ainoa mahdollisuus saada ns. tavallista kansaa paikalle on järjestää nämä jutut jonkin toisen tapahtuman yhteyteen. Minkä – en tiedä. Lipputuloilla tätäkin kait ainakin osaksi rahoitetaan. Power parkissa käy hyvin porukkaa kauempaa ja läheltä lähes aina kun siellä jotain isompaa tapahtuu.

    Tällaisessa tapahtumassa on esim säällä jo niin suuri vaikutus siihen lähteäkö vai ei. Täällä kun ei asukkaita vaikkapa muutaman sadan km säteellä ole paljoa ruuhkasuomeen verrattuna ja niistäkin potentiaalisia katsojia ei ole kuin ehkä muutama prosentti. Tämä on liian marginaalilaji tavalliselle ihmiselle, että yksin riittäisi paikalle tuloon.

    Sellainen huomio vielä nuoremmista, kun kyselin ennen em kisoja pojalta ja sen kavereilta, että meneekö joku katsomaan niin ei. Osa niistä autopuolen miehiä ja meilläkin on yksi jenkkiauto pihassa, mutta kun ei vaan oikein tarpeeksi kiinnosta / ei ehdi tjms. No pieni otos mistään mielipiteistä ja onhan siellä onneksi nuortakin porukkaa ajamassakin.
     
    z 900 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!