Power Stroke 6.0

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja pimeroolis, 22.1.2012.

  1. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    https://www.powerstroke.org/forum/6-0l-problems-forum/1337722-2005-6-0-p0657-2.html
    pcm oli tuossa ainakin sökö
     
  2. jaakos

    jaakos 1st gear

    Terve heitetään nyt tänne pohdintaa, eli etujarruista kyse... eli nyt vaihdettu uudet jarrupalat ja katsottu ettei vanhoissa levyissä ole vielä pahasti pykälää, vasemmalle puolelle pakeliitti männät putsattu ja herkistelty ja oikealle sorvattiin kromipintasesta metalli pötköstä uudet. Nyt ottaa palat huonosti vaan muutaman sentin sisäreunasta levyyn kiinni, toisella puolella vähän enemmän ja otettu pelti klipsutkin pois palojen päistä että ne ei jumita... tuntuisi että voimaa ei tule riittävästi perille kun painaa poljinta? tuntuma ok. Voisko tehostin, sylinteri tai letkut olla ummessa sisältä?
     
  3. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Yks ollu tapaus jossa oli jarruletku revenny sisäpinnastaan niin et aina poljinta painaessa kääntyi "kieli" letkuun poikittain ja paine ei mennyt pidemmälle.

    Mutta olethan satuloista myös liukutapit putsannut/herkistänyt?
     
  4. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Eli tila nyt sinne oikeallekin ne alkuperäiset pakeliitti versiot tai kunnosta ne vanhat jos on ehjät. Kun oot sylinterist ottanu männät poies, otas sit ne tiivisterenkaat poies ja kokeile kuivaana niitä mäntiä sinne, pitais putoa pohjan. Jos jumita täyty työstä mäntiä sen verra hienol hiekkäpaperil että rupee liikku. Tarkast myös sylinterien kaulat mika jää tiivisterenkaan ulkopuolelle. Yleensä ne rupee jumita siit. Eli ruostu, kun sinne pölysuojan välin mene kosteut. Sit kasaa huolelisest, käytä sellaist spesiaali silikoonipohjast liukastet kaikien rinkuloiten ja suojen asennukses. Hankaluuksia saatta tul sen pölysuojan sovitelun kans. Sit ota auki satulan liukutapit herkistä ne ja kato et suojakumit on ehjät ja ei oo kovin välijät. Ne peltiklipsut pitaa ol siel paikal. muuten saatta työntä pala vinon. Nyt kokeile että palat liikku niiten klipsien sisällä kans hienost, et ei takertu. Joskus joutu palojen klipsien sisälle menevat päät kans työstämä että rupeevat liikkuma. Koit mittail kans levyn paksuut, et ei ois kulunu vinoon. Sen jälkeen tietty perinteinen ilmaus, kaveri pedaali tallustelema ja ite ilmama. Läpi valutamalla ei saa kunnol ilma poies. Älä käyttä mootoria ilmauksen aikana, hydroboosteri antaa liian kovat paineet siihen. No pitais rupee toimima ei oo raketitiede....
     
  5. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Ja yksin ilmaukseen hakee motonetistä alipaine pumpun, sellanen pistoolin mallinen mittarilla ja purkeilla sekä letkuilla varustettu kitti. Samal satsil saa tutkittuu vaikka etuperän napojen alipaine vuodot yms.
     
  6. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Laiskuuttani kysyn mieltä virkistämään mitä kaikkea piti hommata kun vaihtaa moottoriöljy coolerin. Jos ei jaksa kirjottaa nii selailen myöhemmin.

    Toinen juttu, jotain circuit vikaa herjaa flektille. Toimii mystisesti. Eli kylmänä kun käynnistyy nii flekti huutaa koneen kierrosten mukaan ja sit rauhottuu. Mut kun lämmöt kiipee normaaleiksi nii pyörii ainoastaan ilmavirran mukana noin 150-350rpm. ja esim parkis tai valoissa ei ollenkaa. Ei näillä keleillä kovin lystikästä. Flekti on uusi, mut tuurilla tilattu. Mitä eroo on noissa kun rock autos oli kahta tyyppiä joku hiton snow blow tai mikä lie ja sitten ilman kyseistä kommenttia. Jossain oli et maadottaa yhden nastan liittimestä ja laittaa katkasian johdon päähän mut tälläkään kikal ei ollu mitään vaikutusta. Ilmeisesti johto poikki jostain mut saako tuota testattua jollain et sai pakotettua pyörimään koneen mukana.
     
    Muokattu: 20.5.2019
  7. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    no sellainen kitti esimerkiks https://www.dieselpowerproducts.com/p-8487-ford-factory-upgraded-oil-cooler-60l-powerstroke.aspx
    sit kun nostat ton cooleri poies paikoilt , tyhjennät reservoirin ja tarkastat sen HPOP pumpun screenin https://cdn3.volusion.com/hbdet.vzsbc/v/vspfiles/photos/6000007-3.jpg
    varmist et se screeni ois metallinen jos joutu vaihtama ja jos on muovinen paikal sit metallinen sen tilalle. Flektis on sit ilmeisest jossakin johto poikki, mut aloit sit kuiteenkin sulakeiten syynillä. Tos ois piiros siit flektin sähköpuolelt https://www.dropbox.com/s/k22jeixdm17fil9/Flektin piiros.pdf?dl=0
     
  8. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Kiitokset kaaviosta pimeroolis !
    Olisko kellää kokemusta tuosta paineilma/vesi huuhtelusta, ja olisko kellään tuohon adapteria valmiina??? Olis ainakin helppo kokeilla. Tuon coolerin takia ei varmaan olis paskempi idea laittaa sitä jäähdytysjärjestelmän suodatinta, jos se vähentäis tukkeutumista. Taitaa coolerin kanavat olla melko ahtaat veden kulkea??

    Nii mitään sulaketta en flektille löytäny, eikä löytyny lontoon kielisistä postauksista mitä kaivelin. Missäs lämpötiloissa flektin pitäs imee kiinni ja lähteä pyörimään, joku amerikan Joe selitti et 215f kieppeillä lähtis pyörii ja kuulosti kun vanha mustangi lentäs ohi. En ole jäänny odottelee parkis kuin ylös lämmöt karkaa. Ainakin 97c ropelli on ihan kuollut.
     
    Muokattu: 24.5.2019
  9. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Ne coolereiten huuhtelut ei oo anatanu pysyviä, hyviä tuloksia. Korkeintä aikas paljon töitä sen purkamisen, laitamisen kans. Plus uudet tiivistet sun muut. En lähtis laiska kusetaa niinsanotusti. Jos järjestelmäs pyöri vanha neste tai on liika vettä joukos tukkeutu see cooleri kuiteenkin. Siinnä korostu toi oikean tyypisen nesten käyttö mika on tarkoitetu sen tyypisten coolereiten olemassaolon ja sitä täyty joskus vaihta, et ei tuus liian happoks ja rupee keittä paskaa ylös tai kristallisoituma coolerein.
    Tos piirokses on sulakke merkatu nr ja siainti. Mut kokeil nyt oomimittari testeril mitat piuhojen kunto. Virrat poies, akkujen plussat irti. Sit PCMn harma pistoke muistaakseni ja toi flektin pistoke tost mootorin etupääst. Kokeil piuhojen värityksen, sen piiroksen mukaisest testeril ooks piuhat ehjät, pistokeiten pääs on myös napojen numerointi. Näytäks kojetaulun lämpömittari oikein. See on sitoksis sen flektin startin kans.
     
  10. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Lämpömittari toimii
     
  11. Erkkipetteri

    Erkkipetteri 1st gear

    Milläköhän ohjelmalla/ lukijalla pääsis kunnolla sisälle tuon 04 excursionin aivoihin? Nyt haetaan samanlaista kun esim starr on mersuilla.
     
  12. Ivar

    Ivar 1st gear

    Mä ainakin tilasin ton vcm ids mikälie vekottimen millä pitäis päästä näihin käsiksi, mut kokemuksia ei vielä toimivuudesta/käytöstä ole, motivaation puute ton ohjelman asentamiseen vaivaa..
     
  13. Erkkipetteri

    Erkkipetteri 1st gear

    Nyt tuli taas "crank no start"
    Hpop näyttää paineeksi max 90psi.
    Kaivoin ipr:n irti niin tiivisteet ihan paskana. Rikottu vaihdettaessa n. Vuos sitten.
    Voiko tuo pelkästään laskea paineen noin paljon? Vai pitäiskö viel purkaa pumppu näkyviin ja tarkistaa senkin tiivisteet?
    Molemmat uusittu n. Vuosi sitten.
     
  14. JoRkKiS

    JoRkKiS Gearhead

    Itse ainakin tykännyt amerikan fordeis käyttää ForScania.
    Sillä näkee aika mukavasti ja pystyy jotain muuttamaankin kuten rengaskokoa niin saa mittarin näyttämään oikein.
    Jos tahtoo siitä maksaa niin oli joku aivan nimellinen hinta tyyliin 10e tai jotain.
    Harrastelijoiden kehittämä ja ylläpitämä käsittääkseni.
     
    pimeroolis tykkää tästä.
  15. Ivar

    Ivar 1st gear

    Mullakin on tossa nyt pari kertaa tehny sillai ettei ole käyntiin lähteny. Viimeks nyppäsin icp anturin piuhan irti, niin hörähti heti käyntiin. Päädyin putsaamaan anturin toistaseks ja tarkkaillaan tilannetta.
    Vois toki uuden anturinkin varalta tilata..
     
  16. Ivar

    Ivar 1st gear

    Noni, tulipa taas surffailtua netissä.. Onkos kukaan kuullut tai kokeillut tämmöstä PHP Ficm tuneria? Amerikan pojat tuntu kovasti kehuvan, vielä kun löytyis pulju mikä moisen härvelin tänne toimittais.. :D
     
  17. Janne76

    Janne76 3rd gear

    Mulla on toi Ficm tuneri käytössä, tilasin aikoinaan suoraan PHP:n verkkokaupasta. Lopettivat suoramyynnin, mutta esim Ficmrepair.com sitä vielä myy https://www.ficmrepair.com/index.cfm/page/ptype=results/category_id=101/mode=cat/cat101.htm
    Oman kokemuksen mukaan vaikutus autoon on kyllä melko pieni, ainakin PCM tunen kaverina. Kaasuun vastaa hieman paremmin ja alakierros vääntöä tuo perstuntumalla toi Atlas 40 tune.
     
  18. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Kannattaa ehkä kokeilla Edgen tuotteita, tehon lisäys on huomattava
     
  19. Janne76

    Janne76 3rd gear

    Edgestä ei oo kokemuksia, mutta SCT kapulalla Innovative dieselin ohjelmilla on kyllä tehoa riittävästi omassakin Fordissani
    Edellinen kommentti koski vaan Ficm tunen tuomaa lisäystä...
     
    pimeroolis tykkää tästä.
  20. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    6.0 tuulitunneli ostetaan heti !
     

Kerro tästä muillekin!