Chrysler neon ajonesto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja mietmi-3, 8.9.2019.

  1. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Kun toi likan Vectra sanoi liikutussopimuksen irti (startti ei kestäny olla päällä 30km matkaa) niin hain Toisen Neonin. Auto myytiin viallisena ettei lähde käyntiin. Ok tein startin siihen kun ei käynnistynyt. Nyt käynnistyy.
    Mutta toi vi#"#"¤&n ajonestokaukosäädin on ihan helekatin typerä. Akan neonista sen on joku poistanu ja hyvä niin. Missä se mutikka sijaitsee että voin poistaa käytöstä? Eikä tartte ruveta nassuttamaan että ei jeesata kun oot kuitenkin joku autovaras. Eiköhän tää foorumi jo tiedä kuka ja mikä harrastaja minä olen.
     
  2. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Eiköhän neonissa kiertäny ajonesto radion kautta, jotwnkin muistelisin että edellisessä duunissa jätkät vaihto mankan ni alko vörkkimään o_O
     
  3. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    1gen nöönissä oli sama ajonesto kun stratuksessa, surullisen kuuluisa Rockwell.
     
  4. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    ....työkaverilla oli sellanen ja se alko pikku häröilyn jälkeen toimiin vaikka sitä kakee ei käyttänyt ollenkaan. En tiedä kuinka se onnistu.
     
  5. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Joo. Se saakelin ajonesto toimii mutta en todellakaan ala hiplailla mitään pampulaa että saan auton käyntiin. Niin ja tos ei oo orkkis ratiota eli ei kierrä sitä kautta. Onnex tuli yv kautta neuvoa. transistorit lähtee ja saadaan auto toimimaan kuten auton pitääkin eli ilman mitään tamakotsi hierontoja. Joka haluaa viedä 1997 neonin niin olkaa hyvä.
     
    12345678910, Camino'79 ja Nikuzai tykkäävät tästä.
  6. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Meneekö samaan kastiin ku defa?

    Yhellä kenen kanssa puhuin oli mersuttimessa moinen ja aina matkassa 5 nippu romikselta haettuja kaukkareita jollain niistä yleensä renklaamalla sai sen liikkeelle ja sen kerran ku ois pitäny toimia oli narkki saanu piuhoista käyntiin ja rattilukkorojut apparin jalkotilaan nakeltuna
     
  7. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Ohjeet miten sen saa pois päältä. Ajattelin itse koittaa tätä tapaa. Joku just Jeepistä sai pois sen ajoneston vaan ottamalla ton boksin irti.

    Disable the immobilizer and install a remote control into the Chrysler Stratus:

    In my case "Chrysler Stratus Convertible . 1996" Why a new remote? The Chrysler Stratus has a built-in immobilizer. In principle, a fine thing, but unfortunately the vehicles are getting old and the immobilizer fails their service. The vehicle can not be started, or the immobilizer can not be deactivated because the remote control of the vehicle is defective. Unfortunately, this remote control (Rockwell) is no longer available with "Chrysler®". And an alternative is built in for a lot of money. This has the disadvantage that the vehicle then has no remote control for the doors, since the receiver of the remote control is integrated into the immobilizer. Fortunately both hand transmitters do not give up the ghost at once, you can disable the immobilizer before the second remote control is also defective. That should be done then, because if the second remote control is also defective, there is no possibility to deactivate the immobilizer.

    Finding the immobilizer:

    First, the panel in the footwell on the driver's side must be removed. For this, a lot has to be solved. First remove the radio cover. Then remove the fuse cover on the driver's side and unscrew the five screws of the dashboard trim.

    [​IMG]

    If you now lay your head in the footwell and look up, then you see hanging on the black cross strut a small black box, which is attached with Velcro or cable ties or the like. At him should be a 6-pin connector and next to a round plastic part which is a beeper.

    [​IMG]

    Detach this box from its attachment but still leave the plug on. Disable the immobilizer. Start the vehicle and 7 min. let run. It must be at least 7 min. Then with the engine running remove the plug from the immobilizer and the engine for 5 min. continue to run. After the 5min. Can you turn the engine off. After another 5 min. you can start again. Now the vehicle should continue to run without immobilizer. That was it. If it does not work right now, reconnect the immobilizer and try again. With my vehicle, it worked the first time. If it still does not work out then after driving out and restarting the engine drive a little over a quarter of an hour. Then turn off the engine disconnect the battery (negative pole in the engine compartment), reconnect after one minute and restart the engine. That helped a few. I think but you do not have to do it, because if the engine starts again after the 5 min break and runs without immobilizer, I do not drive for another quarter of an hour because he then yes, as I said already without immobilizer. Now we have disabled the immobilizer and you can start your vehicle even if the remote control is defective. The disadvantage of this solution is, of course, that the handheld transmitter is no longer useful.
     
    Vuppe tykkää tästä.
  8. Zejk1

    Zejk1 3rd gear

    Laitetaanpas tännekkin ... Neonista purettu Rockwellin purkki ja siihen kaukosäädin avain ( uusi , löytyi autosta ), tarpeettomana. Hinta mallia tarjoa.
     
  9. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Tää toimi mulla. Kokeilin äsken.
    Auto käymään vaikka 10 min.
    Rockwell boksi irti ja anna käydä vielä vaikka toiset 10min.
    Ei kysy enää ajonestoa.
    Laita boksi hanskalokeroon ja töpseli saataville jos joskus sattuis kysyyn?
    Loppuhyödynnä satasen kraislerisi ja paalaa vasta sitten.
     
    Nikuzai ja Vuppe tykkäävät tästä.
  10. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Mistä se havaitsee käymisen? ja mitä toi boxi katkaisee?

    Eli onko kuten nissanissa olleessa tarvikkeessa et katkaisee vaan startin herätteen, eli hyppypiuhalla käyntiin esto päällä ja boxi irti antaa käydä ja kokeileeko tajuuko tietokone ettei ajonestoa ole enää
     
  11. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Sen vähän mitä tosta Rockwellistä informaatiota löysin niin ymmärsin että tämä kryptaa kampiakselin asentotunnistimen signaalin. Tai ainakin sitä kautta se sammuminen tapahtuu että katkaistaan signaali sinne tunnistimelle.
     
  12. Jooli

    Jooli Gearhead

    sit vois toimia semmonen et vetäis eculta uudet piuhat kammen asentoanturille suoraan?
     
  13. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Tuolla samalla sivulla josta pöllin noi Stratuksen ohjeet on myös Neonin boksiin vinkki. Siinä on erilainen boksi.

    [​IMG] [​IMG]

    Yhdistetään liittimestä värit kuvan mukaan.
     
    Vuppe tykkää tästä.
  14. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    No niin toi boxin irrotus on nyt kokeiltu.
    Käytin konetta reilu 10min ja piuha irti niin kone sammui heti :mad::mad: .Ei näköjään toimi tässä rockwell versiossa :oops: . Toi liitimen jumppaus kuva ei voi olla kyseisestä boxista kun ei näytä menevän edes piuhaa joihinkin jumpattaviin liittimiin :( . Mitäs sitten keksittäis. Onnex kone lähti vielä käyntiin liittimen irrotus kokeilun jälkeen :) kun pistin piuhan takaisin kiinni.
     
  15. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Nää on aina ihania nää jossa ecua ronkitaan paperiliittimillä ja kuvassa on kysymysmerkkejä :odroll: :poff:
     
  16. 4d slammer

    4d slammer Gearhead

    Oman 1gen.Neonin ajoneston just ohitin yritys/erehdys -menetelmällä. Katkaise Rockwellin boksille menevät kaksi keltaista ja kaksi oranssia johtoa. Liitä ne väri väriin ennen boksia, Katkaise samaiselle boksille menevä musta/vihreä johto. Älä liitä mihinkään.
    Valmis!
     
  17. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Yhdellä voormilla oli tommonen jutska. Kiitokset eräälle täällä kirjoittavalle. tuli meinaan linkki yv kautta. En oo vielä keriinny testata.

    Kenenkähän tekemä mahtaa olla tuo ZJ ajonesto joka pitää avata kaukosäätimellä?

    Neonissa olevan Rockwellin tekemän ajoneston kanssa painiessa törmänny että neonissa olevia ainakin saa helposti bypass tilaan ja jotkut on saanu pysyvästi sen pois käytöstä muutamalla vastuksella.

    Tuossa esimerkiksi tietoa tuosta vastus jutusta -97 neonissa. http://mhhauto.com/Thread-Chrysler-Neon ... -1997-immo

    Ja alla kaukosäätimen ohjelmointi ohjeet sekä rockwellin boxin saamiseen ohitustilaan jonka jotkut on toteuttanu kiinteällä painikkeella.

    Hi,
    These instructions will work for the Immobiliser Module made by Rockwell Intl (Chrysler Part No 04883320) as used on European Neons.

    The method of how to programme the remotes is as follows:
    1) Pop up the top part of the Dash. Be careful of the flashing LED wires.
    2) Remove the 6 screws from the top part of the front section of the Dash and pull it firmly towards you to release it. Be careful of the wires attached to switches. There are more detailed instructions on removing the panels on the dash in the FAQs on the ‘Neons dot org’ site.
    3) The Immobiliser Module will be found in the centre of the Dash area above the heater controls. Remove the metal bracket that prevents you from getting at the connector of the Immobiliser Module.
    4) When the Modules connector is exposed, find the Black wire (that goes to the Flashing LED on the dash) in the centre of the bottom row of wires.
    5) Push a metal probe with a wire attached into the hole to the LEFT of the Black wire. When this Programming Wire is Grounded with the ignition switched to ON, the LED will light steady (not flashing). The Immobiliser is now in programme or bypass mode

    To programme the remotes:
    6) Switch the Ignition Switch to the ON position. Momentarily touch the Programming Wire to Ground, the LED should light constant (not flashing).
    7) Press both the Open and Close buttons at the same time on each of the Remotes you want to programme in turn (I don’t know how many can be programmed). When you press the buttons on each Remote hold them pressed for a few seconds till you hear the door locks operate.
    8 ) Switch the Ignition OFF.
    9) Job done. Replace everything.

    To put the Immobiliser Module into bypass mode and start the engine:
    6) Switch the Ignition Switch to the ON position. Momentarily touch the Programming Wire to Ground, the LED should light constant (not flashing).
    7) Turn the Ignition Switch to the full Start position.
    [​IMG] The engine will start and run.
    This will have to be done each time to start the engine.
    If you put a hidden switch somewhere to ground the Programming Wire you will be able to start the car with it.
     

Kerro tästä muillekin!