Jonsered Raivaussahan siimapää/siima.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja Vermilion, 8.9.2019.

  1. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Onko kellään tämän kuvan mukaista raivassahan siimapäätä?
    Miten tämä puretaan? Toinen siimanpää hävinnyt sisään päätyä ei vissiin saa auki kuin rikkomalla.

    https://gyazo.com/8fb2f8cf066bc1a49b18e22cc9ff99d7
    https://gyazo.com/8eb0b6e93230d3ea734143634293b5e1
    https://gyazo.com/e9c90e20f70dd093f441eae54b8c7e66
    https://gyazo.com/502170f9ec49db6a2d7fc9aef8311476

    Toinen siima hävinnyt kelan sisälle. Tämä ei ole eka kerta toisella kertaa tuntien onkimisella erikoiskoukulla sai sen takaisin paikalleen....

    Kannattaako polttaa tämä siimapää kokonaan nuotiassa ja keksiä jotain muuta vai saako tuon avattua jotenkin ja pelittämään taas?

    Onko noita siimapäitä myytävänä tommoseen 50cc Jonserediin sellaisia jotka sais purettua?
     
  2. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Lisäystä päästä löytyy kirjoitukset.
    MAX 10000 rpm
    502 25 56
     
  3. mikaa7146

    mikaa7146 Gearhead

    Mulla on samanlainen, aukenee tosta pohjapultista ja todennäköisesti siima on vain loppunut. Joskus katkeaa niinkin että, toinen jää ehjäksi ja toinen katkeaa juuresta.
     
  4. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Pohjapultista on pyörittää pyörii vaan ympyrää. Prässätty kiinni tai niin hyvin kiinni että ilman vasaraa ja talttaa ei saa auki. Siitä reijästä kun kattoo sisälle niin siellä näkyy siimaa...
     
  5. mikaa7146

    mikaa7146 Gearhead

    Kokeileppa tuossa kehällä kun on tuo sininen kiekko, aukeaako siitä. Käyn kohta tallissa, katon miten toi olikaan. Sehän avataan jotta sinne saa siimamakasiinin täytettyä. Muistaakseni avautuu kyllä ihan helposti.
     
    tukkijulli tykkää tästä.
  6. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Sain irti piti vetää lukkotongeilla ruuvipenkissä että se pultti lähti ylös. TODELLA tiukassa.

    KIITOS kaikille! Olisin vääntänny varmaan ruuvarilla rikki, jos en ois tota tienny että pulttia vetämällä saa osiksi.
     
  7. tukkijulli

    tukkijulli Gearhead

    Jos laakeri rahisee,ni se on lukkorenkaalla kiinni siinä akselissa.6003.Trimmy nimellä löytyy kuveja ja ohjeita atk-verkosta.Olisko tuo ollu Trimmy 2.
     
  8. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Juu lukkojuttu oli sen vuoksi olikin tiukka.
     
  9. tukkijulli

    tukkijulli Gearhead

    Eihä sitä tartte purkaa siimanvaihtoon..
     
  10. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Ei tässä ollutkaan se että siima ois loppu vaan se siiman toinen pää toinen pää oli kadonnu rullan sisälle. Toiselta puolelta sai siimaa vaikka metrin toiselta ei tullu mitään.
     
  11. f34

    f34 Double Gearhead

    Jos karannut siima sisään, niin eikös sen vanhan siiman voi asentaa samalla tavalla kuin uudenkin?
     
  12. suburban77

    suburban77 1st gear

    Vermilion ja stana tykkäävät tästä.
  13. stana

    stana 3rd gear

    Mulla sama, ei enää tartte hermoilla siiman takia.
     
  14. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Ajan noi siimat mitä itellä on pois ja sit sen jälkeen katto ostaako uuden päänkokonaan. Näyttäähän toi hammasurahihna paremmalle. Toi pää vaan kun maksaa 40€+ siimat päälle. Ei viittis huvikseen ostella uusia.
     
  15. tukkijulli

    tukkijulli Gearhead

    Tääl on toiminu hyvin tuo trimmy..Oisko sitte siimanlaitonsuhteen ronkeli?
     

Kerro tästä muillekin!