G-bodyt Suomessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Supreme, 5.2.2012.

  1. 350cid

    350cid Gearhead

  2. maddis

    maddis Gearhead

    Niin näyttäs olevan. Ei auta siis kuin jatkaa vyön vetelyä pidemmäs aina jokaisen lämppärin/radion säädön ja asennon vaihdon jälkeen ja jos yhtäkkiä vyöt alkaa toimia hyvin niin tietää ettei ne enää toimi törmäyksessä.
     
  3. Lemmu

    Lemmu 1st gear

    [​IMG] Jos tollasia meinaatte nii mulla on jouten yks ehjä? ja toinen josta on tuo mustanpään vipu poikki.
     
  4. maddis

    maddis Gearhead

    Tuo on semmonen osa jota vois kokeilla tehdä 3d-tulostimella jos itsellä sattuu hajoamaan. Vielä ainakin näyttää kumpikin puoli olevan ehkä onneksi.
     
  5. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    mä yritin joskus kysyä jostain fiksummilta joskos tuon saisi helposti purettua ja yhdisteltyä jonkun toisen gbodyn muoviväännin osan ton katkenneen tilalle. niissä kun taitaa olla erilaisia päitä ja kiinnikkeitä eri autoissa. ja vastaus oli ettei ei ole purettavissa. en vaan oo viittinyt itse purkaa sisustaa katsoakseni esim oman auton ja elcaminon vipujen eroa.. onko niitä.. ja että saako niitä oikeasti purettua osiin.
     
  6. 350cid

    350cid Gearhead

    Löytyi ehjä turvavyönkiristin rikkinäisen tilalle. Paljon kiitoksia :)
    Näitä ilmeisesti rikkoo isot ja painavat ovet kun ajan myötä alkavat "roikkumaan" saranoistaan. Vielä olisi tarvetta esim. tuulilasinpesimen säiliölle etupuskurin taakse tulevalle listalle ja sohvapenkin selkänojaan tulevillle turvavyönohjaimille.
     
    Muokattu: 8.9.2019
    Lemmu tykkää tästä.
  7. maddis

    maddis Gearhead

    Tämmöstäkö meinasit?
    [​IMG]

    Eihän tuo ihan 'tehdastekoisen' näköinen ole ja on vain hanttimiehen(en muista meneekö peilinä kuskinpuolellekin) puolelle mutta tyhjää parempi.
     
    tsipi tykkää tästä.
  8. 350cid

    350cid Gearhead

    Kyllä tuo varmasti asiansa ajaa. Tämä 3D tulostimella valmistettu?
     
  9. maddis

    maddis Gearhead

    Joo, ihan itse piirtelin ja tulostelin, kun tympäsi kaivella tuota vyötä tuolta kaukaa takaa.
     
  10. 350cid

    350cid Gearhead

    Pystytkö ehkä valmistamaan näitä lisää? Tarvisin kyllä RH ja LH. Malibusta tosiaan nämä puuttuu vallan.
     
  11. maddis

    maddis Gearhead

    Jos onnistun löytämään tuon cad-tiedoston vielä (tod.näk.) niin kyllä minä tuon tulostaa voin. En tiedä käykö tuo toiselle puolelle, kun itseltäni puuttui vaan tuo hanttimiehenpuoli.
     
  12. ftms

    ftms Gearhead

    Vihdoin viikko sitten sain moottorin ja vaihteiston asennettua omaan projektiini. Tuli vielä odottamaton haaste vaihteiston kanssa kun turbiini ei ylettänytkään vetolevylle eikä kampiakselin päähän...
    Olin aiemmin kasannut vaihteistoni C5 corveten osista eikä siinä vaiheessa tietenkään ollut tietoa tällaisesta. Tilanteen korjaamiseksi hankittu crankspacerikin osoittautui liian lyhyeksi joten jouduin valmistamaan oikean paksuisen itse. Nyt paketti kuitenkin keulalla ja sähköhommat vuorossa.
    Alustava tuntuma on että etupää jää liian korkealle. Oliskohan kenelläkään ylimääräisiä madallusjousia...
     
  13. tsipi

    tsipi Gearhead

    Tuohan menee läpi ku väärä raha! Hyvännäköstä kaikaletta!

    Minä alotin kuskin oven kohalta kaikennäkösten 3d tulosteiden poiston.

    [​IMG]

    Saldo oli 2-3 mm ympäri. Mikä oli taas sinänsä hauskaa kun koko ovessa ei ollu ku pari hassua monttua...

    Tarvii ottaa maalikalvon paksuusmittari lainaks ja kattoa onko tää loppu auto yhtä synkkä. Pääosin oli kitti kii pellissä, mutta 5-10 kohtaa mistä päässy ruostuu alta, ni aattelin ottaa samalla kaikki maalit veks.. mielummin lommot ja hitsausvetelyt minun autoon ku 2 neekerintukkalaikallista maalia ja pakkelia yhteen oveen...

    Houkuttais edelleen vietävästi rubber compilla vetää ylimustaks... siis puskurit ja kaik. Semmoi buick gn lookki.. tai toinen enemmän houkuttas mustalla pisteosat ja puskurit, mutta ylimaalaus matta valkosella.. se ois mun märkä päiväuni, mut tiedän miltä se näyttäs ku kurat kyljissä painais läpi talven...
     
  14. maddis

    maddis Gearhead

    Tarkistin ja kyllä minä sen CAD-tiedoston löysin. On se hieman epäsymmetrinen, ettei näytä samalta jos laittaa tuon kuskinpuolelle mutta tietysti se tyhjää parempi on.
     
  15. tsipi

    tsipi Gearhead

    Käytä mirror komentoa cadissä...?
     
  16. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    minuakin kiinnostaisi.. ainakin juurikin se kuskinpuoli. se kuristava tunne omalla kaulalla on ärsyttävää. mutta hyvä se olisi molemmatkin olla olemassa. ilmottele tarkemmin miten tän kanssa käy, saako esim sitä tiedostoa itselle tai paljonko pyydät hintaa noista.

    toinen mikä kiinnostaisi olis vähän muokattu turvavyön ohjain penkin yläosassa. se mikä ohjaa vyötä alemmas. saisi olla sellanen jossa olisi joku lisä väkänen alaspäin, joka estäisi sen vyön luiskahtamista pois. nyt kun kumarrun eteenpäin niin se vyö pomppaa aina pois ja läpsähtää kaulaan kurjasti.
     
  17. maddis

    maddis Gearhead

    Kyllä tuon voi mirroroida vaikka ennen tulostusta niin ei tartte CADiin edes koskea.

    Mitähän noista tulostettuna. 10e/kpl? Ei tuolla kyllä tuntipalkoille pääse, mutta en oo ammatiltani CADin käyttäjä niin jälkikin on sitten hieman amatöörimäistä.

    Jos itse haluaa tulostaa niin kyllä tuosta STL-tiedoston saa.
     
    Muokattu: 9.9.2019
  18. 350cid

    350cid Gearhead

    Voisin kyllä parin ostaa jos saat tehtyä. Eikä näillä mikään kiire ole.
     
  19. belair66

    belair66 Gearhead

    Katselin Lahden näyttelyssä US Partsin osastolla olleita QA1 coilovereita, onko kukaan El Caminoon tai muuhun G-koppaan moisia iskenyt? Onko niistä mainittavaa hyötyä jos vertaa vaikka laadukkaisiin normaaleihin iskareihin ja jousiin?
     
  20. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Kovastihan ne ainakin amerikanjoet niitä kehuu, mielenkiintosta ois kyllä kokeilla :)
     

Kerro tästä muillekin!