Talliprojekti a'la Camino

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Camino'79, 2.7.2018.

  1. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Kerrohan vuoden päästä miten suunnitelma piti. o_O
     
    A.Naali ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  2. maddis

    maddis Gearhead

    Minä kans epäilen, että ne kamat alkaa 'valumaan' sieltä parvelta. ;)
     
    A.Naali, palontie, Jussi289 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  3. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Jos nyt vuoden päästä alkas olemaan käyttökunnossa ni olisin pirun tyytyväinen :rotfl:

    Mut saa tota nykystä talliakin tulla kattomaan ni kyllä se aikalailla on järjestyksessä ;)
     
  4. valpas

    valpas Gearhead

    Nuo tavarat on helppo vielä siirtää ulos maalauksen ajaksi, ens kesänä....... Mutta kannattaa lattia suojata öljy, ja muilta roiskeilta, jos meinaa maalin saada lattiassa pysymään.
     
  5. valpas

    valpas Gearhead

    Sulla on niin vähän toimintaa, että sä et halliasi saa koskaan täyttymään....... :D.
    Mullaon vähän toisin, ja kaikki pitää olla pyörillä, että on helppo siirrellä, ja raivata tilaa tekemiselle. Ahdasta on. Maali ei olis mun lattiassa toiminu (olis vahingoittunu jo ajat sitten). Mastertoppiin oon tytyväinen, kunhan lattian imuroi aina sillon tällön. Ei siittä itse lattiasta mitään irtoo, mutta kaikki siihen putoova hiertyy liikkuessa hienoksi, ilmassa leijuvaksi pölyksi.
     
  6. Buick55

    Buick55 Gearhead

    Voitko laittaa sitten kuvan muutaman vuoden päästä,lattioista ja niistä pöydistä:D
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  7. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Voin, ja hyvällä omallatunnolla ;) ei mulla ollu edellisessäkään kimppatallissa paikat ku sikolätti vaikka 6v ehdittiin siinä touhuilla :p
     
    isalmela tykkää tästä.
  8. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Juu sen takia siellä ei säilössä olekkaan vermeitä mitkä vuotaiw ja talveksi kun "pakon edestä" semmosia tulee ni sit muovit+purut alle :) ja kyllä mä veikkaan että sitä toimintaa on aikalailla kovasti kun tuo vaan valmistuu ;)
     
    isalmela tykkää tästä.
  9. valpas

    valpas Gearhead

    Juu, mä tiedän, että toimintaa sulla on (se oli tarkoitettu käänteiseks :D)
    Laskin just, että oon yli 5 vuotta tuhrannu hallissani. Joillakin hyllyillä on tosi hienoa pölyä sen verran, että just sormella saa raidan näkyviin, mutta ei oo paljoa, paitsi rälläköinti, ja hitsauspaikan tuntumassa, mutta ei juurikan muualla.
    Jatkuva ilmanvaihto (LTO) toimii niin, että puhtaammalle puolelle tulee ilma, ja poistuu sieltä pölysemmältä puolelta, ja se näyttää toimivan. Kohdeimuriton hyvät, mutta ei pysty poistamaan rälläkästä tulevaa murua, se putoo lattialle pölyksi hiertymään. Savut menee kohdeimurilla ulos. Hiekkapuhalluskaapissa on syklooni, ja sitten loput kanavapuhaltimella ulos, se toimii. Samoten se suihkukaapin liukuovista tehty spraymalauskoppi, ja siinä oleva alaimu pihalle.
    Hyllysysteemi, ja ne kannakkeet on hyvät. Kaikki löytyy tuolta Autotallin rakentaminen osiosta, jos viittii kahlata. Ja monta muutakin juttua.
    Kaikki ratkaisuni oon omastamielestäni toimiviksi todennu. Metriä leveempi olis pitäny tehdä, mutta kulut olis noussu siihen aikaan kestämättömästi. Nyt rakentasin kaksmetriä leveemmäks. Nyt sisäleveys on 7,8m. Pituus 10,5m on hyvä.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  10. palontie

    palontie Double Gearhead

    Kuullostaa aika tutulta,lattiaa myöten.Nyt se on imenyt vuosikausia öljyjä ym paskaa ja osin tapautunut että joutus vetää uuden tasoitteen.
     
  11. urho3

    urho3 Gearhead

    Paljonko ois maksanut metri lisää leveyttä?
     
  12. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Kattotuoleissa ainakin hinta pompsahtaa noilla nurkin varsin tuntuvasti ja jos sattuu käymään niinku mulla että tontti on paskanmallinen ni tälläkin hetkellä että sain pituutta noinkin hyvin oli takaa nostettava maita jo yli 2m ja kun maapohjalla on leveyttä se öbaut 10m ni siitä voi alkaa laskemaan maanmuokkaustöillekin hintaa. Valpaksen tilanteesta en tarkemmin tiedä mutta nää noin niinku esimerkkinä ;)
     
  13. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Eikös 8 metrinen vielä ole halpa mutta sitten alkaa maksamaan, meillä ainakin talossa on 8metriset. Vai oliko se yli 10m jänneväli nostaa hintaa huomattavasti.
     
    LPV tykkää tästä.
  14. urho3

    urho3 Gearhead

    Kuulemma 300m2 teräsrunkopaketti ja peltielementit seinään ja kattoon maksaisi toimitettuna 60ke puolasta. Sitä en tiedä kuuluuko asennus hintaan.
     
  15. Stang 72

    Stang 72 3rd gear

    Kannattaa laskea kaikki rahdit ja muut kulut tarkkaan kaiken Baltian tavaran kanssa.
    Laatu on myös juuri sitä mitä voi olettaa halvalla saavansa.
    Kaveri teki pari pientä puurunkoista hallia sikäläisillä tavaroilla, kaikki yhteen niin ei mainittavaa säästöä kotimaisiin.
     
    Gary Grand ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  16. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Se on vissiin siinä 8m kantturoissa kun alkaa maksamaan o_O
     
    valpas ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  17. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Näitä alettavakin kattelemaan tarkemmin..
    Jos tuota nykyistä tallirakennusta jatkaisi, niin tasan 8m taitaa olla jänneväli.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  18. Camino'79

    Camino'79 Gearhead



    Ite otin sepa:lta tuolit ni ei ainakaan tuo mun koko ollu kuin larvan alle satkun/tuoli ;)
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  19. valpas

    valpas Gearhead

    Ihan saman tapasta, mutta sillon oli rahasta puute. Nyt ei enää oo. Siinä on se kahden metrin ero.:D Leventään en ala....
     
    Gary Grand ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  20. valpas

    valpas Gearhead

    82,5 m2 hallini kattotu olit oli muistaakseni tonnin. Kuljetus olis ollu 500Euroa rekalla. Hain ne Autokärrylläni. Oli just max koko, että sain ne kärrylle. Toki etuylitys kärrystä meni yli metrin eteenpäin (taakse 198cm), mutta ei menny kokonaan ajoneuvon yli (tulkitsin silloin, että peräkärry ei ole yksinään ajoneuvo, vaan ajoneuvo on se, kun kärryn edessä on veturikin....Joku on ollu sittemmin eri mieltä......:D). Olihan se mielenkiintosen näkönen kuljetus, mutta ei tullu sakkoja. 50euroa meni tiisseliin.
    Leveemmän hallin kattotuolit olis maksanu mulle kolminkertaisesti! Oli silloin tarkan euron ajat, ja hallini hinnaks jäi kaikkineen alle 20000Euroa. En pystys siihen enää.
     

Kerro tästä muillekin!