6.2l diesel voimakas värinä.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Harjis, 24.9.2019.

  1. Harjis

    Harjis 1st gear

    Elikkä ongelmana on erittäin voimakkaana tuntuva värinä varsinkin moottorin ollessa tyhjäkäynnillä. Ohjaamossa meinaa tulla hulluksi kun sisällä kaikki vähänkin mahdollinen rämisee jollei anna moottorille hiukan kierroksia jolloin värinä hieman rauhoittuu. Värinä tuntuu parhaiten kun autossa ei ole veto päällä ja vedon ollessa päällä värinä ei ole niin suurta, mutta kuitenkin mielestäni ei normaalia, ajossa ei mielestäni esinnyy mitään erityistä värinää.
    Tuntuu kuin moottoriin olisi asennettu jäykimmät mahdolliset moottorin tukikumit.
    Sen verran jo vähän tein vianhakua, että katsoin dampperin kunnon ja se nyt näytti olevan aika huono, vulkanointi halkeillut ja turvonnut joka puolelta. Voisiko se olla syynä tuohon värinään vai olisiko syynä huonot moottorin tukikumit niitä en tosin päässyt kunnolla tarkistamaan? Kone käy kuitenkin nätisti ja vedot tallella.
     
  2. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Ei kuulu asiaan millään muotoa.
    Diisseli kasin päälle saa euron seisomaan syrjälleen, jossei niin on feelua.
    Alottasin dampperista.
     
  3. Vermilion

    Vermilion Gearhead

  4. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ehkä ne on vaan vainaat?
    Damperia arvioidessa kannattaa huomata, että myös kiilahihnamalleissakin on ensin näkyvänä osana kumivaimennettu hihnapyörä, joka saattaa kolistella. Ja dampperi on vasta sen takana.
     
    Camino'79 ja 12345678910 tykkäävät tästä.
  5. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Noh, osviittaa tietysti saa kun pelti pystyssä kaasuttaa jarrua vasten, eteen ja taakse. Jos kone likimain pomppaa huoneestaan niin ei ne hyvät ole.
    Luultavasti eteenpäin kaasuttaessa, mutta taakkepäin antaa vertailukohdan.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  6. Harjis

    Harjis 1st gear

    Jees kiitoksia vastauksista! Laitoin nyt dampperin tilaukseen ja testailen, myös noita tukikumeja. Ilmottelen miten käy.
     
  7. Harjis

    Harjis 1st gear

    Sen verran päivitystä, että dampperi tuli vaihdettua ja samalla kampiakselin stefa.
    No mitään vaikutusta sillä ei ollu tohon korin resonointii, samanlainen tärinä edelleen. Tosin huomasin, että jakoketju vaatii pikaista vaihtoa! Välys ketjulla oli kyllä kohtuuttoman ja saattaa selittää monta erikoista ääntä koneen käydessä. Seuraavaksi menee vaihtoo tukikumit moottorista ja laatikosta sekä jakoketju.
     
  8. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Hyvä että kerrankin foorumilla kyselijä jaksaa oikeasti rempata ja vaihdella osia. Yleensä vaihdetaan se yksi ja helpoin osa ja sitten kun sillä ei korjaannu niin alkaa se mikä paska en tee mitään työnnän ladon taakse... Vanhassa autossa kun alkaa jotain korjaamaan/laittamaan törmää aina johonkin korjattavaa/parannettavaa ainakin itsellä näin...
     
    palontie, Harjis ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  9. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Voikos romuna olevat suuttimet tehdä tärinää?
     
  10. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Vähän aihetta sivuavaa... Mulla kun on tossa pikkarissa 3" korikorotus, niin sen seurauksena ilmastoinnin paineletku kompuralta nojas sisälokariin (ja hankas muuten ittensä puhki), niin antopahan erityiseen pakkasella melkoset pärinät sisälle. Helposti olis tollakin voinu syyttää vaikka särkynyttä koneen kumia, oli se jurina sen verran miehekäs.
     
  11. Harjis

    Harjis 1st gear

    Juu ei täs nyt helpolla olla luovuttamassa! Kerran saanu auton mitä halunu ja misä tulevat murheet on pelkkiä mekaanisia murheita ni sopii mulle, eiku osaa vaihtaa. No osasin kyl odottaa tota ketju hommaa ku senpäiväne räminä on ku rupee kone lämpee mut saipaha varmuuden asialle..
    Mut täytyy todeta et jos ketjussa on tollee ainakin 1,5 cm välystä ja silti toimii "moiteetta" ni täytyy nostaa hattua! Vert Vag ja Bmw koneet ois jo aika päivää sit ollu ajamaton.
    Suuttimet on, myös yks mahis tietenkin jotka tullaan tarpeen mukaan vaihtamaan. Kun kyse on itselle sen verran vanhemmasta tekniikasta niin onko jotai tapaa todeta huono/toimimaton suutin?
    Sen verran saanu kavereilta palautetta kun ajaneet takan, että väittävät sen savuttavan jonkunverran kun pistää lappuu lattiaan? Mut oisko pääsyy toi venähtäny ketju mikä sotkee ajotusta varmasti reilusti, koska ois voinu verrata vapaasti roikkuvaan narunpätkään tota ketjun kireyttä.. :rolleyes:
     
    Muokattu: 28.9.2019
  12. dbltrbl

    dbltrbl Gearhead

    Ääni moottorin tukikumeille, tiimin juhdassa on jo pitkään ollut kumi rauta rautaa vasten ja tyhjäkäynnillä kammoräminä mutta hiljenee heti kun veto päällä.
     
    Harjis tykkää tästä.
  13. Harjis

    Harjis 1st gear

    Vähän itsekkin sivuutan aihetta sillä, että huomasin olevan saatavilla jakopäähän hammasratas setti ketjun tilalle. Olisko toi mitenkä järkevä vaihtoehto, et onko ketää asentanu omaansa tollast? Hinta ei ainakaan mielestäni päätä huimannut, kun ois oletanu et maksais paljon enemmän.
     
  14. pantera

    pantera Double Gearhead

    Jaa.......ettei vaan kyseessä olisi counter rotation jakopää joka muuttaa moottorin pyörimissuunan vastapäivään jota käytetään veneissä
     
  15. palontie

    palontie Double Gearhead

    Eikös noita hammajakopäitä oo aika moni laittanut?
     
  16. proffa

    proffa Gearhead

    Vetolevystä painot pudonnut, yleinen vika
     
    Poke tykkää tästä.
  17. E_N

    E_N 3rd gear

    Mahtaako 6.2/6.5 pohjalle olla olemassa tommosta?

    DSG valmisti ennen ratasjakopäätä kettingin tilalle. Ne lopetti ja myöhemmin Leroy diesel hankki sen oikeudet.

    Tuskin kannattaa alkaa vaihtamaan ratasmalliin jos et koko konetta reeraa. Tunge uus laadukas kettinkisetti sinne vaan.
     
  18. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kyllä 6.2/6.5 koneisiin on ihan "normaalia" ratassekopäätä tarjolla.
    [​IMG]
     
  19. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Kuinkahan järkyttävä meteli tollasesta rataspäästä lähtee? :D
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  20. xarper

    xarper Gearhead

    Ei se voi huonompi ääni olla ainaskaa siihe diisselin raksutukseen verrattuna.
     
    palontie tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!