Mikä tekniikka (4.3, 5.7i, 6.5d) on paras ja miksi?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Jupe666, 30.9.2019.

  1. Jupe666

    Jupe666 1st gear

    Moro.

    Otsikossa oleellinen, tarkoitus ostaa lähiaikoina 80-90-luvun taitteen pick-up (vanikin on mahdollinen vaihtoehto) ja olen nyt pähkäillyt, mikä olisi järkevin pata ympärivuotiseen käyttöön?
    Kulutus ei ole kamalan merkiträvä tekijä, kaikki vie varmasti talvella pätkä-ajossa 15-20 litraa, mutta miten muut kustannukset?
    Mikä on osien saatavuus?
    Kuljettaako tuo kutonen tuon kokoista kippaa mitenkään? Ei ole siis tarve polttaa torilla rengasta, eikä päästä kahtasataa, mutta muun liikenteen mukana oon tykänny pysyä.
    Kylmästä käynnistäminen tulee todennäköisesti olemaan myös ensi talven ongelma (oon jonottanut toista lämmitystolppapaikkaa vasta kuus vuotta), joten onko jompikumpi bensamyllyistä kankea lähtemään kylmässä käyntiin? 6.5 vani mulla on yhen talven ollu ja se lähti kyllä ryhdikkäästi yli kahden kympin pakkasillaki.
    Siinäpä nyt pohjalle kysymyksiä, voi olla, että keksin myöhemmin lisää.
    Kiitos jo etukäteen.
     
  2. rb

    rb Double Gearhead

    Karpovilta hyvä letukka alle, mistä kaikki turha on jo poistettu.

    Maantieajossa pitää välillä letkuttaa jerrykannuun, koska muuten tankki alkaa tulvia.
     
    Pertti K, Gary Grand, jarona ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Omassa 4WD käyttökikottimessa on 4.3 veekuukka ja kyllä sillä liikenteen mukana pysyy vaikka on 31" gummit. Yli 400 donaa veivattu ja jopa päästöt kelpas just katsoukolle. Mun ei sentään tarvii letkuttaa välillä jerryyn mutta vitun pihi kone kuitenkin.
     
    Jussi289, tsipi ja xarper tykkäävät tästä.
  4. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Mä ottaisin noista vaihtoehdoista 5.7l. Kuulostaa sentään joltain tyhjentäessään lompakkoa.
     
    Gary Grand, Jussi289 ja kapa73 tykkäävät tästä.
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jos kulutuksella ei väliä niin 350.

    Itsellä tosiaan 4.3 ja kyllä se lyhyt hyttistä pitkälavasta hyvin kuljettaa. Osia saa molempiin bensakoneisiin hyvin.


    Ehkä sanoisin, että 350 kestää enemmän kilsoja kuin 4.3 mutta ei mitään hirmu eroja? Kansiremppa tullut moneen 4.3seen päälle 300tkm kun taas 350 on yleensä päästy pidemmälle. Paha homma ei silti ole.


    Hyvin lähtee talvella molemmat bensat tulille ja 4.3kin pirun lämmin, sillä saa toki n 5km ajella ennenkuin termari aukeaa ja tyhjäkäynnillä ei kovin äkäsesti lämpeä.


    Dieselille ei-ääni.


    Kutosella matkakulutus 10-11 ajellen rajoitusten mukaan myös 100kmh alueella. Nyt työajossa 70% maantie 30% kaupunki on 12.5 ollut tasaisesti. 14.8 isoin kulutus -25 pakkasjaksolla ilman lohkolämmittimen käyttöä. Kulutus oli syy miksi valitsin 4.3.
     
    Pertti K tykkää tästä.
  6. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Kaikkia noita kone vaihtoehtoja on mulla avolavoissa ollut, mutta oisko lie pirteämpi 4.3tbi bensa mitä vapari diesel?
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Diesel tuo ainakin painoa ja bensassa hiukan enempi tehoa.
     
  8. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Monesti vaan ajatellaan että tuo kuutonen on laiska, mutta ei se ihan niin ole ja etenkin takapotku manuaalina hiton hauska luisupulkka. Toteamus näin tulevan talven kunniaksi!
     
    wilburi ja Karpov tykkäävät tästä.
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Nopeempi tuo mun c1500 4.3 on kuin 5.7 vani. Tosin onhan siinä painoeroa.
     
  10. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Jos ei sylinterimäärä ole niin tärkeä, niin itse ottaisin 4.3tbi. Niinkuin tullut, pieniruokainen, teho riittää heittämällä nykyliikenteeseen, lämpiää ym ym. Eikä sitä nykyään kukaan erota 8 koneen äänestä, jos vähääkään putkea muuttaa :D jos ajo on siis ihan vaan liikkumista a>b.
     
  11. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Mutta kasi on aina kasi.
     
    caprice305 ja Karpov tykkäävät tästä.
  12. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Kaveri meinas jättää koeajamatta yhden fleetsiden aikoinaan, koska oli 4.3tbi, sillä oli ollut 307 custom cruiser ja sano että väh 8 pitää olla, naureskeli ku sanoin ettei toi 4.3 paljoa noita 305/307 häpeä, mutta ajeli sit kuitenkin pickupin kotiin, kuulemma olikin hyvä kone.
     
    passerby tykkää tästä.
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ja bensakasilla pikappi liikkuu jo tosi mukavasti
     
  14. xarper

    xarper Gearhead

    4.3 kuulostaa ihan kasilta tuplaputkilla, ei kukaan tiedä.

    Ja hyvä motti muutenii, joku olds 307 ihan onneton paska tohon vrt.

    Pari Capricee ollu 4.3 ja yks manuaali 4x4 fleetside kans.
     
    Pertti K, caprice305 ja Karpov tykkäävät tästä.
  15. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Kerran mulla oli 305 koneella c1500:n, veli meni ostamaan crx sportti Hondaa, ei pärjännyt Hondalla kiihdytyksissä.

    Kerran tuttu pisti 80 quattro Audiin 1.8t koneen, ajoi takana ja ihmetteli miten kuutos letukan perässä saa oikeasti kiihdyttää ettei jää.

    Muinoin ajoin kilpaa XR3i escortin kanssa, ei pärjännyt edes huipuissa lastutetulle k1500 5.7tbi+aut. pitkälava gemsulle.
     
    Muokattu: 30.9.2019
    caprice305 tykkää tästä.
  16. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Millaisilla kasikoneilla te oikein ootte tottunu veivaa jos kutosen kulku ihastuttaa ja äänetkin on samanlaiset..!? :rotfl::rotfl::poff::poff:
     
    Bukero, sdfsd, Gary Grand ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  17. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Täällä keskustelussa kuutosella ajavat vaan yrittää venyttää pippeliä, että ei se koko....
     
    Muokattu: 1.10.2019
  18. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Minunkin mielestä 4.3 on ihan hyvä ja pirteä kone mutta ei se kasilta kuulosta kyllä millään putkella, siinä on V6:lle ominainen pörinä ja siltä se kuulostaa. Ei se paha ole mutta kasi on erilainen.

    Edittiä: viimeinen el caminon koppa ja 4.3TBI, siinäpä olisi oiva yhdistelmä.
     
    Pertti K, Sierra, hantta ja 1 muu tykkäävät tästä.
  19. hantta

    hantta Double Gearhead

    Kokemuksesta, 6,5diesel alkaa olla mennyttä kalua, pisteet ruisku 4,3: selle tai v8 tbi ;) Jap.s, ei se kutonen kovinkaan hääviä ääntä pidä :d
     
  20. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    ota se mikä sattuu olemaan siinä autossa mikä on parhaimmassa kunnossa=todennäköisesti ei ole diesel.
     
    Pertti K, Karpov, isalmela ja 1 muu tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!