C1500 korista kuuluu pauke kääntäessä.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja Harjis, 30.9.2019.

  1. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Tarkoitin vain ettei tuollainen pikuppi ole mikään rata-auto ja menee mielestäni huonommaksi
    muovipuslilla, toki rikkoutuneet jutut pitää korjata mutta kyllä hyvät iskarit ovat erittäin tärkeät.

    No joo, myönnän että huonosti kirjoitin:oops:... vaikka selvinpäin olinkin :D.
     
    Gary Grand, Camino'79 ja caprice305 tykkäävät tästä.
  2. rb

    rb Double Gearhead

    Liigaa, vai kävikö mestikset?....
     
    Carpenter tykkää tästä.
  3. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Mistähän minä ne puslat tekisin jos tekisin... o_O :D
     
  4. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Onkohan missään itä-autossa samoja puslia?
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Hyvät iskarit on tarpeen, monroet mäkin laitoin eteen jotta kyyti pehmeni.


    Mitään eroa en jääkiekoilla ja orig puslien välillä huomannut. Renkaat ja jousitus kun myätää niin korin ja rungon väli jää mun mielestä vähemmälle vastuulle
     
  6. Harjis

    Harjis 1st gear

    Pehmeämmälle alustalle olis myös käyttöä, tämänhetkinen on aikamoinen kivireki :(. En tiedä onko tohon vaihdettu jäykemmät iskarit, bilstein tms koska ainakin taka iskarit on keltasen väriset mutta pehmeempää saisi kyyti kyllä olla.
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Monroen sinisiä sitten suosittelen. Huomattava ero tuli kun ne laitto eteen. Sensatrac tms
     
  8. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Eihän muuta olekaan, kunhan korin ja rungon eritahtinen liike saadaan nätisti hukattua jonnekin, runko kun taipuilee.
    Mietikkö kertaakaan, miks nissä orkkispuslissa rautarungossa on varsin iso ovaali reikä?
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  9. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Ne alkuperäiset kumipuslat tulee jättää paikalleen korin ja rungon väliin. Sallii pienen elämisen. Korotuksen voi tehdä sitten miten parhaaksi näkee...
    Jousituksen iskunvaimentimilla ei ole tässä korin ja rungon välisessä liitoksessa merkitystä.
     
  10. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Pick upissa ei niin hirmu pehmeää kyytiä olekaan. Ne takajouset on tehty kantamaan kuormaa sen verran, kuin kantavuutta sattuu olemaan. Ja kun puhutaan amerikkalaiselle tehdystä autosta, sen käytös ei saa muuttua äkkitilanteissa, oli siellä täys poka tai tyhjä lava..o_O

    Jos pehmeämpää kyytiä haluaa, niin pari isoa hiekkasäkkiä lavalle.. Joku 100kg takapuskurin luona pehmentää jo kummasti 1500-alustan käytöstä.:odeek:
    2500-alusta vaatii sitten jo reilusti enemmän..:rotfl:

    Urtsupuslat kopan ja rungon välissä ei ainakaan vähentäny tärinöitä kopissa, mutta auton sai niillä huomattavasti ryhdikkäämmän oloiseksi.:poff: Jos nyt tekisin, niin tilaisin kumipuslat rokkiautosta.:wc:
     
  11. Harjis

    Harjis 1st gear

    Nämäkös olis sinnepäin edes? MONROE 32224

    Aa no kun on vaa tottunu noihin jenkki henkilöautoihin ja niissä kyyti ollut sellast perus pehmeää menoa ni ajatellu, että tossakin olis mut yllättävän kova alusta tossa on. Junaradan ylitykset sun muut tuntuu ku ajais jollai alustasarjalla varustetulla henkilöautolla.:odbiggrin:
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mulla just noi samat monroet.



    Ei pikapista buickia saa mutta on mulla pehmeempi alusta kun kaverin pilatussa hd leppäjeepissä. Junaradat ym on vähän tänttäränttä ylittää, mutta hidasteet ja maantien isot heitot menee oikeen lutjakasti.


    Saahan tuohon modattua etujouset vaikka jostain sedanista jos haluaa oikeen letkeeksi. Iskarit kun vaihdoin ajoin ilman pienen lenkin ja kyllä se hyvin nyökki :D

    Takapää toki lehdillä omine rajoituksineen, mutta se seuraa mukavasti perässä. Panostaisin ja olenkin panostanut juuri etupäähän.
     
  13. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Takapää jos on kivireki ja etupää veltto ni voin kertoa että hiekkatiellä ja varsinkin nimismiehen kiharassa tulee vinkeitä liikkeitä ;)
     
    Gary Grand ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  14. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Tyhjä lava ja just levitelty irtosepeli tiellä riittää...
     
    Gary Grand ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kuka sano, että takapää on kivireki? Vois ottaa huvikseen muuten videon missä etu ja takakulmaa nytkyttää.
     
  16. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    No niinku grandi sano ni yleensä pikkarissa on kova takapään jousitus tyhjänä, myös omat kokemukset on samanlaisia plus sama oli sen s10 blazerinkin kanssa, siihen tosin oli heppatytöt aiemmin teetättäny lisänorrat.
     
    Gary Grand ja tukkijulli tykkäävät tästä.
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ihan lutjakka mulla on ainakin. Ikä painaa mutta lehdet vielä oikeinpäin, ei suorana eikä alaspäin.


    Paljon vaikuttaa takanakin mitkä iskarit on. Sen huomas edessäkin radikaalisti. Tanakka iskari pitää jousen liikkeen kurissa kun taas pehmeämpi antaa enemmän sitä lullavaraa
     
  18. Harjis

    Harjis 1st gear

    Meni vähän myöhäseksi noitten iskarien ja kumi puslien tilaaminen, mutta laitoin nyt tilaukseen ja tilasin eteen ja taakse uudet iskarit. Päivittelen tänne myöhemmin vielä miten alustan käytös muuttus vaihdon jälkeen.

    Sen verran nykyisestä alustasta, että kaveri joka oli ennen omistanut Fleestsiden kylläkin, niin totesi vaan ku oli kyydissä, että on kyllä erittäin kova alusta melkeen jopa epämielyttävän kova ja yhdyn kyllä hänen mielipiteeseensä.

    Voisikohan olla mahdollista, että joku olis joskus asentanut astetta järeämmät iskarit tohon, jotka olis tarkotettu 2500 tai 3500 kokoluokan pikkareihin?
     
  19. max

    max Double Gearhead

    Laitoin -90 C 1500 454SS pikkikseen Ranchon säädettävät iskarit.Olivat huomattavan tyyriit verrattuna vakioihin verrattuna.
    On pikkis aika hyvin tiellä pysynyt,mutta en ole lainkaan varma olivatko investoinnin väärti.
     
  20. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Minä ostin - 03 crew cab silveradoon kanssa ranchon säädettävät iskarit ja aika huonoa laatua. Kuukauden sisällä yksi alkoi vuotamaan ja sen minkä sitten uusin taitaa kanssa vuotaa nykyään vaikka on vissiin vuoden vanha vasta. Kuoret alkaa ruostumaan heti jne.
     

Kerro tästä muillekin!