Capriceen toisen auton pyyhkijänmoottori

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Temppis, 22.9.2019.

  1. Temppis

    Temppis 2nd gear

    Onko kukaan vaihdellut toisesta autosta pyyhkijän moottoria laatikko caprisseen? Pitäs leima saada eikä oikeen nappais maksaa uudesta moottorista 100e joka on parin vuoden jälkeen taas ruikulla. Se nyt nii kranttua oo jos joutuu vähä kattoon miten pyyhkijät stoppaa, kunhan toimis.
     
  2. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Maksaako ne toisissa autoissa niin paljon vähemmän että kannattaa kikkailla? Äkkiä yli 30v toiminut nyt, jos kanttimalli, et ei se välttämättä heti hajoa uudestaan. Miten se nykyinen on rikki?
     
    belair66, Mikkis, 1purehell ja 1 muu tykkäävät tästä.
  3. -tl-

    -tl- Gearhead

    Samaa moottoria ollut GMissä 70 luvulta 90 luvulle että luulis löytyvän sopiva käytettynäkin. Soita south west tradelle...
     
    xarper tykkää tästä.
  4. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Voihan mulla olla ollu poikkeuksellinen tuuri, mutta yhtään pyyhkijänmoottoria ei ole vielä sattunu eteen, jota ei olis saanu pikkukorjauksella taas toimimaan.
     
    Gary Grand, Camino'79, Mikkis ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Juu, kerran kävi kyllä niin että volvon pyyhkijöiden kentän magneetit oli tipahtanu ankkurin päälle ni en liimannu takas vaan laitoin siihen toisen. Oli sellasta ruostemuhjua täynnä koko se koppa. Mutta eikö tosiaan vois avata ja kattoa mikä on vikana? Yleisimmin kai auton joku laturikin tai startti pysähtyy siihen kun hiilet loppuu. Maksaa muutaman euron ja samalla tulee autonsähköoppi jos ei kokonaan tutuksi niin ainakin alkaa ymmärtää paremmin.
     
    Gary Grand ja xarper tykkäävät tästä.
  6. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    ihan turhaa hommaa, laittaa sellasen kun sinne kuuluukin ja korjaa ne hajonneet johdot ja liittimet niin mennään 30 vuotta.
     
    belair66, LPV, Gary Grand ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  7. Temppis

    Temppis 2nd gear

    Yleisön pyynnöstä menin vielä kerran ropaamaan ja löytyihän se vika sieltä. Vihreeltä boksilta virtapiirille menevään punaiseen johtoon maajohto väliin. Toimii.

    Katsotaan taas ensi vuonna mihin väliin se maajohto laitetaan.
     
  8. Pikku-Kalle

    Pikku-Kalle Gearhead

    Ei ois se perinteinen toiminu eli pyyhkijänmoottorin rungosta erillinen maapiuha siihen kiinnityspultin alle? Ainaki jääny olo että noi kaikki jenkkien rungosta maadottuvat sähkövermeet monasti korjautuu kans vaa maadottamalla ne vielä erikseen.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  9. Temppis

    Temppis 2nd gear

    Tuon tein jo edellis vuonna, jossain siellä sisällä kontakti häiriötä. Ihan "käsi" en sähköjen kans kuitenkaan ole.
     
    caprice305 tykkää tästä.
  10. Temppis

    Temppis 2nd gear

    Pyyhkijät osoittivat jälkeen luotettavuutensa. Melkein jopa 9 kokonaista päivää toimivat, noh onneks kerkesin leimaamaan.

    Kauppaan mennessä toimivat mutta kaupasta tullessa ei. Sen verran tutkin että sain pyyhkäsemään muutaman kerran kun uitin piirilevyn wd40 ssä ja painoin samalla vihreää pikku boksia tuulilasiin päin.
    Purin piirilevyn ja vihreän kääryleen, putsailin kontakti pinnat ja löin nippuun edelleenkään ei suostu pyyhkimet liikkumaan. Virtaa tuloo ja maatakin saa joka paikkaan, en ymmärrä.
     
  11. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    ootko vaihtanut liittimet?
     
  12. Temppis

    Temppis 2nd gear

    Vihreelle boksille menevälle pinkkimustalle johdolle kun varastaa 12v pyyhkijöiden pääliittimeltä niin virkos taas henkiin. Mutta silloin pyyhkijät jää tekemään pientä n.10cm liikettä tuulilasin alareunaan kun virrat laittaa päälle muuten toimii kaikki asennot niinkuin pitääkin.
    Pyyhkijöiden tehtävähän on OFF asennossa mennä park asentoon. Ja nyt kun virtaa tulee kokoajan OFF asentoon niin se vatkaa sitä kohtaa edestakaisin.. taidan laittaa lisäkatkaisimen vaan piiloon sanoo pussihousut mitä tahtoo
     
  13. zuinula

    zuinula Gearhead

    Anna palaa Frank!
    Terveisin pussihousu
     
  14. ++++++

    ++++++ 3rd gear

    Vihreetä relettä pitelin ni alko omat pyyhkiät pelaa täysin. Oli hapettumaa ja varmaa nastat paskaset/liian kaukana toisistaan.
     
  15. Latva jr

    Latva jr Gearhead

    Taannoin omistamassani sämpylä-capricessa oli vastaavaa ongelmaa. Liipaisulla pyyhkijät nousivat lepoasennosta lasille mutta palasivat pyyhkimättä takaisin. Pitämällä liipaisua pohjassa pyyhki normaalisti kunnes päästi viiksestä irti. Myös tihkuasennot eivät toimineet.

    Syyksi ilmeni kylmäjuotokset/murtuneet juotokset piirikortissa, jotka uudelleen tinaamalla korjasivat ongelmat. Vianetsinnän jälkeen korjaus kesti sen mitä kolvi kuumeni ja 3-5 min tinas ja kasas takas nippuun.

    Piirikortin tais saada irti ilman että koko moottoria joutui irroittamaan.
     
  16. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Miksi, kun voi laittaa lisäkatkaisijan siihen lisäjohtoon?
     
    belair66, 1purehell, Jussi289 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  17. Temppis

    Temppis 2nd gear

    Ja hyvin pelittää kytkimen kans!

    Vinkkinä kaikille muillekkin säätäjille että bilteemasta saa henkeen sopivia vetokytkimiä, 8mm poralla nätti reikä kojetauluun ja avot. Kyllä kelepaa taas ruisailla.
     

Kerro tästä muillekin!