Blacklist Buick Goes To America!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Bee-One-Power-Gear, 30.9.2019.

  1. Dicktaattori

    Dicktaattori 2nd gear

    Jokereiden takana on miljardööri, joka harrastaa lätkäjoukkueen omistamista.
    Jos sama hemmo harrastaisi kiihdytysajoa ja haluasi toteutaa vireillä olevan operaation, olisi auto jo lennätetty Amerikkaan.
     
    FeV-8 ja Inlinee tykkäävät tästä.
  2. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Nyt toimii paitatilauslomake ja postikulukin oli sangen kohtuullinen!
    Paitaa odotellessa! :odcool:
     
  3. Erikoinen tilanne, kun aloimme puntaroimaan kahta eri vaihtoehtoa Blacklist Buickin tekniikasta Amerikan raitille viennissä.

    Eli Facebookissa on aktiivinen äänestys käynnissä asian puolesta: https://www.facebook.com/BlacklistB...otif_id=1570169170863414&notif_t=feed_comment

    Ja miksi ei täälläkin olisi mielenkiintoista kuunnella mielipiteitä siitä, että pitäisikö meidän lähteä ennestään tutulla ja "turvallisella" vapari/ilokaasu tekniikalla jenkkeihin, vaiko ottaa isompi riski tupla turboilla, joka saattaisi tuottaa enemmän tehoa ja kulkea "kevyemmin" maantiellä. Haasteena tietenkin pitkä ja kivinen tie, joka pitäisi saada lähes olemattomalla aika taululla haltuun, välttäen samalla isommat moottorivauriot...

    Mielipiteitä ja perusteluja saa heittää tähän jatkoksi, kiitos. :)
     
  4. puna niska

    puna niska Gearhead

    No kun luin ekan kerran niin omat ajatukset oli että ilokaasu patilla lähdetään osallistumaan Power adder luokkiin ei ajamaan.
    No toisaalta osa ton jutun viehätystä on se viikon läpi rämpiminen ja se on jo suurelle osalle voitto.
    Mutta mitä nuita DW projekteja on tullut netin yli seurattua niin sillä turbo tekniikalla pitäs olla jo ekat koeponnistukset tehtynä jos meinasi ens syksynä ajaa viikon läpi kovaa.
    Ja ennen kuin joku kerkiää niin en väitä etteikö sitä puhallin pannua nippuun sais ja tulille mutta kyllä ne testit vähille jää ennen kuin kontin ovet kolahtaa kiinni.
    Eli jos meinaa pärjäta niin puhallin pata(aivanvitustiongelmiavatsahaavakonerikkomhdollinenvoittokeskeytysvitutus).
    Ilokaasut mukava köröttely roadtrip jenkeis.(aivanvitustionkelmiasulanutmäntäkatkenneitaventtiilujousiahdistustakatkenneetkeinutmaalikeskeytys)


    Ee vai lykkyä tykö
     
  5. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Turbotekniikalla ajelu oli perusteltu paremmin sopivaksi VIPin tapauksessa ja miksi se olisi muuksi muuttunut? Jonkun kotimaisen kilpakumppanin juttusille tekniikan lisensiointi mielessä, jottei tarvitse rämpiä yksi suossa uuden kehittelyn parissa eikä käy aikataulu päälle kuten VIPin tapauksessa kävi.
     
  6. 1320

    1320 Gearhead

    Buickista tekee mielenkiintoisen se ilokaasumotti, kun kotimaassakin monella tuntuu olevan turbovoimaa, mikä ei taas oikein itseä sytytä. Katuajeluun se turbomotti tietty voi olla hieman helpompi saada pysymään nipussa, mut toisaalta kun muutkin ajelevat Drag Weekin läpi kaasumoteilla, niin miksei se onnistuisi Suomalaisiltakin.:odwink:

    Ja joo, turbosetupin testit jää kyllä vähiin jos sitä alkaa nyt rakentelemaan, eli itse ainakin toivoisin näkeväni Buickin kaasumotilla mieluiten...:odcool:
     
  7. GS

    GS Gearhead

    Väitän että on paljon suurempi riski lähteä tähän kisaan korkeapuristeisella ilokaasutekniikalla, kuin turbotekniikalla.
    Ehkä jopa lähtökohtaisesti jopa toivoton yritys, varsinkin kun perässä täytyy vetää edes kevyttä kuormaa.
    Matalapuristeinen turbotekniikka mahdollistaa siirtymät niin että se osuus/vaikuttavuus riskistä minimoituu.
    Itse en edes ajattelisi pakata kamoja tälle reissulle ilman että pellin alta löytyy turbo tai kaksi.
     
  8. SQ

    SQ Gearhead

    :odcool:
    Jes, ääni tälle Nikon ehdotukselle. Kotimaista biokaasua ja dragweekille! Tollahan luulis saavan jo valtakunnallistakin medianäkyvyyttä kun maailma pelastuu siinä sivussa. Gasum/Stormossen tms. sponssaa.
    :rotfl:
    https://www.gasum.com/kaasusta/biokaasu/biokaasu/
     
  9. GS

    GS Gearhead

    Maailma pelastuu kuulemma myös uusiutuvaa ja jopa 80 prosenttia vähemmän fossiilisia päästöjä tuottavalla etanolia käyttävillä turbomoottoreilla....

    [​IMG]
     
  10. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Tätähän minä vähän jo ehdottelinkin:
     
    Vermilion tykkää tästä.
  11. GS

    GS Gearhead

    Joo, siis yleensäkkin Drag Racingia pitäisi markkinoida paljon enemmän uusiutuvan ja fossiilittoman etanolin kautta jenkkilän tapaan. Ei pääse pipertäjät niskan päälle ihan niin helposti. Lajin sääntöjä voisi myös viedä tälle vuosituhannelle ja huomioida jo säännöissä etanolin tehokkaampi käyttö.

    https://www.blumedistillation.com/technology/alcohol-fuel/

    [​IMG]
     
    Pertti K tykkää tästä.
  12. MaxDura

    MaxDura Gearhead

    Kyllä katuauton pitää parituhatta kilsaa kestää katuajoa.
    Kaasumotti kuuluu Blacklist Buickiin.
     
    tooke, jariha ja xarper tykkäävät tästä.
  13. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    vaparina vaatii tymäkkää nokkaa ja isoja jousipaineita joille pitkänmatkan ajo on yleensä melkosta myrkkyä, turboilla ois helpompaa...
     
  14. MaxDura

    MaxDura Gearhead

    Joo, mulla on likimain vastaava moottori kuin Jannella ja ongelmat on tiedossa.
    Mutta voishan tohon tehdä ahdetun kaasumoottorin? :D
     
  15. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Milloinkas tämä tavoiteltu drag week on? Siis kuinka tiukka aikataulu?

    Kuten huomaat, en ole hirveästi asiaan perehtynyt... :)
     
    Rotten tykkää tästä.
  16. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Hieno juttu että suomalaisväriä saadaan taas Drag Weekille!

    Vaikka tuollaisessa tiukassa vaparissa/kaasukoneessa onkin omat ongelmat venttiilikoneistossa kovista jousipaineista johtuen niin silti kannatan olemassaolevan moottorin nokalla pitämistä, kovalla suoritiskyvyllä olevassa turbomotisakin on omat haasteet, ja näkisin että jos sellaseen siirtyy niin ajelis täällä päässä sillä ainakin yhden kauden? Ettei tarvitse sinne lähtee sitä tekniikkaa koeponnistamaan:D
     
    63S88 tykkää tästä.
  17. GS

    GS Gearhead

    Joo, mutta se ”koeponnistus” pitää tällaisella korkeapuristeisella ilokaasumotilla pystyä sitten tekemään suomessa, pahimmilla helteillä peräkärry perässä....1000-mailia.
    Siinä voi jousipaine ja ohivirtausmittari tulla uniin vielä vuosienkin päästä.
    Jenkkeihin ei kannata lähteä vain ”nostalgioimaan”, paitsi jos joku muu maksaa tästä romantiikasta?
     
    MK1 tykkää tästä.
  18. Buickin perän päivitys kuvaa.

    [​IMG]
     
    Rotten, GS, GBS ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. Buick225

    Buick225 Double Gearhead

    Jep, eikös se aika munilleen mennyt Vipin kanssa viimeksi. Kaikki kunnia että kokeiltiin mutta ei raakileella ilman kunnon testejä kannata ehkä lähteä tuonne asti.
    Onnea joka tapauksessa ja paita tilattu.
     
    Catiska tykkää tästä.
  20. MIAMIDRAGRACING

    MIAMIDRAGRACING 2nd gear

    Kyllä mun mielestä ilokaasua, tekee niin ison motin vaik 740cid ni ei tarvii virittää niin paljon ja sit kaasua päälle!
     
    chevy thunder tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!