C1500 454ss -90 perä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Chevrolet454ss, 7.10.2019.

  1. Chevrolet454ss

    Chevrolet454ss 1st gear

    Mitäs öljyä tommoisen auton perään kannattaa/kuuluisi laittaa.Perästä pitäisi jonkinlainen lukko löytyä jo orkkiksena,mutta piirtää mielellään vaan yhtä viivaa asfalttiin.Onkohan kuinka tarkka öljyistä,vai pitääkö lähteä lukko kaupoille.......perän nykyisistä ööleistä ei ole mitään tietoa
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jos g80 niin normi gl5 ei ls lisäaineistuksinen. Sama käy kyllä lukottomaankin.


    Rpo koodi hanskalokerossa kertoo jos g80.
     
  3. Tässä on uudemman 1996 ohjekirjan mukaan (sivu 375/404):

    GM Rear Axle Fluid No. 1052271 or SAE 80W-90 GL5 lubricant.
     
  4. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Jospa nyt ensin selvittäisit sen lukon olemassaolon/tyypin ni ei tulis kovin paljon paskaa silmille nimim. Yhden lukon porsineena väärillä öljyillä...
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jos siellä orggis akseli on niin hirveesti ei vaihtoehtoja ole. Sitten vielä kun piirtää valmiiksi yhtä viivaa, niin ei se tuosta enää öljyllä pahemmaksi muutu? Ilman öljyä sen saa kyllä ajokelvottomaksi.
     
  6. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Aikanaan laitoin kyllä käkikelloonkin LS öljyt, eikä se siitä pahastunu. Edelleen toimii niillä öljyillä.
     
  7. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Mutta kukas sen sanoo että on orggisakseli? Tai vaikka kuoret oiskin ni onhan sinne voitu esmes kitkalukko asentaa ni sepä ei tykkää vääristä öljyistä, plus että oikealla öljyllä voi jopa lähteä piirtämäänkin kahdella taas... Näistä kun ei voi tietää avaamatta peräkoppaa
     
  8. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    En usko että mikään lukko alkaaa pitämään millään öljynvaihdoilla, jos kerran on yhdelllä renkaalla pirtämisen makuun päässyt. Lukkoperäöljyt tai lisäaineet vähentää kitkaa ettei lukko ole liian tiukka. Tavallisilla öljyillä kuluu nopeasti. Kulunut lukko ei öljyillä tokene. No ehkä just jos on alkanu luistaa ls öljyillä, niin kait sen voi lopullisesti tuhota tavallisilla öljyillä.
     
    Karpov ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  9. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Laittoko ne myös 454 perään käkikellon?
     
  10. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Lonkerosta vetoa(nouto kelatieltä) ettei oo käkikello vakiona. Se olis ihan pommilukko tehdastekoiseen kuminpolttoautoon.
     
    Jussi289, Gary Grand ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  11. hantta

    hantta Double Gearhead

    Meidän firman zupparipikkikseen vaihdettiin 12 bolt perä, kun silloin ei saanut loivempaa välitystä sössöön ;)
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Epäilen että tohon 14 pulttiseen peputtimeen ei ole ollut tehtaalla muuta lukkoa tarjolla?
     
  13. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei näköjään ihan helpolla löydy faktaa tosta lukosta mutta yks vanha myynti-ilmoitus tuli esiin 90 ss pikupin perästä ja siinä mainittiin että gov lock.
     
  14. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Samaa googlailin ja pääasiassa oli "gov-bombeja" kaikki... Tosin yhdellä sivulla höpöttivät cone-lockista mutta se koski ilmeisesti ss impalaa tms. Eli ois joko 10 tai 12 pulttisesta kyse. Eli pahasti siltä näyttää että ois käkikellolla :confused:
     
  15. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Ainakin mun 14pulttisessa on Detroit locker tehtaalta. Mutta se on tosin fullfloater malli. Silti epäilen että 454ss pickupissa olis ollu joku normaali levylukko, gov-bomb tuntuis aika itsarilta laittaa tollaseen.

    Mutta sanotaanko näin että noin kova googlailuinto kertoo lonkeronjanosta, saatte sellaset jokatapauksessa!
     
    Gary Grand ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  16. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kaada ittelles vaan en minä mitään vetoa lyönyt:poff: .
     
  17. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Mielellään!
     
  18. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Hahaha! Voin mä lonkeron sun piikkiin juoda kun tavataan :p
     
  19. max

    max Double Gearhead

    Taannoin kun vaihdoin -91 454 SS pikkikseen peräöljyt,niin kyllä siellä muistaakseni levylukko oli.
    Mulla ei ollut mitään käsitystä mitä sotkua sinne olis pitänyt työntää,ja marssinkin US partsin tiskille ja pyysin sopivat myrkyt.Tuntuu lukko pitävän ja kyseessä on 14 bolt persus.
    Ota omastasi kansi auki ja kaavi sieltä kura pois,ja uudet sotkut sisään.En muista mitä mulle myytiin, mut ota yhteys vaikkapa just US partsiin.
     
    Muokattu: 8.10.2019
  20. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Gov lock on levylukko.
     
    Camino'79 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!