C1500 454ss -90 perä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Chevrolet454ss, 7.10.2019.

  1. Chevrolet454ss

    Chevrolet454ss 1st gear

    Jees,kiitos sedille taas avusta ja ohjeista....guuglesta en itsekkään paljon löytänyt,mut täytyypä kurkata sisälle.....
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  2. max

    max Double Gearhead

    Juu,eihän siitä ole takeita että ongelma poistuu öljyt vaihtamalla,mutta samalla kun kurkkaat kopan alle niin siinähän ne ölpätkin samalla vaihtaa.
    Saattaapa hyvinkin löytyä melkoista kuraa jos on jäänyt ölpät vaihtamatta vuosikaudet.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mun kokemukset käkikellolukosta on erittäin +. Tässä on kyllä liikkuvia kalikoita enemmän kuin persuskitkoissa mutta hyvin huoltamalla toimii isältä pojalle. Mitä rankempaa käyttöä niin sen useammin pitää ölpät vaihtaa ja ennenkuin liika väljä rikkoo keskipakokamat niin kitkat pitää vaihtaa. Tämän "keksimiseen" on kyllä ihan hyvä syy.
     
    Gary Grand ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  4. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    kyllä. Levyt luistaa hallitummin eikä kulu liian nopeasti. Kitkan vähennys ainetta.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  5. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Suditteluhommissa toi käkikello ei ole mun mielestä mitenkään hyvä, se pyörintäero pyörien välillä tulee niin isoksi ennenkuin lukko nappaa kiinni, että siihen täytyy oikein keskittyä.
    Ja liukkaalla kun täytys muutenkin varovasti pitää vetoa päällä niin lukko ei vielä reagoi, täytyy erikseen polkasta että saa myös toisen pyörän vetämään.
    Käytännössä tota omaa G30:stä pidän lukottomana liukkaalla etenemisen suhteen, vaan kyllä sillä liipissä pääsee vaikka liikenneympyrässä kun oikein polkasee.
    Vaan kestävä se tietty on kun aattelee että vielä -78 autossa lukko pelaa alkuperäisillä tavaroilla, ei vaan mun mielestä ole kovin fiksu käytökseltään....
     
  6. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kyllähän se viive ja pamaus alkuun vähän oudoksuttaa, mutta aika äkkiä siihen tottuu.
     
  7. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Oon tuolla omalla ajanut yli 200tkm sekä käyttiksenä että nykyisin kesäkäyttiksenä ja vielä meistä ei ole tuon käkikellon kanssa tullut kaveria.
    Automaatin kanssa varmaan toimivampi kun se pyörimisnopeusero saavutetaan "paremmin", mutta manuaalissa toi homma korostuu kun vaikka liukkaalla yrittää päästä mäkeä ylös.
    On tietysti parempi kuin ei lukko ollenkaan, se on selvä.
     
  8. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Vaikee kommentoida, kun en manuaalia ole käyttäny vuoskausiin. Mutta sen verran noin teoriassa, että kyllä. Tomaattihan nostaa het voimansiirron kierroksia ilman kaasun muutostakin, jos pito karkaa toiselta puolen.
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kuuluisko sen paukkua? Mulla paukku volvossa g80 kun oli ehtoolla, pickupissa ei
     
  10. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ei se jatkuvasti pauku, se kytkentätilanne vaan on aika brutaalin kuulonen.
     
    kuutio ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  11. kuutio

    kuutio Gearhead

    Härmäksi käännetyssä omistajan ohjekirjasessakin oli yhessä vaiheessa väärä öölisuositus kun ilmoitettiin käkikelloon LS ööli
     
  12. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Joo käkikello ei sitä LS öljyä tarvii kun levyt ei hinkkaa samalla tavalla normiajossa kuin tavallisessa levylukossa. Vasta pommimekanismin aktivoituessa ne levyt ottaa kiinni.
     
  13. Chevrolet454ss

    Chevrolet454ss 1st gear

    Jep,kurkkasin perään ja näyttäis yhdestä rattaasta olevan muutamasta hampaan kulmasta palat pois,jotka löytyivätkin kotelon pohjalla olevasta magneetista.Kuinkahan paljon noissa romuissa kuuluu olla väljää?....heiluvat renkaita pyöritellessä melkoisesti.
    Kuinkahan ronkeli perä on noista muutamasta huonommasta hampaasta,vai onko täystuho jo käsillä?
    Ja jos on,niin onkohan hyviä vinkkejä mistä osia kannattaa kysellä?
    Hanskalokerosta löytyi tosiaan Tommonen g80 koodi....
     
  14. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Mistä oot löytäny osia lukkoon?
     
  15. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Vaiha se lukko kunnolliseen. Ainakin jos meinaat suditella.
     
  16. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Rokkiautosta viimeksi olen uudet kitkalevyt tilannu. Siitä on tosin jo jokunen vuosi aikaa.
     
    caprice305 ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  17. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Sieltäpä niitä löytyy edelleen
     
  18. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Jotenki menny ohi? Kattonu että siellä vaan spartalaisia ja spooleja. Olihan siellä....
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Otitko kuvaa perästä?
     
  20. Chevrolet454ss

    Chevrolet454ss 1st gear

    Jep,nappasin kyllä kuvan mut ei "kapasiteetti" riittänyt sen tänne saamiseen.Kyllähän toi aika paskana oli ku sitä tarkemmin tutki.Sellainen käkikello sieltä löytyi niin kun herrat kertoivatkin.Noudatin Volvomiehen neuvoa ja tilasin uudet romut persiiseen....
     
    Volvo_5.7 ja Gary Grand tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!