Loppu Kauhavalla Nitrojen EM lyhyeen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Ugalabugala, 4.10.2019.

  1. RamiEspoosta

    RamiEspoosta 2nd gear

    Luin ja en minä halunnutkaan sinänsä arvostella kommenttia sillä totta se on, että pitää olla HC - fani (melkein lajissa kuin lajissa) että viitsii käyttää aikaa lajin seuraamiseen enemmän kuin päivän jos sitä ei voi tehdä kotisohvalta tai muuten helposti siirtymällä lähialueille... Pointtina (sangen huonosti ilmaistuna tässä, mutta yhdisteetynä minun aikaisempiin kommentteihin ehkä selvempi) minun kommentissa oli se, että oikein paketoimalla voisi saada lajin aikaisempia faneja katsomaan ja pelastamaan katsojamäärä sille tasolle, että kisat ei tee persnettoa... Toisessa ketjussa Anssi Pinola antoi lukuja aikaisempien vuosien katsojamääristä ja (yllättäen) ei noiden katsojamäärien tarvi kauheasti kasvaa, että alkaa kisat kannattamaan.
     
    godfather tykkää tästä.
  2. exchevelle

    exchevelle Gearhead

    Sanotaanko näin että mielipiteesi on ainakin tullut hyvin selväksi useampaan kertaan :rolleyes:
     
  3. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Vähän asian sivusta, mutta ajaisitko edes 50 kilsaa jos samat autot ei kiinnosta?

    Hm.
     
    Mika.V tykkää tästä.
  4. MaxDura

    MaxDura Gearhead

    No mutta tostahan se itku vasta syntyisikin, kun "NOI PÄÄSEE ILMAISEKSI JA ME EI".
     
  5. homer

    homer Double Gearhead

    Itse olen käynyt päiväseltään Alastaron nitrokisoissa muistaakseni yhtäjaksoisesti vuodesta 2007 viime vuoteen (joka vuosi on nähty sekä ajoa että taukoja). Syy miksi Kauhava jäi väliin oli se että päiväreissuun matka tuntui kieltämättä pitkältä. Ensi kesäksi oli suunnitelmissa vaimon kanssa kahden päivän reissu mikä taitaa ilman em-arvoa kyllä jäädä tekemättä. Voi olla että tästä edespäin riittää kisa pari Motoparkissa johon mökiltä on matkaa noin 100 kilometriä. Jännä juttu että tajusin tämän vasta tänä kesänä vaikka Sulkavalla on tullut mökkeiltyä jo neljä vuotta.
     
  6. GS

    GS Gearhead

    Kulkevat myös koko ajan kovempaa ilman preppausta.
     
  7. GS

    GS Gearhead

    Tällä on ilmeisesti valkopesty TV-lähetysten poisjääntiä? Tällä striimillä ei tänä päivänä ole ainakaan markkinoinnillasta arvoa. Mukana vain kun ”kerholehti”...muttakun ”ilmaiseksi saa”.
     
    Muokattu: 10.10.2019
    supo tykkää tästä.
  8. Kova on haikailu siitä että kisat pitää olla lähellä Helsinkiä. Kannattaa nipistää itseä ja vaikka vierustoveriakin ja herätä tähän päivään. Jos jollekin on liian pitkä matka lähteä Katsomaan alle 400 km päähän kisaa, asia on selvä ja hänen pitää mennä katsomaan jotain muuta. Voidaan aivan samalla ajattelulla ihmetellä että miksi Turkulaiset tai muut länsisuomalaiset ole sankoin joukoin Tierpissä kun laivamatka ei maksa juuri mitään, ruotsin puolella n. 150km matkaa eli sehän on heidän kotirata...... ja jos löytyy ylimääräistä vaikka neljäkin miljoonaa, niin kuka estää sijoittamasta sitä drag race suoraan jonnekin "parhaalle paikalle". Mietitään sitten täällä yhdessä. että montako sukupolvea kestää jotta rahat saat takaisin.

    Suomessa on oikein sopivilla paikoilla radat ja SM kisaan ei tulee 500 ihmistä enempää vaikka kuinka paljon tuhoaa rahaa mainontaan. Jos tiimien kautta saa sinne tulemaan enemmän heidän tuttuja, kavereita, yhteistyökumppaneita, se on edullisin tapa saada katsojia kun pitää muistaa että jokainen hankittu euro maksaa myös jotain eli sille on hankintakulu.

    Joku kirjoitti tuolla edellä että jos katsojamäärää EM tason kisassa saa vähän nostettua, ne pyörivät plussalla. Nyt taitaa mennä vähän asiat sekaisin. Kuka on sanonut että esim. 6000ihmisen katsojamäärällä EM kisa olisi plussalla? Ainahan kisahommaa on tuettu American car show tuloilla, silloin kun sieltäkin tuli rahaa aivan perkeleen hyvin.

    Jos ny suviseuroilla on 100 000 ihmistä, provinssirokissa 65 000, bmw tapahtumassa 80%sti ryyppäämässä 10 000.... ei tarvi niin mahdottomasti verrata näitä tapahtumia drag race SM kisaan. Kisa on kisa ja ryyppypileet tai yläkertaan jutustelu ihan eri juttuja. sittenhän pitää ottaa mukaan kaikki Jääkiekon liigaottelut, pesäpallo-ottelut ja muutkin ja tehdä viisaan näköisiä järjettömiä vertailuja. Verratkaa mieluummin kilvanajoja kilvanajoihin. Ottakaa selvää paljonko on kemorassa, motoparkissa, alastarolla, jurvassa katsojia kun on kisahommaa. TVstä olen katsonut rallisprinttiä ja ei siellä sm sarjassa montaa sataa lippua myydä per kisa. Samoin joku traktorpullin. Jos siihen sadan metrin matkalle pannaan 1500ihmistä , on ihan erinäköistä kuin nyt.

    Juttelin toissapäivänä erään FHRA johtohenkilön kanssa. Hänellä on järkeä ajatuksissa ja sanoi että muutoksia tehdään. Muutokset on ainakin silloin juuri tarpeellisia kun joku homme menee vika suuntaan. Korjausliikkeitähän se yrityselämä on .

    Eikös ne viisaat ole aina sanonut että ilman virheitä ei ole menestystä. Virhe, korjausliikkeet, kehitys, menestys..... Täyspäiväinen ja -päinen markkinointihenkilö jolla valtuudet tehdä markkinointidiilejä, yhteistyödiilejä jne ja jos ne on tuottavia, ei tarvi jokaista esitellä etukäteen johtokunnalle. Siinä on hyvä lähtökohta uudelle kaverill
    Ja vaikka sanotta mitä, niin kyllä niitä firmoja kannattaa kiertää aina ovelta ovelle periaatteella esim. 150km säteellä kisapaikasta unohtamatta etelän isoja maahantuojia ym.s firmoja.

    Jaa-a, pitäskö lähteä kaivamaan taloon uutta vesijohtoa että saadaan vettä renkaanlämmitykseen....

    a

    AH
     
  9. josu

    josu Gearhead

    Tässä on pointtina saada porukkaa paikanpäälle ja kiinnostusta ko asiaan,ja jos joku toinen pääsee ilmaiseksi sisään niin ei se sun rahakukkarosta ole pois,vai onko?
     
  10. MaxDura

    MaxDura Gearhead

    Ei ole, mutta veikkaan että monen muun mielestä on. On sitä valitusta nähty täälläkin ilmaiseksi ajavista ym. jos on koitettu jotain uutta tehdä millä katsojia saisi. Kuten Blacklist yöajoissa.
     
  11. josu

    josu Gearhead

    Kerholaiset tulisi paikan päälle ilman sisäänpääsymaksua,ei ajamaan,tuosta tuskin kukaan ottaa pattiin
     
  12. homer

    homer Double Gearhead

    Ei tuo matka sinänsä mutta jo sää tekee homman riskaabeliksi (muinoin tuli käytyä Motoparkissa parikin kertaa ettei nähnyt lähdön lähtöä). Esim. rallissa tai vaikka jokkiksessa on se hyvä puoli että sateen sattuessa voit tempaista nokialaiset jalkaan ja sontikan auki ja eikun penkan päälle ajoa katsomaan.
     
  13. Araldite73

    Araldite73 3rd gear


    Olikohan Natikoihin ajaessa stadissa satoi vettä, matkalla satoi kaatamalla, Alavuden kohdalla alkoi kirkastumaan ja perillä paistoi aurinko.
    Joskus sentään näinkin päin
     
  14. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Sää on mitä on. 1985 matkustettiin yhdenkin kerran Räyskälään katselemaan sadetta koko päiväksi. 350 km + 350 km takaisin. Silloin ei tosin vielä ollut www systeemiä mihin olisi päässyt itkemään kovaa kohtaloa.
     
    chevy 2 ja jknR tykkäävät tästä.
  15. pinola

    pinola Gearhead

    Tässä on asiaa. Eikö FHRA nimenomaan ilmoittanut että 2020 pidetään välivuosi koska tällähetkellä ei ole varaa ottaa sitä RISKIÄ FIA/FIM kisan kanssa? Kun kisakohtaisia tuloksia katsoo, se riski ei katoa yhtään mihinkään vaikka 6000 katsojaa paikalla olisi tai että kisa olisikin 25k€ plussalla, paripäivää vesisadetta tai edes sateen uhka riittää siihen että takkiin tulee niin että kolisee. Nitronationals ei ole ollut vuosikausiin jos milloinkaan mikään loistava bisnes vaan todella suuri riski.
     
    JuhaKuu, jknR, fmila ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  16. Riski on aina olemassa ja ei nuo tämän kesän kelit olleet mitään hirveän lämpimiä. Itsellä jäi mieleen ainoastaan kesäkuun alun Tierp, jolloin sattui semmoinen intiaanihelle jakso.

    Mutta ideahan on se että menee paikanpäälle katselemaan, ja ottaa asian enemmänkin vapaa-ajan viettona. Ruotsissa kun ennenvanhaan ihmeteltiin Bussissa vesisateella (SKO UNO) sitä ihmismäärää joka tuli katkeamattomana virtana vaikka kokopäiväksi luvattu vesisadetta.

    Menimme kysymään ihmisiltä että miksi tulette sisään vaikka vesisade jatkuu koko päivän, he sanoivat että tulevat fiilistelemään, viettämään kumisaappaat jalassa drag race päivää ajetaan tai ei. He sanoivat että TÄMÄ KISA ON VASTA VUODEN PÄÄSTÄ SEURAAVAN KERRAN, joten ehdoton juttu tulla paikanpäälle vaikka ei ajettaisiin!!! Ruokaa, kahvia, ihmettelyä ja kiertelyä niin kauan kuin jaksavat ja sitten kotiin. Voin sanoa että vesisadepäivänäkin oli Mantorpissa helposti +5000ihmistä, koska niitä vain tuli tunnista toiseen jatkuvana virtana sisään.

    Siinä on se ero meidän drag race kulttuurin ja Ruotsin kulttuurin välillä.

    Täällä tuijotetaan 1vko foreca, Yr -säätiedotuksia ja jos ei ole tähtimerkit taivaalla otollisessa asennossa, niin ei vaivauduta reissuun. Tämähän on nähty monien autoharrastajien kohdalla kun ajaa kauemmas tapahtumaan, kaverit ei vaivaudu jenkillään matkaan, koska "likaantuu" (jos sattuu satamaan) tai sitten jos on oikein matching numbers , ei voi toukokuun jälkeen ajaa yli 5km matkoja koska "menee hyttysiä matching syyläriin"....

    Niin ja voi panna ne kumisaappaat jalkaan ja mennä katsomaan sitä jokkista, jos se tuntuu siltä että voittaa drag race varikon katselun huonommalla säällä. Elämä on valintoja.

    aulis
     
    jknR, pile ja superbird tykkäävät tästä.
  17. homer

    homer Double Gearhead

    Noinhan se on kuin Aulis tuossa lopuksi sanoi. Itte taidan jatkossa valita Motoparkin ja sm-kisat.

    Samana viikonloppuna nitrokisojen aikaan oli Kitin mukaan joku radalla.com drifting tapahtuma Botniaringillä. On sekin saattanut muutaman katsojan viedä nitronatikoista? Mainoksissakin näyttää olevan nuoria naisia kevyissä asuissa...
     
  18. Fastback

    Fastback Gearhead

    Vanha Alastarosissi tietää, että jos vettä on luvattu ja taivas musta niin paikalle vaan. Radasta ei ikinä tiennyt onko se kuiva vai märkä. Drag race on parasta paikanpäällä, myös tuttujen määrä on aina mykistävää. Tietysti korpeaa maksaa vaikka 50e siitä että saa seistä sateessa, mutta sitten voi aloittaa vaikka filatelian tai viulun soiton.
     
  19. Araldite73

    Araldite73 3rd gear

    Myös sade on parasta paikan päällä.
     
  20. Keme

    Keme Gearhead

    Juu, ennen vanhaan on ollut ennen vanhaan ja 70-luvun nostalgisointi on ihan kivaa vaikkei se johdakkaan mihinkään. Tota ny voi ehkä vähän verrata siihenkin, että harva lähtee katsomaan suosikkibändiään jos on 90% todennäköisyys ettei se ilmesty lavalle. Vielä harvempi haluaa maksaa siitä, vaikka kiva siellä on morjestella tuttuja ja fiilistellä paskaa ruokaa.
     
    RamiEspoosta tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!