Postin ja Matkahuollon " parhaita" - topic

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja BRAKE DRUM, 16.9.2012.

  1. valpas

    valpas Gearhead

    Tilasin muutaman tarvikkeen Seinäjokelaiselta firmalta.
    Pieni, postilaatikkoon mahtuva paketti, jonka lähetyskulut makso noin 15 Euroa! Olis pitäny kuulemma toimittaa käteen (kuittauksella), mutta tulikin laatikkoon! Niin, ja kolme tuntia myöhässä. Lasku oli lähtenyt postissa, mutta laatikkoon se ei ole vielä tullut, vaikka 14pv on just menossa umpeen.
    Kaikki lähettämistiedot on pitäny kyselemällä selvittää (siltä lähettäjältä, kun ei ole heti alkanu kuulumaan). Jos paketti olis kadonnu, niin mitäs sitten? Olisinko joutunu laskun maksamaan, vaikka en tavaraa olis saanukkaan (eli olis paketti hukkunu, kuten laskukin)? Varmaan siks oli lähettäjäkin laittanu expresspakettina, että saa vastaanotosta kuittauksen? Nyt, kun tuli laatikkoon kuittaamatta, niin joku, minun tilallani olis voinu sanoo, ettei oo tullu mitään pakettia!!!!!!
    Pyysin sitten laskun sähköpostiini (koska olin kerta tavarat saanu), ja se on nyt hoidossa. Vasta laskun saatuani selvis iso postin kulu!
    Ite, ja myös Torafors on pärjänny noin 5euron postikuluilla.
    Melkeen kannattas Volvolla kävästä Seinäjoella, jos sieltä jotain jatkossa tarvii.

    Posti ei ole enää luotettava tavaran, laskujen, ja tärkeiden papreiden kuljettaja!
    Multa loppu viimeinkin luottamus Postiin.
    Joku vois sanoo (en minä), että Rikollisjärjestö? Monien mielestä se ei olisi ollenkaan väärin sanottu, on siellä semmosta toimintaa, ja toimimattomuutta harrastettu.
     
    Nikuzai tykkää tästä.
  2. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Jos postikulut on laskulla, niin silloin se on lähettäjän ei postin määrittelemä .
     
  3. 900i

    900i 3rd gear

    Kun 80/90 -luvulla tilailin osia Usasta postin systeemi oli että kun paketti takertui postitulliin kirjoittivat minulle aiheesta kirjeen joka tuli minulle kahdessa päivässä, soitin kirjeessä olevaan numeroon, ilmoitin että paketin päällä on lasku, tullatkaa ja laittakaa tulemaan. Parin päivän päästä lähetys oli minulla.......noin viikko lisäaikaa muihin toimittajiin. Muutama viikko sitten kansanedustaja Vartiainen oli postia puolustamassa televisiossa, kertoi miten posti erityisesti paketti palveluissa kilpailee kiristyvässä tilanteessa. Mulle tuli siruavaimia Usasta pari viikkoa sitten jotka lähettäjä oli laittanut postin kuljettamiksi. Samoin kun 30 vuotta sitten, posti lähetti minulle kirjeen, nyt se vaan kesti viikon, meilasin että tullatkaa, kahden päivän päästä uudelleen että voisiko joku oikeasti sen tullata ja jo viikon päästä paketti saapui minulle. Pikkusen vajaa kolme viikkoa Mun kokemuksen mukaan posti on vaan taantunut 30 vuodessa.........lasku vaan tästä lystistä oli 25,- markasta noussut 87,- euroon, taitaa olla niin että Vartiaiselle on vaan syötetty kampaviinereitä hallintoneuvoston kokouksissa, eikä kerrottu postin todellisesta tilanteesta.
     
    Nikuzai, Dataviilaaja ja valpas tykkäävät tästä.
  4. valpas

    valpas Gearhead

    Et huomannu sitä pointtia, mikä tuossa mun jutussani oli.....
    Ei siinä oo epäselvää, kuka on määritelly postitustavan. Vaan siinä, että posti ei toiminu, kuten olis pitäny. Eli ei pyytäny kuittausta, ja oli 3 tuntia myöhässä sovitusta (siis siittä, mistä on saanu maksun). Sitten sitä laskua ei oo postin kautta tullu ollenkaan, vaikka kuulemma on lähetetty sen jälkeen, kun paketti on kuitattu toimitetuksi, vaikka ei ole allekirjoitettu.
    Sama tilanne, kuin sen perintätoimiston jutussakin. Posti töpeksi, kun ei ottanu kuittausta..... Perintätoimisto voi toimia edelleen......., vaikka väärin toimiikin.
     
    Muokattu: 9.10.2019
  5. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Nyt oli jos ei paras niin aika hyvä kuitenkin. Ke illalla ennen nukkumaanmenoa laitoin USpartsiin kyselyä pulteista. To muutama meilin vaihto ja puolilta päivin maksoin laskun. Tänään pe klo 7:50 soi ovikello ja postisetä tuo paketin. :eek:

    Eli tilauksen maksamisesta alle 20 h niin tavara on perillä melkein 300 km päässä.
     
    Seevu tykkää tästä.
  6. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

  7. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Naapurin kokemukset viime viikolta:
     
    Nikuzai, Kalu, Dataviilaaja ja 12 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. darpen

    darpen Gearhead

    No nyt on keksitty taas jotain ylimaallisen hienoa Postilla. Pakettiautomaattilähetyksissä voi maksaa 0,05€, jotta saa kompensoitua kuljetuksen hiilijalanjäljen...
    https://compensate.com/
     
  9. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Kun raha kirstuun kilahtaa, hiili takaisin maahan vilahtaa.
     
    Vermilion tykkää tästä.
  10. esmi

    esmi Gearhead

    Ei paljon hiilijalanjälkeä tule, kun ei postia toimiteta perille asti!
     
    Dataviilaaja ja Nikuzai tykkäävät tästä.
  11. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    No nyt toisenlainen kokemus, nyt puoltaa nuo otsikon lainausmerkit paikkaansa. Sledstoresta tein tilauksen 21. pvä illalla, 1,5 tunnin jälkeen tuli ilmoitus että lähetys on pakattu ja odottaa noutoa - tämä siis puoli 12 illalla! Noh, nyt yli 2,5 vurokautta myöhemmin status on edelleen sama. Tosin toimitus on luvattu 7 arkipäivän sisällä, joten siihen on vielä aikaa. Liekö niin että noutavat isomman pompsin sitten kun vanhimmat tilaukset vielä juuri ja juuri ehtii ajoissa perille, siis jos eivät huku. Oiskohan yli 800:n tilaus pitänyt maksaa luottokortilla...
     
  12. cdi

    cdi Double Gearhead

    4:jän vanteen paketti MH lauantaina puolenpäivän jälkeen klo 16,00 seinäjoki eli aivan väärä suunta. sunnuntaina illalla paketti n klo 18 vanteet turussa 22,90 e tiistaina tekstiviesti kiitokset lähetyksestä. painoa oli 27 kg Sanoisin hyväksi suoritukseksi.
     
  13. Pertti K ja Seevu tykkäävät tästä.
  14. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Tähän päivitys. Pari tuntia tuon kirjoittamisen jälkeen tuli postin saapumisilmoitus, seuranta näytti edelleen että odottaa noutoa. Paketissa oli puolet tilatuista tavaroista. Seuraavana päivänä tuli matkahuollon saapumisilmoitus, ja paketti jossa oli toinen puoli tilatuista tavaroista. Tämähän alkaa olla ihan rockauto meininkiä.
     
  15. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    wilburi ja ramman tykkäävät tästä.
  16. kuutio

    kuutio Gearhead

    NÄIN ON!!
    Tänään mun laatikkoon murjottu NELJÄN vieraan ihmisen postit. Tietty iso osa osotteellisia mainoksia, mutta myös kirjepostia. Ja kalliimpi tilattu ammattilehti. Olisko jakajalla viimene duunipäivä. Tollanen ei voi olla vahinko, on vaan pitäny saada reppu tyhjäks. Osotteet tästä läheltä. Herää kysymys paljonkohan mun postia tungettu surutta vääriin paikkoihin. Ja ihmisten tietosuoja...., epärehelliset mielellään varmaan avaa ja kalastelee henkilötietoja ja muuta.

    Täs jo useamman kerran tullu karhulaskuja maksuista joista ei oo tullu sitä ensimmäistäkään laskua. Täs hiljan tuli trafin lasku jossa oli jo saadessani eräpäivä ohi. Missähän sekin oli seikkaillu.

    Mihinkähän tollasesta voi valittaa.. ja seuraako siitä sitten postipaten kauhea kosto.. ei varmaan sitte enää tuu valittajan postit tämänkään vertaa oikein.

    No mä en lähde noita jakamaan kun en kerran palkkaakaan siitä sais. Taidan huomenna viedä isoon yleiseen laatikkoon että lähtevät uudelle lottokierrokselle P##KELE mitä touhua
     
    Nikuzai tykkää tästä.
  17. lauri.v

    lauri.v 3rd gear

    Nehän suositellaan viemään lähimpään postin toimipisteeseen että saavat tietää virheestään ja ehkä voisi jopa oppia siitä jotain...........epäilen kuitenkin että mitään ei opita ja parin viikon päästä samat tavarat taas sun laatikossa
     
    Nikuzai tykkää tästä.
  18. lauri.v

    lauri.v 3rd gear

    Saisivat kyllä maksaa väärin toimitettujen kirjeiden palautuksesta.
     
  19. kuutio

    kuutio Gearhead

    Toi mun "oma" lähin postikin lakkautettiin ja siihen tuli Ärrä jonka pitäs hoitaa postin toiminnot siinä sivussa oman toimen ohella
    ei varmaan ärrän tätiä paljon mun valitus kiinnosta..

    Pitäs tehä kansalaisalote postin ja sen työntekijöiden saattamisesta virka- eli korvausvastuuseen. Toisaalta ymmärrän yksittäistä jakajaakin jos muutenkin pienestä palkasta ollaan pienentämässä.... mutta jos jakaja kohdistaa v###tuksensa meihin asiakkaisiin niin kohde on väärä!
     
    Nikuzai tykkää tästä.
  20. lauri.v

    lauri.v 3rd gear

    Väitätkö että suomalaisella virkamiehellä olisi jonkin näköinen vastuu?
     

Kerro tästä muillekin!