Blacklist Buick Goes To America!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Bee-One-Power-Gear, 30.9.2019.

  1. GS

    GS Gearhead

    Siis se mikä näissä on oleellista viikon läpiviennin kannalta, on peruspuristukset, ei varsinainen muu viritysaste.
    Ilokaasukoneessa pitää olla puristuksia ja jousipaineita, jolloin tämä rassaa niin ylä kuin alakertaa pitkillä kuumilla siirtymillä peräkärry perässä.
    Tähän lisättynä muut ilokaasukoneen realiteetit=murheet jotka helposti realisoituvat palaneina mäntinä ja venttiileinä.
    Joutuu moottori aika helposti nakutusrajalle kun kärry on perässä ja siirtymällä on reippaita ylämäkiä...
    Turbomoottori voidaan rakentaa hyvin alhaisille peruspuristuksille, joten ”viritys” moottorin näkökulmasta on olemassa vain kun urut on auki...muutaman sekunnin per veto.
    Kaikki muu on ”leppoisaa lotkottelua” siirtymien välillä.
    Ok, voisihan sitä rakentaa matalapuristeisen ison ilokaasumotin joka ei tällöin ole kovin tehokas, mutta jousipainetta pitää silti olla jos haluaa pitää venttiilit kuosissa koko reissun.
    Mielestäni tässä ei nyt kannattaisi tehdä ihan ilmiselvää tekovikaa hommalle.
    Jos testiä oikeasti pitkiin vetoihin ei ehdi tehdä ennen konttiin pakkaamista, sitten vuodella eteenpäin.
     
    Muokattu: 6.10.2019
  2. max

    max Double Gearhead

    GS,Mitä ovat peruspuristukset?
    En ymmärrä,voitko selittää mistä on kysymys?
     
    jariha tykkää tästä.
  3. GS

    GS Gearhead

    Laskennallinen puristus ja iskutilavuuden summan suhde puristustilavuuteen= Puristussuhde = rahvaanomainen termi ”peruspuristussuhde” joka juontaa kyllä ihan elävästä elämästä (todellinen starttinopeudella mitattu, ei laskennallinen, jolloin dynamiikkaa jo hieman mukana).

    Todellinen dynamiikka sitten jotain muuta.
     
    Muokattu: 7.10.2019
  4. MIAMIDRAGRACING

    MIAMIDRAGRACING 2nd gear

    Ei tarvii älyttömästi kanttii kun Tarpeeks iso motti, case vaihtoon harvalla vällärillä siirtymille tai od perään ja viina menovedeks.
     
  5. chevy thunder

    chevy thunder Gearhead

    Komppaan miamiracingia. Eli iso. MOTTI JA. PALJON KAASUA
     
    MIAMIDRAGRACING ja xarper tykkäävät tästä.
  6. GS

    GS Gearhead

  7. MIAMIDRAGRACING

    MIAMIDRAGRACING 2nd gear

    Harmi jos menee suhinapuolelle.
     
  8. GS

    GS Gearhead

    Siis tavallaan joo, mutta tämän kisan luonne sitä oikeastaan vaatii, mikäli halutaan oikeasti kilpailla, eikä vain osallistua.
     
  9. exchevelle

    exchevelle Gearhead

    Toiset tekee, toiset vaan puhuu.
     
    Rotten, jariha, MIAMIDRAGRACING ja 1 muu tykkäävät tästä.
  10. MIAMIDRAGRACING

    MIAMIDRAGRACING 2nd gear

    Mun mielestä edellinen rypistys ei kauheesti innostais mutkia putkiin taittelemaan. Joo joo, valmistautuminen ym. Luuletko että tälläketaa päästään treenaamaan enemmän ja paremmin? joo päästään jos flygarilla auto jenkkeihin. Muuten ollaan aikataulujen kanssa pitkällä aika nopeesti. Toki toivon että kaikki menee hyvin ja homma toimii oli putkessa mutkia tai ei.
     
  11. GS

    GS Gearhead

    Se edellinen keikka ei kuitenkaan loppunut sen vuoksi että konstruktio olisi ollut huono, vaan kyllä syyt olivat pitkälti valmistautumattomuudessa. Väitän että korkeapuristeisena Nos moottorina ei oltaisi päästy noinkaan pitkälle. Ne koneen heikot kohdat olisi vain pitänyt päästä koeponnistamaan täällä kotisuomessa.
    Eli jos paketti ei ole 100% kondiksessa, kannattaa passata yksi vuosi ja lähteä kisaan oikeasti valmistautuneena, jos aito tavoite on kuitenkin vetää koko skaba läpi.
     
    xarper tykkää tästä.
  12. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Ne oli ne helvetin titaaniventtiilit!
     
  13. MIAMIDRAGRACING

    MIAMIDRAGRACING 2nd gear

    Kyllä se valmistautuminen on kaiken a ja o.
     
    xarper ja StoneSour09400 tykkäävät tästä.
  14. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    xarper tykkää tästä.
  15. Jukka 63

    Jukka 63 2nd gear

    Nyky motista ruttuu alas sen verran että siirtymät pystyy ajaa normi bensalla.Voiman puutetta korjaamaan enemmän kaasua.Laatikon jatkoksi gear vendor,kestää voimaa ja matka rundit pysyy alhaalla.Jäähdytys kuntoon= isoin jäähdytin mikä keulalle mahtuu ja Volvon flekti keulalle.Ei mitään tarvike versioita.Tolla reseptillä voi päästä jopa maaliin.Ennätyksiä ei kannata hakea heti ensi kisoista,vaan säästää sinne loppu puolelle.Edellyttäen,että auto on ehjä.
    Tota paidan ja tarran myyntiä pitäis kehittää.Ite ostin Vippi reissua tukien molemmat Kelatien myyntipisteestä.Säästyy törkeät postikulut.
     
    Zoidberg427 tykkää tästä.
  16. FK3 procharger + 540motti big chief kansilla. 2200-2300hp helposti ja voi ajaa siirtymiä niin paljon kuin haluaa. Takapenkille välijäähdytin, putket menemään läpi hytin....Hiilihappojäätä vähän varalle mukaan kisahommiin, jos oikein helteet painaa päälle..... Halpaa ja menee ku perkele.

    Ex Glen Bolz auto oli myynnissä nyt kevätkesällä ja jos en olisi kerinnyt ostaa tuota Novaa, olisin ottanut tämän. ajettu videon jälkeen korkea 6sec. Auto nykyisin Seattlessa, jos ei sitten saanut sitä myytyä. Hyvä tekniikka ja idea! Tuommonen tekniikka se on juuri oikea:

    https://www.chevyhardcore.com/news/video-glen-bolzs-2252-horsepower-procharger-motivated-1966-nova/
     
    Muokattu: 12.10.2019
    GBS, three hundred ja pile tykkäävät tästä.
  17. Jukka 63

    Jukka 63 2nd gear

    Totta.Tollaset ns.remmiturbot on aika ylä viritteisiä=rupee tuottamaan ahtoa vasta yläpäässä.Ei lämpö ongelmia pikku rundeilla.
     
  18. Tuon hinta oli kevätkesällä (tai pyynti) 80k usd. Ei paha,..... ja vitutti kun oli jo yksi auto tallissa.... 540kone siksi, että on kohtuuhintainen ja riittävä kuutiotuumamäärä.
    Eikä nuo Prochargerit ole ihan älyttömissä hinnoissa. No, toki turbiini pitää teettää, ehkä ostaa ATI tms. laatikko noille väännöille, mutta buick lentää 7.5 tuommosella padalla.
     
  19. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Ei tollanen iso garrettinkaan nosta paineita alle 3000rpm..... laulaa sieltä 4000-7000 alueelle.
    Jollain 400cid moottorilla jaksaa kyllä rullailla siirtymät 2000-2500rpm alueella.
     
  20. Leppoisaa spekulointia aiheesta, mikä on erittäin jees.

    Tosiaan HX 60 pohjautuvat Holsetit, 25 pakopesillä olisi näillä näkymin tulossa autoon kiinni. Puristusta pudotetaan näillä näkymin n.11 korville. Nokka vaihtuu mäntien kera ja sitä rataa, eli paljon on muuttujia jo motissakin.
    Niin ja kaasari muuttuu Motecin ruiskuksi.

    Näissäkin voi tulla vielä vauhdissa muuttujia, mutta ton suuntaista settiä suunnitteilla mottipuolelle.
     
    Slant Sickness tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!