Matala autonostin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja MasterP, 4.12.2009.

  1. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Hyvyydestä en tiedä mutta aikani pähkäiltyäni meinasin hakea tuollaisen ensi viikolla: https://www.nettikone.com/jema-autolifte/ja3000s/1709845#video_show

    Tuntuisi että ominaisuudet on itselle parhaat ja hinta soppeli. On halvempiakin, mutta kuvista / videoista jo näkee että ovat heppoisempaa tekoa. Tuosta on myös 700 kalliimpi Euroopassa valmistettu malli. Näen ne molemmat liikkeessä vielä ennen päätöksen tekoa.

    Ramppien väli on auki ja nostin on isoin mitoiltaan niistä mitä vertailin. 240 jännite niin ei tarvi sähkömiestä soittaa.

    Euromallissa olisi kyllä se etu että ei tarvitse paineilmaa. Mutta pelkästään siitä en viitsi 700 + pistokkeen asennusta maksaa.
     
  2. vwg4

    vwg4 1st gear

  3. darpen

    darpen Gearhead

    En tiedä miten sähkölukot toimii nosturissa, mutta pitäis varmaan olla niin, että sähköttömänä on lukot päällä ja sähköllä sit avataan.
    Turvallisempaa noin.
     
  4. vwg4

    vwg4 1st gear

    Niin. pitäs perehtyä miten ne noissa elekman tuomissa/myymissä nostureissa toimii.

    Mut joo, vaikka erillinen nappi nosturin ohjauspaneelissa joka vaan aukaisee lukot, eli aina kun olet pois nosturin ohjaimista on lukot päällä
     
  5. C2.0

    C2.0 Gearhead

  6. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Onko ramppien ulkoreunat todella 1650 etäisyydellä toisistaan? Aika kapea.

    Muoks. en huomannut viimeistä kuvaa 1750 näyttää olevan. Mutta silti, tuossa mitä itse meinasin niin 1950.
     
  7. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    on varmaan liki normikansanryhmän vaggilaisen mittaan duunattu?, tosin helman nostopisteet lie sen <10cm / puoli sisempänä vähintaan et jos toi 1950 on renkaasta mitta niin jää nostopisteet just mitoille...
     
  8. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Joo kyllä silläkin varmaan nostettua saa, mutta on tarkempi osua siihen nosturille. Mulla luultavasti ainakin on nosturi aina paikallaan vaikka harvoin tarvii niin hyvä jos ei tarvi niin tarkaan sihtailla.

    Ja korjaan! Tuon autoliten ramppien ulkoreunat 1850, eli ei ole kuin 10 cm ero lopulta. Kummastakin katsoin ensin 10 cm pieleen... Ja tuossa Toraforsin laittteessa on rampit kapeammat, jolloin jää lopulta pari senttiä enemmän vapaata tilaa ramppien väliin, mikä on minusta yksi tärkeä mitta ja minkä perusteella hylkäsin sellaiset käpälämalliset saksinostimet kun keskellä ei ole vapaata tilaa lainkaan. Vaikka pistäisi pukit alle ja laskisi nosturin alas, niin edessä se olisi silti. Ja on tuollainen siltamalli tukevampi muutenkin, joku kauppias sellaisesta käpälämallista sanoikin että ei sovellu isoille autoille (vaikka kantavuus riittääkin).
     

Kerro tästä muillekin!