Euro/autojen varaosat nettikauppa topikki kokemuksia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja jariha, 2.3.2019.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kannattaa aerossa esim hyödyntää chättiä. Vin koodilla kyselee sieltä sopivuudet, jos ei tule varmuutta niin sitten pitää itse varmistaa sopivuus


    Käsijarrukengissä oli eri vaihtoehtoja ja en päässyt auton luo purkamaan. Chatista sanottiin mikä käy ja otin screenshotin. Väärä tuli mutta niin tuli heti rahatkin takaisin kun laitoin screenshotin liitteeksi.


    Paljon tulee rekkarin/mallin perusteella väärää osaa tai useampaa eri vaihtoehtoa. Sokeasti ei parane tilata tai sitten vastuu itsellä.



    Camryn vetonivel oli mustan pässin esimerkillä myös kovin hankala tilattava ja mikään ei olevinaan käynyt. Listan ulkopuolelta löytyi sopiva
     
  2. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Viikko sitten tehty tilaus Autodocilta, mutta lähtemään ei ole pakettia vielä saaneet. Liekö Mazdan osat niin vaikeasti haalittavia, että joutuu varastojen perukoilta kaivelemaan.
     
  3. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Ei hyödytä, jos eivät jälkeenpäinkään myönnä virhettä tiedoissaan. Tarkoittanee, mitä musta pässikin kirjoitti etteivät ymmärrä osista mitään. Olin liittänyt reklamaatioon Seatin varaosasivun, josta käy alkuperäisen osan numero ilmi. Nämä sankarit olivat sitä mieltä ettei sovi ko. autoon ja "selvittivät" paikalliselta Seat-dealeriltä auton valmistenumerolla osan numeron... Muuten hyvä, mutta numeron mukaan se osa oli Cordoban takaänkkä ja auto on Ibiza :D Tämän kun toin julki, niin viesteihin vastaaminen loppui kuin taikaiskusta.
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kyllä mulla on ainakin toiminut. Myyjä sanoo, että osa käy ja mustaa valkosella. Jos ei käykään, vika ei sillon ole minun eli asiakkaan
     
  5. dart -66

    dart -66 Gearhead

    No toisaalta ei viitsisi joka osasta alkaa kyselemään, mutta on tuossa kommentissasi kyllä perää.
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ei joka osasta onneksi tarvi, vaan nuo epäselvät tilanteet . Riippuu niin kauhiasti auton merkistä/mallista miten tietoa on saatavilla.
     
  7. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Eipä tuossa Ibizan takapöntössäkään pitänyt mitään epäselvää olla kun OE-numero oli tiedossa...
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Aikoinaan ei löytynyt motonetistäkään sopivaa takapönttöä ysäricorollaan
     
  9. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Ei kait se mikään ihme ole. Tilasin kaverin corollaan kans takapönttöä paikallisesta varaosaputkasta aikoinaan ni puotipuksu kysy valmistenumeroa. Kolme erilaista pönttöä kuulemma samassa mallissa vuoden sisällä. Ei kait noissa pysy kirjanoppineetkaan kärryillä.

    pitäs olla niinku isolohkomoparissa startin bendix. Soinille aikoinaan soitin ku olin liki Tamperetta. Kysyi vaan että onko vanhempi vai nuorempi kuin -72? Sillä tiedolla tuli oikea osa. Miks tehty kaikki liian vaikeeksi?
     
  10. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Toisaalla mainostettiin sellaista lafkaa kuin Ollikainen ja ryntäsin kattomaan tarjoaako ne esim. Fiat 127:n peltiosia (jotka tuntuu kadonneen maanpäältä).

    Listahaulla tarjosi siihen 2000-luvun Bravan lokasuojia.. Raidetangonpää sentään olisi jonka väitettiin sopivan 71-86. Tosin satun tietämään että se sopii vain 82-86. Mutta pisteet edes siitä että kierre oli mainittu ilmoituksessa.

    Edelleen museoikäisten autojen osien tilaaminen edellyttää melkoista ammattitaitoa ja sitä kuudetta aistia.
     
  11. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Sevverran off topic että männä viikolla näin valkealassa abc pihalla 127 jossa kait kireempi nokka ku oli ränttä tänttä soundi kromattu päisen takavaimentajan läpi. Lähti ipana kyydissä vetään ku tulin paikalle. Harvoin enää näkee noitakaan.
     
  12. Liam79Xbm

    Liam79Xbm 1st gear

    Tämä on ensimmäinen kerta, kun tilasin verkossa. Jostain syystä päätin tehdä juuri niin https://preeco.fi/ ! Ja kuten yleensä tapahtuu , ensimmäinen opit ei ole hyvin , mutta tässä ei ole kyse minusta , minulla on onnekas lippu, ja hän on tässä kaupassa, päätin tilata pieni käsipaino. Olin huolissani, että se ei tule tai että se oli jonkinlainen petos. Kaikki tuli viileä, super käsipainot, paino, jonka tilasin.Erittäin laaja valikoima tuotteita, kohtuuhintaan, että minulle on erittäin erinomainen! Olen tyytyväinen palveluun ja palvelun laatuun! Tuotteen laatu sopii minulle!
     
    Muokattu: 16.10.2020
  13. virta

    virta Gearhead

    Itse ainakin sain Autodoc In osat Puolasta en Saksasta. Muuten hyvä mutta taisi melkein kaksi viikkoa mennä toimituksessa. Toinen paketti ehkä jo viikossa ja aiemmin itse terminaalista hakemalla, Autodoc In paketteja muutkin siellä haki.
    Hinnat nyt jo niin halpoja että täytyy enemmän tilata, Autodoc on nyt ajan hermolla.
    Itse aina suhtautunut näihin ulkomaan ostoksiin niin etten palauta niitä, liian hankalaa. Tilatessa täytyy vain olla tarkkana enkä usko että siitä ongelmaa tulee.
     
  14. fsvaasam

    fsvaasam Gearhead

    Ihan super läppä:rotfl: Ensimmäinen viesti kaverilta foorumille. Onneksi hänellä "Kaikki tuli viileä, super käsipainot, paino, jonka tilasin"
     
  15. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    tommosta tekstiä tulee käännöskoneen kautta ja näkee nettikauppojen Suomeksi käännetyissä käyttäjäkokemuksissa.
     
  16. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Autodoc maksattaa sitten palautukset ostajalla, vaikka lähettäisivät vääriä osia. Paitsi tietysti, jos ostat niiltä "lisäturvan." Itse aion välttää niitä ja niiden alter egoja (partex, autonvaraosat24 ja mitä niitä lieneekään) mahdollisimman paljon. Toistaiseksi tyytyväisyys heimoveljien Sparetoon on ollut 100%.
     
  17. virta

    virta Gearhead

    Mitä tarkoitat tuolla # lähettävät vääriä osia#.? Niinkuin nyt olen jarru kamoja tilaamassa niin jarruthan pitää ensin purkaa ja katsoa mitä tarvitaan ja mitä osia tilata. Paloista ja levyistä et voi tietää mitä siellä on ennen huolellista mittaamista, nytkin on eteen tarjolla kaksi aivan erimallista jarrupalaa. Onhan nuo kuvat myytävistä osista hyviä ja kaikki mitat löytyy . Vai tarkoitatko sitä että kun tilaan jarru osia lähettävätkin pakoputken, no enpä usko ja on mulla tuo lähetyslista siinä vaiheessa tallessa.
    Huonompi homma vaan että auto on pihassa pukitettuna pari viikkoa odotellen osia.,tuossa kohtaa toimitusajalla on merkitystä.
     
  18. f34

    f34 Double Gearhead

    Nää on todennäköisesti automaattisten bottien toimintaa. Algoritmit ohjelmoitu tyrkyttämään mainoksia erilaisille sivustoille.
     
  19. virta

    virta Gearhead

    AutodocIn hinnoista puuttuu Alv!! Joku 20% tulee lisää maksun loppuvaiheessa. Loppupeleissä hintaeroa Motonettiin ei niin paljoa olisi saanut osat heti.
     
  20. ari2004

    ari2004 Gearhead

    Eipä tuolla Autodocin sivuilla näy alvittomia hintoja lainkaan. Rahtikulut on ainut mikä tulee hinnan päälle, ja valinnan mukaan jotain ostoturvahömppää.
     

Kerro tästä muillekin!