Ford Crown Victoria

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja 1purehell, 13.2.2007.

  1. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Ford sammui täydestä laukasta eräänä päivänä. Tämä tapahtui tarkalleen 3-2 vaihdon aikana. Oranssi jakari paloi kojelaudassa eikä käynnistynyt, toki sitten ku käytti virrat pois niin starttasi normaalisti ja jakari häipyi. Luin vikakoodit niin antoi seuraavaa:

    P0600 - Voimansiirto
    Serial Communication Link

    P2105 - Voimansiirto
    Throtthle Actuator Control System - Forced Engine Shutdown

    P2107 - Voimansiirto
    Throttle Actuator Control Module Processor

    Luulisin, että TPS ja moottorinohjausboksi kadottivat yhteyden hetkeksi ja moottori sammututti itsensä varuiksi kun kaasuläppähän saattaa jäädä vaikka aivan selälleen.

    Vaihdoin TPS:n kun sellainen oli hyllyssäkin valmiina. Kuumensin pienellä toholla sitä kaasuläppäkoteloa TPS:n pulttien kohdalta niin aukesi se lukite eikä pultit katkennu sisään. Carb cleanerilla kaasuläppäkoteloa puhtaaksi samalla.

    Vikakoodeja ei ole enää tullut ja auto pelaa paremmin. Aiemmin tuossa oli vaihtojen kanssa jotain miettimistä mitä olen pohtinut, onko se vika vai 4R75E:n ominaisuus. Siis kun ajelee maantiellä ja hetkeksi hidastaa esim. jonkun risteyksestä kääntyvän vuoksi, ja sitten palaa takasin kaasulle niin tuntuu että loota arpoo vaihteita hetken. Nyt se ominaisuus poistui. (edit. Eipä poistunut)
     
    Muokattu: 5.2.2020
    isalmela tykkää tästä.
  2. rotax

    rotax 2nd gear

    Mistäs bensatankin sais hommattua,,,rockauto vai löytyyks kotimaasta tai muualta. Toi rockauton rahti on kallis.
     
  3. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Ei sattuis kellään olla myydä 2003-2005 Air ride-control modulea eli ilmajousituksen ecua?
    Osanumero(?) 3w1f-3c142-bd ade3349a0504
     
  4. COP-5

    COP-5 1st gear

    Jos joku tietää jonkun kellä olis mielenkiintoa tommoiseen Crown Victoriaan niin mä voisin ton omani kesään mennessä myydä jos hinnasta vaan päästään sopuun.
    Tarvis rahaa vähä uuteen harrasteautoon...:)
     
  5. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    No kyllä mä vähän salvaa siitä voin antaa. :)
     
  6. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

     
    smgt tykkää tästä.
  7. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Aika cool leffanimi! Yksi LAPD leffa Southlandin ja End of Watchin perään.:)
     
  8. Robot Riot

    Robot Riot Gearhead

    Ei näkynyt mainintaa tosta leffasta ainakaan Finnkinon ohjelmistossa. Onkohan ollenkaan tulossa levitykseen Suomeen?
    Googlen kautta vaan johonkin suoratoistopalveluun...klikkasin, leffa lähti pyörimään, hetken päästä olisi pitänyt rekisteröityä....skeidaa...
     
    Muokattu: 4.12.2019
  9. COP-5

    COP-5 1st gear

    Nyt löytyy mun Ford myös nettiautosta...:)
     
  10. Beach

    Beach 2nd gear

  11. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

  12. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Laittelin Sonnaxin Zip Kitin tilaukseen. Pitää perehtyä keväämmällä tuohon laatikkoon. Mistäs olette Mercon V:tä ostaneet? Motonetissäkin lukee että Mobil 1 ATF synteettinen automaattivaihteistoöjy täyttää tai ylittää Ford Mercon V -luokitukset, mutta olisko silti syytä hommata ihan Motorcraftin Mercon V -öljyä?

    Toisinaan tuntuu nuo öljyhommat olevan aivan henkimaailman juttuja. Yleensä tosin euroautoissa, mitä tulee laatikkoöljyihin....vanhoissa jenkeissähän käy sama ATF 220 litku laatikkoon ja vaikka ohjaustehostimeen, sitä vaille että kuskikin vois huikat ottaa samasta törpöstä.
     
    pimeroolis tykkää tästä.
  13. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Euroautoissahan ei juurikaan nykyään suositella laatikkoöljyjen vaihtoja. "Ne on ikuisia" ne öljyt. Silti samaan lootaan, kun se on asennettuna amerikkalaiseen autoon, suositellaan öljynvaihdot. Ennemmin niin, että vähän halvempaa, valmistajan hyväksymää öljyä, säännöllisesti vaihdettuna, kuin että ei vaihdeta ollenkaan sitä ultrakallista neitsytöljyä.

    Mä ostin jotain varaosakaupan Valvolinea, joka oli Fordeihin kelpaavaa. Sillä on menty.
     
  14. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Aika lujaa tekoa on Town car. Otin hirven puskurin kautta tuulilasiin pari päivää sitten, eikä hajonnut juuri muuta kun puskuri ja tuulilasi (lokari ja apparin peili myös, ja pikkujälki katossa). 80-vauhdista ehti vähän jarruttaa vauhtia pois kun jysähti. Todella pehmeä osuma ja pikkulapsetkin jatkoi videon katsomista takapenkillä ilman mitään ongelmia. Kyllä voi per***e varauksetta suositella perheen kuljettimeksi! Jonkun kiinanpommin kanssa voisi nyt olla hiukka eri tilanne.
     
    Jape105, 1purehell, redneck1 ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  15. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Mulla oli sisäkatto CV:stä pois, kun paikkailin poliisivarusteiden reikiä. On se vain aika tukevaa tekoa se katto siinä autossa.
     
    maverick999 tykkää tästä.
  16. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Olikos täällä tuon J-Modin tehneitä, nythän se syntyis samalla kertaa? Ohjeita löytyy hyvin netistä, kokemukset lopputuloksesta kiinnostais.
     
  17. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Juu, mä tein sen. Hyvä siitä tulee. Nätisti ajaessa ei huomaa, mutta reippaamin kaasua antaessa vaihtaa terävästi, niinkuin pitääkin. Itse taas mietin tuota zip kittiä, että pitäskö seuraavassa isossa huollossa laittaa.
     
  18. Beach

    Beach 2nd gear

    https://www.ato24.de/en/

    Tuolta olen Motorcraft öljyt ja nesteet tilannut. Tarpeeksi kun tilaa kerralla, ei tarvitse toimituksesta maksaa. Sivut latautuu hitaasti, mutta muuten homma on toiminut juuri niin kuin pitää.

    Laatikkoon ja jäähdytysjärjestelmään uskallan laittaa vain Motorcraftin tuotteet. Ei tartte jännittää onko lisäaineistus kohdallaan vai ei.
     
  19. T5

    T5 Gearhead

    Olis muutama kyssäri:

    Onko kaikissa CWssä 2011 asti 8.8" perä?
    Ja se perä on varmaan kavennettavissa ihan samalla tavalla kuin muutkin 8.8" perät?
    Onko näihin c clip eliminatoreita vai onko 9" päädyt ainut vaihtoehto, jos enemmän tehoa olisi tulossa?
    Onko etupään jousitus samanlainen kaikissa 03-11 malleissa?
    Onko koneissa 05-11 eroa?
    Ilmeisesti 05 ja uudempaa kannattaa etsiä perän suhteen, kun akselit vaihtuu 05 ja 03-04 -malleissa oli jotain ongelmaa perän keston suhteen?
     
  20. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Minkälaisia etuakselipainoja näihin Crown Vicceihin on ilmoitettu?
     

Kerro tästä muillekin!