Ford Duratec 1.8 huohottaa ja vie öljyä, päästöt tapissaan

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja maverick999, 11.11.2018.

  1. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Yksittäistapaus
     
    Poke ja stratusdriver tykkäävät tästä.
  2. Seppä Leonardo

    Seppä Leonardo Gearhead

    Ostin tähtiperä Cortinaan 1600 koneen romiksesta ja ajelin Tukholman reissun noin 3800 km,oljyä meni 48 litraa.Oli vaivalloinen kotimatka kun piti joka sadan kilsan jälkeen suihkutta vettä kaasariin ettei olis sammunut ,vuotojakin saattoi olla.
     
  3. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Juniori on opetellut talousajoa. Teki tosi nopeat kiihdytykset pikkuvaihteilla ja sitten pitkä päälle. Semmosessa ajossa sai kaksi kertaa lentämään EGR:n aluvaluun prässätyn peltitulpan irti. Samalla se EGR ottaa jotenkin kipeää. Vaikka sen tulpan korvaa, niin rupeaa tekemään virheitä OBD lukijaa varten. Pikkuisen rauhoitti ajoa, ja sitten tulpat pysyi. EGR venttiilin tekijän kautta löytyi myös softakorjaus moottorinohjaukseen, jolla ko venttiiliä ohjataan jotenkin toisin - se ei auttanut.
     
    caprice305 tykkää tästä.
  4. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Tulipa testattua moottoripesu, PCV-venttiilin ja letkun vaihtokin. Ei mitään apua. Kai se on uskottava että männänrenkaat on se syy öljyn kulutukseen ja huohotukseen.
     
  5. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Olikos tästä poistettu ne muoviläpät imusarjasta?
     
  6. Zejk1

    Zejk1 3rd gear

    Samat on kokeiltu täälläkin eikä apua. Perheessämme kolme Mondeota ja kaikki vievät öljyä mutta tuo vähiten ajettu,270.000, vie eniten . Pitäisi rengastaa mutta ei oikein kiehtoisi alkaa tuon hintaluokan vehkeeseen tekemään , Liekö syy ollut se että huoltokirjaa tutkiessani ajettu 20,000 km öljyn vaihtoväleillä ? Meillä kyllä ihmejakumma menee päästöistä läpi . Mikä kumma aivopieru sai foordilla vaihtamaan hyvän Zeteckin Durateckiin ?
     
    Muokattu: 6.9.2019
  7. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Ei. En uskaltanut repiä pois vaikka imusarja oli käsissä. Ei tiedä tuleeko jotain herjoja. Eikä se kuitenkaan siihen öljykulutukseen mitään vaikuta. Jännä nähdä päästöt, polkiessa kierroksia tulee kunnon pilvi takaa ja maahan jää iso nokialue.
     
  8. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Joo mä aattelin vaan että jos ne olis kulunut niin väljiksi että jotain paloja olis päässyt palotilan puolelle. Niinkin on vissiin käynyt.
     
  9. DslCat

    DslCat Gearhead

    Lainaan ketjua kun sattu lavalla tuleen voorti kotiin, tuollanen 1.8 Duratec (CHBB koodilla), vm -06 ja 194tkm. Muuten siisti ja huoltokirjalla, mutta kone topannu parkiksella kolinoiden kera.. sitten yritetty startata, mutta liiku ei mikään..
    Eilen nostin ylös ja purin apulaite hihnan, niin kampura ei liiku kuin 1/4 kierrossa, ja tule kova stoppi. Nokka-akselit liikkuu nätisti (ketju ok?) tuon pätkän edestakas, tulpan rei'istä muut männät ok, mutta 1 tuntuu ole aika alhaalla.. :eek:

    Onko näissä ollut kiertokangissa jotain, venttilivarren katkeamisia tyyppivikana vai nielassut läpän?
    Tänää selvitellään lisää ö-pohjan ja venttilikopan aukasulla. Katotaan tehdäänkö tästä autoa enää.. :cool:
     
  10. maverick999

    maverick999 Gearhead

    On pakko myös päästä hehkuttamaan että pääsin omastani eroon! Moottorivikaisena myin. Kaikki noitatemput kokeilin ja totesin että kone pitäisi avata->ei kiitos.
    Osaaviin käsiin tietääkseni meni joten hyvän käyttöpelin siitä joku sai.
     
    Karpov tykkää tästä.
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Menikö rallicrossiin?
     
  12. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Ymmärsin että ihan perheen siirtimeksi
     
  13. zuinula

    zuinula Gearhead

    Lainataampa valmista topikkia.
    Eli otsakkeen mukainen mondeksi hyytyi kesken ajon.
    Starttaa ja käynnistyy mutta ei jää käyntiin.
    Bensaa on tankissa, ei vikakoodeja.
    Vaihdettu nokan ja kampuran tunnistimet, ei mitään vaikutusta.
    Selkeästi joku kieltää konetta jäämästä käyntiin?

    Käsi päässä, olisiko vinkkejä?
     
  14. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Jonkinlainen ajonestokin noissa on, ootko koittanut toisella avaimella?
     
  15. zuinula

    zuinula Gearhead

    Jännä, että antaisi käynnistyä. Mutta kokeilen kyllä
     
  16. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Ryslerin ajonesto esmerkiks toimii juuri niin, käy pari sekkaa ja sammuu.
     
  17. zuinula

    zuinula Gearhead

    Juu ei auttanut toinen avain. Mondeossa on kellonnupissa valo, joka vilkkuu kun esto on päällä ja tuo kyllä sammuu kun avainta kääntää, luulisin että tunnistaa tiirikan.

    Lisää ideoita?
     
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    No mitäs vikakoodit sanoo?
     
  19. zuinula

    zuinula Gearhead

    Ei anna mitään vikakoodeja
     
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Vittu tulipa taas luettua, syytetään palkkia


    Ruiskussa varmaan bensanpaineen mittaukselle paikka? Jos ei mittaria ole niin kokeile sielusta miten paineen laita
     
    zuinula tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!