Kiinalaiset mittarit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja impala-63, 12.10.2019.

  1. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Mulla on nyt AutoGagen lämpö, ö-paine ja kiekkamittarit. Onko noihin kiinalaisiin luottaminen? Laatumittarit maksaa satasen tai yli kpl. Koneessa kesän jäljiltä selkeät näkymät ö-p ja lämpöongelmista, vaikka mittarit eivät sitä informoineet.
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mulla ainakin aina näyttäneet oikein halvatkin mittarit ja jos hajonneet niin ei ole näyttäneet mitään eli ollut sen suhteen selkeetä.

    Saahan mekaanisiakin jos sähkö arveluttaa
     
    xarper ja Seevu tykkäävät tästä.
  3. Jouni_K

    Jouni_K Gearhead

    Mulla oli joskus Autogaugen sellainen stepperimoottorilla tehty volttimittari. Aika kamalaa roskaa:
    - joka käynnistyksessä se käytti viisaria molemmissa ääriasennoissa hirveän mekkalan saattamana
    - valaistukessa oli kaksi kirkkausasetusta, ylikirkas ja töykeän ylikirkas
    - jos jännite kävi riittävän alhaalla (esim moottorin starttaus), niin se hukkasi viisarin kalibroinnin ja näytti roskaa seuraavaan käynnistykseensä asti
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kirkkaus on kyllä tosi monen mittarin ongelma. Vastus siihen valon virtapiuhan väliin?

    Mittarivaloihin liitto ei auta kun sitten himmenee liikaa mittarivalot
     
  5. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Juu samat näin minäkin. Ei vaan ole enää tilaa kun laittaa nuo 6 mittaria. Se oli ihan siistin näköinen kyllä.
     
  6. mikka

    mikka 3rd gear

  7. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Mittarit tullattu ja ehkä jo huomenna kädessä. Tosin posti ne toimittaa niin voi mennä pitkäänkin vaikka on jo tullista luovutettu eteenpäin
     
  8. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Vähän hölmön näköisiä nuo perus lisävarustemittarit.
    Jos mä hankkisin vanhaan autoon mittareita, niin etsisin jotkut tyyliin sopivat retroversiot
    [​IMG]
     
  9. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Tää on just sopiva topikki nostella. Hankin Ponuun Amesilta tällaisen kiekkamittarin
    https://secure.amesperf.com/qilan/Detail_Web?part_num=A259PP&order_number_e=NTQ3MjM4NA== &web_access=Y

    Kojetauluun asennettava repro. No toimihan tuo Taiwanin ihme ihan muutaman ajokerran. Kun heitti virrat päälle niin käytti viisarin tuolla punaisella alueella, mutta palasi. Pari päivää sitten jätti viisarin sinne kahdeksaan tonniin pysyvästi. Ei sitten palaa, siellä tököttää oli virtaa tai ei.
    Liittimet normi plussa, maa ja kiekkatieto HEI:ltä sekä lasikantapolttimo pohjineen.
    Olikos sivistyneitä arvauksia mitä muuta tekee mittarille ensi talvena kuin upottaa Pääjärveen…
    Tai mistä voisi vikaa haeskella…
    Kysyin Amesilta ennen tilausta toimiiko HEI:n kanssa ja vastasivat että toimii.
     
  10. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Ennen oli mittaritkin laadukkaita.Itsellä Yazakin volttimittarit parissa autossa ja toimineet n. 35 vuotta.Lämpömittariksi ostin vuoden -90 keväällä Fairlaneen laadukkaan japanilaisen F.D. -merkkisen mittarin.Ei ole edes anturia tarvinnut vaihtaa kertaakaan ja sellaset reilu puol milliä ajettu tuolla autolla.
     

Kerro tästä muillekin!