Akun siirto konttiin ja plussan toteutus konehuoneeseen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja xarper, 8.10.2019.

  1. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    No mitä sä sit odotat? Se länsimaissa tehty 500 mekko kestää tasan yhtämonta käyttökertaa kuin se satasen mekko kiinasta? Koita nyt päättää että mitä tässä haetaan? Jos lähdetään vertailemaan niin verrataan öbaut samanlaatusta kamaa ja katotaan hintaa? o_O
     
  2. urho3

    urho3 Gearhead

    Eli fluke on paras? Made in China.
     
  3. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Montako huippuyliopistoa on kiinassa? Montako usassa?

    Montako tech firmaa tiiät kiinasta, montako usasta?

    Kuten ssnoin, kopiointi ja monistaminen ei ole huipputeknologiaa. Toistaseksi ei ole epäilystäkään siitä kuka on johdossa. Tulevaisuudessa tilanne voi olla toinen tai sitte ei.
     
  4. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Määrällisesti en yliopistoista tiedä, mutta kiinassa motivaatio ainakin suurempi=laatu parempi...

    Tech-firma käsitteenä epämääräinen, ilmeisesti teknologiayritystä yrität tavata? Nimeltä en tiedä, mutta aasianmaiden yleisen osaamisen ko alalla öbaut hahmottaen väittäisin että ihan kilpailukykyisellä tasolla jenkkien kanssa vrt. Kinkkien omatt puhelimet yms.

    Ja siitä kuka on johdossa voidaan olla toki montaa mieltä... Itse väittäisin että se johtaa joka tekee tulosta=kinkit?
     
  5. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Juhlavaatteissa kestävyys ei sinällään ole se juttu, mut. Onko mitään takeita mistä materiaaleista se on tehty?

    Täs päästään tähän miksi konjakki maksaa enemmän mitä brändi saati joku rommi.
     
  6. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Puhutaan vaikka niistä puhelimista. Kenen käyttis niissä kinkkien "omissa" puhelimissa on? Kuka on suunnitellut niiden suoritinarkkitehtuurin?

    Käyttis lienee android by google=alphabet, suoritin lienee arm tai joku quallcomm. Tässä nähdään tää kiinalaisten ongelma. Näytötkin on melko varmasti jonkun länkkärifirman suunnittelema ja kiinalaiset vaan tekee niitä. Tälläsiä esimerkkejä on enemmänkin. PC puolella intel, amd, nvidia, kingston....kaikki länkkäri yhtiöitä ja kiinalaiset vaan tekee niitä tuotteita. Kaikki teknologiahomma tehään muualla.

    Mistä tällästä tietoa tulee että jenkit ei tee tulosta ja kiina tekee?
     
    Powerstroke tykkää tästä.
  7. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Noinhan se menee juu!Arvioisin,useampi täällä ei osaa ajatella nokkaansa pitemmälle,halvat auton varaosat mielessä sillä tunnetusti moni persaukinen,mahdollisimman halpa porakone,ruuvinväännin,pulttipyssy,mittaväline,hylsysatsi,
    kiintolenkki,kulmahiomakone jne!Näitä ostetaan silmät kiiluen,osan on oltava halpa ja kestävä!Hommahan nyt on kuitenkin se,länsimaalaiset firmat teettävät tuotteensa halvalla Kiinassa mahdollisimman suuri voitonkiilto silmissään!
    Laadunvalvonnasta,raaka-aineista,työmoraalista, palkasta jne. riippuen Kiinassa teetetty länsimaalaisen firman tuote voi olla hyvä tai huono!
    Laitan oman alani esimerkkejä:Kiina vs.länsimaalainen.
    Sorvin istukka 280 vs.800-1600
    Digimittalaitteet sorviin 200 vs.700-1600
    Teränpidin sorviin 25 vs.80-125
    Teräpala 10 kpl 25 vs.100
    Poraistukka 25 vs.100-150
    Tämmössii ostettu juu kaverille Kiinasta kun vanhan venäläisen sorvin osti hintaan 1500+alv,mää ajankuluksi sorvaamaan häntä neuvonut diisselirahaa vastaan!Niin,rahamiehet tietysti ostaa saksalaista,japanilaista,sveitsiläistä huippulaatua,sen tarkempaa harrastelija ei niillä silti tee!
    Silti ymmärrän sen,välttämättä ammatikseen tekevä firma ei näitä osta,nääs jos koneella tehdään satojen tonnien duunit,silloin työkalukustannus saa uuden merkityksen!Mutta sanottakoon vielä,silloin kun vielä duunissa olin mistä kohta lähemmäs 10 vuotta,niin piruuttaan pomo otti kiinalaisia kovametallijyrsinteriä puoleen hintaan!Jumalauta,ihmetyksemme oli suuri,yhtä hyvin kestivät!
    Niin,siis mitään Aliexpresskamaa ollut vaan ihan suomalainen maahantuoja.Päättelimmekin,kiinalainen osaa tehdä raekooltaan micrograin raaka-ainepurua,heillä lämpömittarit,prässit,saattavat hioa samoilla sveitsiläisillä hiomakoneilla terät kuin sakemannikin,alipaine ja suojakaasu myös tunnettu termi teriä PVD,CVD pinnoittaessaan,ihme homma ja puoleen hintaan!Jumalauta,eivät ole enää Ming-dynastian aikaisessa posliinikippokulttuurissa!No joo,pikkasen väritin juttua kyllä!Tsaijaijai!:pNoh,mutta kyllä ruotsalaiset Sandvik ja Seco on silti koneistukset Mersut!:cool:
     
    f34, Camino'79 ja zuinula tykkäävät tästä.
  8. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Luultavasti et osaa käsitellä tulpanjohtoja oikein, ja hakkasit hihnapyörän kieroon kun et omista asennustyökalua.

    Mitä toi edes tarkoittaa että hattu hyppäs pois?

    Ja tossako ne oli ongelmat usa osien kanssa....

    Pitäskin laittaa topikki, "taas pukkas kiinanpaskaa" tms.
     
    Muokattu: 19.10.2019
    Jussi289 tykkää tästä.
  9. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    miten hattu edes voi hypätä pois mikäli voitelee ja työntää sen kumitulpan sinne alas asti?
     
    Camino'79 ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  10. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    mulla on ollu ongelmia usa renkaiden kanssa. 3 neljästä renkaasta oli muotovikasia. On ollu ongelmaa myös kiinalaisten renkaiden kanssa, 2 neljästä on ollu muotovikasia, eri kerralla tulleet samanlaiset taas oli ihan suoria.

    koitan ajaa noita muotovikasia kiinanrenkaita pois mutta taitaa kesä loppua kesken... Yks oli niin raju vemputtaja että oli jo pakko uusia.
     
  11. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    ^^ Emmävaantiedä.... semmonen voi käydä että jos laittaa rasvaa (sitä dielectric tyyppiä) oikeen reippaasti, niin se tiivistää hatun niin hyvin että hattuun jäänyt ilma puristuu johtoa kiinni painaessa kokoon (ei pakene ulos), ja voi sitten työntää johdon tulpasta irti omia aikojaan.
    Emmä tota johdon viaksi laskisi...

    Sen välttää kun hieman pyörittelee hattua kiinni painaessa. Veneen koneessa tuli esiin kun halusin kunnon vesiesteen.
     
    sdfsd, Slant Sickness ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  12. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Se helkkarin kottikärry muuten... vaikka oli made in usa, niin renkaatpa olikin china. Ja toinen tietysti puhki jo valmiiksi. Miksi edes tehdä tollasta paskaa mikä ikäänkuin näyttää renkaalta, noin niinkun malliksi, mutta ei sitä oikeesti ole.
     
    Muokattu: 19.10.2019
    sdfsd ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  13. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    tollasta kuraa ne on täälläkin noi kumet mitä jossain tokmanneissa ja motoneteissä myydään. koko ajan saa pumpata ja lopulta ei sekään enää toimi. Ne ainakin mitkä myydään vanteineen päivineen.

    vanhoja ei tartte koko aikaa pumpata. Tossa pihalla on mun pappan tekemät kottikärryt missä ollu sama renkas niin kauan kun minä muistan eikä ole ikinä pumpattu lisää ilmaa sinne. on säilytetty aina ulkona.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  14. f34

    f34 Double Gearhead

    Tuo on vanha käsitys. Kiina on tekemässä sitä mitä Japani aikoinaan.
    Ensin tökeröitä kopioita ja pikku hiljaa paranteli kopioista parempia kuin alkuperäinen.
     
    Nikuzai, Jussi289, Karpov ja 1 muu tykkäävät tästä.
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    :rotfl: et sinäkään paljon ole tainnut osia käsitellä, vai monestiko on myyty laturia ilman hihnapyörää? Siihen en tosiaan koskenut oli valmiiksi kiinni.


    On niitä muitakin ongelmia mutta sinunkin kaltaiselle on ihan turha niistä kertoa. Mielipide kun ei muutu. On täällä näköjään joku jolla on silmät auki.

    lähti hatusta koko vitun johto, säikeet vaan näky. Hattu jäi tulppaan kiinni. Tämä tapahtui ajon aikana, asennuksesta oli 1000km.


    Eli auto rupes rötäämään maantiellä ja tiensivuun: johto retkotti irtonaisena.
     
  16. urho3

    urho3 Gearhead

    Pitää muistaa että aasialaisilla kuten kiinalaisilla on isompi äo kuin yhdysvaltalaisilla saatikka meillä tyhmemmillä suomalaisilla.
     
  17. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Ei saakeli... :odeek: Et ole koskaan latureihin joutunu hihnapyöriä asenteleen tai vaihteleen päikkäin, ja esiinnyt jonain erityisasiantuntijana.
    Vittu mikä riekkuva kukonpoika olet.

    T. Nimim. Romuilla liikenteessä vuodesta -84.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  18. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    No jos on, niin ei niillä silti käytöstapoja ole. Katsoo Kiinan maaseutua yms, niin aikalailla siellä mennään 1800luvussa vielä. Kaikkialla taida olla edes sähköjä vielä.
     
  19. urho3

    urho3 Gearhead

    No ei ne asian tytöt ainakaan pihtausgeenejä ole saaneet äidinmaidossa.
     
  20. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    No nyt päästiin taas itse asiaan, miten siihen menikin 11 sivua.
     

Kerro tästä muillekin!