Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Kaveri oli Santahaminassa GAZ 66 -kuski.
    Bensa-v8 kulutti 100 litraa sadalla, ihan kasarmipyörityksessä. Kaasarin oikealla säädöllä kai tuota olisi kuulemma saanut pudotettua. Mutta kultaisella 1980 -luvulla asia ei ollut niin tärkeä.
     
  2. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Ajelin myös 66:lla, mulle sattui parempi yksilö joka meni jopa alle 30 l/100km. Hyvin yksilöllisiä olivat, joku toinen vei lähes tuplasti enemmän mutta käynnissä eikä vedossa juuri ollut eroa. Tuota 10o l/100km en kuitenkaan ihan usko, johan se tukehtuisi bensaan jos tien päällä noin paljon menisi. 6x6 ja tuplasti painavampi Ural saattoi tuon verran viedä helpohkossakin maastoajossa.
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Yllättävän vähän kuitenkin
     
  4. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Niin. Oli varmaan hieman pataljoonan hevosmieslisää kaverin kertomuksessa. Mutta kova peli on menemään maastossa. Itse olen saanut sen lavalla saanut istua ja kuunnella miehekästä röhinää
     
  5. litres

    litres Gearhead

    Ural vei mettäkeikalla noin 100l/100kilsalla, tuli itse todettua kun reserviläinen tankkas
    käsipumpulla tankin täyteen, tämä siis tammi 82 sotaharjoituksissa...
     
    palontie ja WBBC tykkäävät tästä.
  6. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Parempikuntoisilla renkailla olisi tuokin GAZ 66 -”tukkirekka noussut mäen päälle ilman ongelmia” mutta muta on paha alusta mille tahansa maasturille.

     
    Muokattu: 26.10.2019
  7. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Tuo myynnissä oleva on kolmas Suomessa oleva alkuperäinen dieselversio jonka tiedän.
    2kpl on vuosimallia -83 sekä se DX:n -84:nen.
    Oma Caminoni on vm -79 ja 5.7d 125hp hi-po versioksi rekisteröintikatsastettu.
     
    päivystäjä, isalmela, Gary Grand ja 1 muu tykkäävät tästä.
  8. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Kun ei näitä ikinä oo ollu ja eikä varmaan tulekkaan, niin empäs ole osannutkaan kuvitella, että diesel caminot on noin harvinaisia, kuvitellut et niitä on yhtä lailla kuin saman ikäsiä farmareitakin. Tai sanokaa ny joku sit et on ne diesel farmaritkin harvinaisia...

    Onhan sit nää meidän ihanat cedrik koneiset (jamuunkinmerkkiset) kaminot, frendilläkin oli joskus sellanen...ja pätkävanikin...
     
    Karpov tykkää tästä.
  9. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Onko camino 350 dieselillä siis oikeasti noin harvinainen?

    No ei niitä kyllä vastaan ole juuri tullut vaikka kuullut semmoisista olen.
    Mutta se vissiin olisi vielä harvinaisempi sillä 4.3V6 dieselillä, niitäkin pitäisi olla, vaikka tuota konetta enempi etuvetomalleissa on käytetty. Sitten tietysti vielä se samankokoinen V8 diesel.
     
  10. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    4.3 v6 on poikittaiseen asennukseen suunniteltu.
    Harmittaa välillä kun en ostanut reilu 10v sitten myynnissä ollutta Oldsin Cieraa tuolla koneella, oli halpa ja kauan myynnissä.
    Caminoa sai dieselinä vain 5.7 Dx (LF9) ja vuosina -83 ja -84.

    A very small percentage of diesel El Caminos were produced in 83 and 84. In calender year 83, 2.5% of the 24,010 Elkys sold had a diesel engine. In calender year 84, 0.4% of the 22,997 Elkys sold had a diesel engine. * (* "Standard catalog of Chevelle 1964-1987" by John Gunnell)
     
    Muokattu: 26.10.2019
  11. pantera

    pantera Double Gearhead

    Kokkolassa on eräällä autokorjaamolla shop truckkina tummanruskee orkkis riisseli camino korkealla kovalla lavakatteella. Ollut samassa osoitteessa varmaan 30v
    Mulla on -85 SS Choo Choo, ollu mulla vuodesta -88,, alta satku ajettu
    haluisko joku ostaa sen?
     
  12. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Meiä tallil oli n.15v sitte myöskin ruskea soo soo camino. Oli se kyl aika karmee, mut näähän on vain näitä omia mielipiteitä... Onks Pantera niit tuotu oikee uutenakin suomeen, vai jälkituontia kaikki, kun noin uutena omasi olet hankkinu?
     
  13. Peeaa

    Peeaa Gearhead

    No joo, mullakin ollu yks tuommonen, sinivalkoinen väriltään. Vuosimalli tais olla -83. Oli kai sitte se toinen niistä Suomen kahdesta...? o_O
     
  14. kippis

    kippis Gearhead

    en mäkän kyllä muista että 66 GAZ olis satasella 100 l hörppiny, joku 30 -40 l mun muistin mukaan, sen muistan et jotkut kulki kepeemmin kun toiset niistä.
    vaihdekeppi oli kyllä kans eksoottisessa paikassa...
     
  15. pantera

    pantera Double Gearhead

    Eikai noi choo choita oo tänne uutena tullu? Omani hain fla'sta. Kovasti olis tehny mieli ostaa sellanen IROC-S camino mutta dineirot ei riittäny niin tuo tarttu sit mukaan
     
    Muokattu: 27.10.2019
  16. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Olen kuullut tuosta Kokkolan autosta, josko joku laittais mulle vaikka yv:llä rekkarin siitä?
     
  17. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Ainakin kolmas (kahden ruskean -83 lisäksi), siis jos alkuperäinen, koska paljonhan näitä dieselöitiin aikoinaan. Et sattuis muistamaan sen rekkaria?

    Suomeen varmaan haravoitiin 80/90-lukujen taitteen tuontihuumassa suhteessa eniten 80-luvun dieseleitä. Sama piilofarkuissa ja pikkareissa koska ne ei sattuneesta syystä juurikaan olleet kovassa huudossa emämaassaan.
     
    Muokattu: 27.10.2019
    leivonharri tykkää tästä.
  18. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Tää taitaa just olla se Kokkolan Camino? Tässä oli sellainen puhelinkopin korkuinen kate ennen päällä.
     
  19. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Suttuinen kuva firman sivuilta:
    [​IMG]
     
  20. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Mun mielestä sama auto. Laitoin kaverille, eli kenen toi Camino nyt on, postia ja kysyin mistä se sen kävi hakemassa.
     

Kerro tästä muillekin!